2010-03-23, 19:38
Bannlyst
Lek med tanken att jag vill låna 500kr ifrån Pengos.se idag, hur mycket kommer det att kosta mig sammanlagt om jag kan betala tillbaka inom 3 dagar?

Och när får jag ut pengarna? Har aldrig tagit sms lån förut och det är ett sista alternativ för mig, men som det ser ut så blir det inga extra kostnader första gången man lånar 500kr på Pengos men som sagt, vill ju vara mer än bara säker då jag inte vill få en massa skulder =)
Senast redigerad av Klizzer 2010-03-23 kl. 19:42.
Citera
2010-03-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klizzer
Lek med tanken att jag vill låna 500kr ifrån Pengos.se idag, hur mycket kommer det att kosta mig sammanlagt om jag kan betala tillbaka inom 3 dagar?

Och när får jag ut pengarna? Har aldrig tagit sms lån förut och det är ett sista alternativ för mig, men som det ser ut så blir det inga extra kostnader första gången man lånar 500kr på Pengos men som sagt, vill ju vara mer än bara säker då jag inte vill få en massa skulder =)

Det låter ju väldigt dumt att låna bara för 3 dagar. Försök verkligen undvika sms-lån. Den enda sak som skulle få mig att ta sms-lån är om jag var sen med hyran och riskerade vräkning.
Citera
2010-03-30, 08:55
Medlem
Kalasjnikovs avatar
Någon som lånat hos Luckyloan?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/konsumentverket-vill-vacka-atal-for-ocker_4500949.svd

Låter som en bra affär det här. En effektiv ränta på blygsamma 75 862 %.
Citera
2010-04-07, 16:35
Medlem
hej ja är 21 år ingen fast inkomst får studiemedel på 8140 i månaden som inte syns på taxerings år
och har en skuld på runt 22 lax just nu som håller på att betalas av..men kan någon tipsa om någon sms lån sida där man kan ta lån utan de gör uc ellr kreditupplysning längre verkar vara kört för min del att ta sånt lån?? är det någon som kan tipsa vore schysst som fan PZ
Citera
2010-04-08, 16:32
Medlem
skillzs avatar
mobil/sms/mikrolån som inte kollar anmärkning

hej. jag har lite problem med pengar. har just nu ingen inkomst alls och måste betala hyra. har redan betalningsanmärkning vilket gör att det blir svårt att ta några lån. så jag undrar om det finns några sidor man kan låna trots betalningsanmärkning och att dom inte är så noga med om man kan betala tillbaka eller inte. summa är inte så noga, varenda krona är viktig, men helst 3000:- skulle vara bra. finns det nån?eller några andra sätt att kunna få tag i pengar snabbt?

och snack om att det är idiotiskt och bla bla vill jag inte höra för det vet jag redan!
Citera
2010-04-08, 16:37
Medlem
Jag ser fram emot att se vem du är i nästa säsong av lyxfällan.
Vakna nu istället för att ta ett sms-lån. Det måste finnas någon annan utväg än den mest kortsiktiga och idiotiska lösningen.
Citera
2010-04-08, 16:39
Medlem
Giraffhuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillz
hej. jag har lite problem med pengar. har just nu ingen inkomst alls och måste betala hyra. har redan betalningsanmärkning vilket gör att det blir svårt att ta några lån. så jag undrar om det finns några sidor man kan låna trots betalningsanmärkning och att dom inte är så noga med om man kan betala tillbaka eller inte. summa är inte så noga, varenda krona är viktig, men helst 3000:- skulle vara bra. finns det nån?eller några andra sätt att kunna få tag i pengar snabbt?

och snack om att det är idiotiskt och bla bla vill jag inte höra för det vet jag redan!

Du vill inte höra detta, men det skiter jag blankt i.
Ta tag i ditt liv för fan. Du gräver bara din grop djupare och djupare. Till slut kommer du inte kunna att komma ur den.
Det går aldrig att "få tag i pengar snabbt". Pengar gör man sig förtjänt av.
Självklart, hade det varit kul att se dig i lyxfällan någon gång i framtiden. Men ta en titt på det programmet och se om du kan lära dig några enkla tips till att minska dina utgifter och förhoppningsvis skaffa dig en inkomst, innan du själv står där i tv-rutan och skämmer ut dif inför hela svenska folket.
I annat fall kanske du känner någon som har erfarenhet av din situation? Starta en tråd där människor kan hjälpa dig med ditt RIKTIGA problem här på flashback, istället för att få folk att hjälpa till och gräva din grop djupare.
Hs
Senast redigerad av Giraffhuve 2010-04-08 kl. 16:50.
Citera
2010-04-08, 18:08
Medlem
skillzs avatar
det finns inget dom kan göra åt saken då jag inte har nån inkomst och inte har nåt dom vill ha, redan haft utmätningar och shit. jag vet att det är dumt men hyran ska betalas nästa vecka och jag vill inte flytta ut på gatan. finns ingen jag kan låna av så vad ska jag göra? håll er borta från tråden om ni ska komma med en massa jävla moralskit!
Citera
2010-04-08, 21:21
Medlem
hejjjsan123s avatar
Har du forsokt fa socialbidrag? Det heter val forsorjningsstod nu. Du kommer ju fa samma problem nasta manad
Citera
2010-04-08, 21:33
Medlem
Giraffhuves avatar
Citat:
det finns inget dom kan göra åt saken då jag inte har nån inkomst och inte har nåt dom vill ha, redan haft utmätningar och shit. jag vet att det är dumt men hyran ska betalas nästa vecka och jag vill inte flytta ut på gatan. finns ingen jag kan låna av så vad ska jag göra? håll er borta från tråden om ni ska komma med en massa jävla moralskit!

Moralskit?
Ta tag i ditt liv istället för att sitta och gråta på internet över att du inte längre kan låna dig till pengar längre.
DET FINNS ETT SKÄL TILL ATT INGEN VÅGAR LÅNA UT PENGAR TILL DIG
Vi försöker bara hjälpa dig, pantskalle.
Citera
2010-04-08, 21:54
Medlem
Hyran tycker jag är så pass viktig att man ändå kan ta sms lån, det är iallafall bättre än att bli vräkt.
Citera
2010-04-08, 23:01
Medlem
Krokofils avatar
Citat:

Varför går du inte till socialen istället om du inte har någon inkomst alls?

Plus: har du inget av värde i din lägenhet som du kan sälja i väntan på på svar från soc? Vad äger du för något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in