2009-05-08, 22:18
Medlem
jag tycker absolut torr kliar som attans, jag har provat en deo på apoteket som har rött lock och vit behållare och den är RIKTIGT RIKTIGT BRAden har jag kört i pannan och den fungerar garanterat där ja och i armhålorna också så klart
Citera
2009-05-08, 22:23
Medlem
Mankishs avatar
Konstigt det där. Vissa svettas ju knappt något alls. Kan ju ha en grå tröja när det är 25C ute utan att det märks.
Citera
2010-03-09, 16:19
Medlem
Är absolut torr parfymerad, alltså är det som en vanlig deodorant? Eller ska man ha både och?
Citera
2010-03-09, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BobbyD
Är absolut torr parfymerad, alltså är det som en vanlig deodorant? Eller ska man ha både och?

Nej, den är inte parfymerad, vilket en enkel googling hade svarat på http://huden.nu/produkter/absolut-torr/
Citera
2010-03-10, 23:12
Medlem
Jo, ber om ursäkt för den onödiga frågan, en kompis frågade mig o jag tänkte inte helt efter innan jag frågade fb
Citera
2010-03-22, 22:37
Medlem
Här sitter ytterliggare en svettig jävel.

Har ett par kilo för mycket, men svettas även vid lätt ansträngning, utan att vara trött.

Inte fan blir detta bättre av att jag nu har ett fysiskt krävande arbete som utförs utomhus. Jag fasar för hur det ska bli under sommaren. Vintern har iofs även den varit ett helvete, blir svettig för minsta lilla, sen då man vistas i -15 grader så börjar man ju frysa på nolltid, samtidigt som man fortsätter att svettas(!!) Dessutom får man köra hela arbetspasset ut med blöta kläder, finns ingen möjlighet att byta.

Som tur är luktar jag inte särskilt illa, det räcker med en morgondeo så funkar det bra resten av dagen.

Om jag anstränger mig mer än måttligt så kan det fullkomligt rinna ifrån pannan, det droppar verkligen ner alltså. Riktigt pinsamt ibland, kollegorna skrattar fan åt en och tycker att man är en klen jävel.

Även stark mat gör att det rinner floder, främst ifrån pannan. Vi snackar inte den typ av chili som man skrämmer elefanter med, utan en vanlig sleten pizza med stark sås kan räcka.

Jag skulle tippa på att min kroppstemp ligger en halv eller en grad över de flesta andra, jag är fan nästan alltid varm. kan inte dela täcke med en tös mer än fem minuter, sen håller jag på att avlida. Får ibland ta av mig på överkroppen när jag är hemma, för att det blir för varmt!

Vad fan är det som gör det här, om det är sockret som någon hävdade här ovan, så ser jag iaf där ett bra skäl till att sluta upp med skiten.

Någon annan som vill bidra mer till denna löktråd?
Citera
2010-03-23, 18:26
Medlem
Diamanten_s avatar
Absolut torr från apoteket är din bästa vän! Jag använder den själv och jag svettas inte ens en droppe nu!
Citera
2013-06-21, 15:37
Medlem
Ni kan ringa till svettkliniken och boka kostnadsfria svettbehandlingar som håller mellan 3-12 månader
Citera
2013-06-22, 22:57
Medlem
vanwilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goodkidmaadcity
Ni kan ringa till svettkliniken och boka kostnadsfria svettbehandlingar som håller mellan 3-12 månader
Blir jävligt dyrt i längden... (Oj, visste inte att svettkliniken gjorde det gratis)
Har också problem med svett, mest i ansikte, fötter, händer och allra mest ljumskarna och röven.
Efter en löprunda eller gympass, kallingarna är plaskblöta...
Ska dock försöka gnälla till mig tabletter mot svettningarna hos doktorn
Senast redigerad av vanwilder 2013-06-22 kl. 22:59.
Citera
2013-06-23, 01:12
Medlem
Botox heter lösningen! Dyrt, ont men problemen är borta föralltid om du bara går ca 4ggr per år och fyller på Botoxet.
Citera
2013-06-23, 19:50
Medlem
Jag har det lite genetiskt, jag blir väldigt lätt svettig/varm i ansiktet främst på pannan. Samt även i skrev området. Det sistnämnda är det som blir jobbigast egentligen. Går jag mycket och är felklädd. Lite för varm samt dåliga kalsonger så får jag sådana jävla utslag mellan låren så jag inte kan gå i slutet på dagen.

Det jag har märkt hjälper är merinoull kläder (främst kalsonger) samt att gå ned i vikt. Nu är jag relativt normalviktig, men varje kilo som försvinner hjälper till att hålla min svettande pung i schakt :-)
Citera
2013-06-24, 11:05
Medlem
szabos avatar
Om du är rund så försök gå ner i vikt, jag svettades betydligt mer när jag var 7kg tyngre.
För mig går skiten i släkten på pappas sida. Jag och min bror har problem, pappa och farmor. Mamma svettas inte ett skit och har aldrig använt deo, och självklart ska man få pappas jävla gen
Något jag märkte dock är att mycket av svettandet är psykiskt. Antar att jag var "rädd" för att svettas => blev stressad => börjar svettas => får panik och svettas mer.

Jag sprutade in botox på Sophiahemmet för priset av ett läkarbesök (320kr), men de har det inte längre där gratis utan nu i Danmark.
Svettades inte ett skit men efter två månader började det komma tillbaka. Då jag var van vid att jag inte svettades så var jag lugn och jag märker att jag idag svettas mindre. Nu när det är skitvarmt ute så svettas man som fan vilket ger mig panik = svettas mer menmen....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in