Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-06, 10:49
Bannlyst
http://www.nwt.se/ArticlePages/200708/05/20070805182001_607/20070805182001_607.dbp.asp

Dagens upplaga av NWT var skapligt intressant. "Här är ett exempel ur chattlistan" och så listar dom ett par trådrubriker i drogdelen av vårt fina forum. Glömde dom eller sket dom i att flashback handlar om så mycket mer än knark och dylikt? Vill dom framhäva flashbackare som knarkare hela bunten? Är det Flashback's fel att "barnen" tar droger? Jag blir tamejfan inte klok
Citera
2007-08-06, 10:58
Medlem
C.Kellers avatar
Det är så jävla synd att dom inte rapporterar om folk som kan få hjälp av drogforumet tex. Det är skitbra om man har frågor angående sina läkarutskrivna läkemedel ( som jag ) och behöver ett snabbt svar.

Och dessutom kommer ungdomar knarka i alla tider så då är det väl bättre att dom får rätt information här om dosering och försiktighetsåtgärder? Problemen försvinner inte för att man blundar. När ska dom lära sig det? Men men, det är så typiskt svensk att bara ge en sida av myntet för att elda upp folk och hålla opinionen kritisk.

EDIT; Fast nu var det faktiskt inte Flashback som var föremål för artikeln utan internetknark, då är det förståeligt att dom inte ger en så "nyanserad" bild av forumet.
Citera
2007-08-06, 11:06
Medlem
StorMammas avatar
Jag har god lust att maila reportern, då jag anser att flashbacks forum räddar liv, i och med att det finns kompetenta drogbrukare här.

Jag är för så kallad " harm reduction ". Det är faktiskt en av de största anledningarna till att jag tackade ja som moderator.
Det finns hur många doseringstrådar som helst, och jag är som jag skrev övertygad om att vi räddar liv här. För droger kommer folk alltid att komma över, och är det så att det sprids en farlig sändning, så kan man ge sig sjutton på att det blixtsnabbt dyker upp en varningstråd i drogforumen.

Det är lustigt att de alltid glömmer bort det när de skriver.

Sverige kommer aldrig att bli narkotikafritt, hur gärna än myndigheterna vill det.
Citera
2007-08-06, 17:43
Medlem
poojks avatar
snacka om propaganda! visst finns det folk som inte har en aning vad dom stoppar i sig osv och dör då e det FB.s fel, men som stormamma skrev om att FB.s forum räddar liv stämmer till 100% jag menar vilka har inte testat benso och stoppat i sig för mycket bara för effekten e smygande och blivit helt fuckade. tror att det e många. usch vad jag blir irriterad!!!! alla har en fri vilja och väljer sin egen väg laglig eller inte sålänge man inte skadar folk i sin omgivning genom sitt bruk/missbruk så e det lungan bara man mår bra av det! kan skriva i evigheter känns det som just nu. men hur många våldsbrott har anmällts isammband med cannabis? och hur många isammband med alkohol? lixom man måste fan ha lite koll på saker och ting innan man kan kalla sig reporter och skriva en massa bull shit i tidningarna!
Citera
2007-08-06, 18:33
Bannlyst
Pengarna betalas till ett konto i utlandet och 48timmar senare dimper försendelsen ner.
Citera
2007-08-06, 18:57
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
... Först blev han hjärndöd, sedan dog han. (NWT 6 juni 2007) ...

Hur går detta ihop?

Om en person blir hjärndöd betyder väl så vitt jag vet (enligt medcinskt fack språk) att han redan är död?
Citera
2007-08-06, 19:10
Medlem
Det är så roligt sånt här, tidningarna försöker skrämma folk i vanlig ordning, finns ju inte en så lättskrämd grupp som barnägare

Först försöker de måla upp någon bild av internet som någon slags drog-intenetaffär där man kan beställa lite vad som helst. Sen citerar de någon tramadol-debatt eller vad det nu är. Det är ju inte riktigt samma sak. Vad har tidningsartikeln för budskap egentligen? Att det är dåligt att man får prata om droger på fria diskussionsforum? Att internet är någon form av teknikuppfinning vars enda syfte är att underlätta distribution av droger? Att skapa opinion för en hårdare kontroll av internettrafiken?
Citera
2007-08-06, 19:22
Medlem
chaoswithins avatar
Dom har iaf skrivit om att folk varnar om saker litegrann, ett litet steg för drogforumen, men ett stort steg för tidningen
Citera
2007-08-06, 19:47
Medlem
Chuckeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssjos
Hur går detta ihop?

Om en person blir hjärndöd betyder väl så vitt jag vet (enligt medcinskt fack språk) att han redan är död?

Man "lever" även fast man är hjärndöd. Man ligger i sjukhussängen med en respirator igång dygnet runt och man är helt okontaktbar, som att ligga i koma.

Stängs respiratorn av så dör man.
Citera
2007-08-06, 19:59
Medlem
redflips avatar
Skräckpropaganda tycker jag.
köper man av ”Cheapest pharmacy / Make order now.” så är det ju bara okunskap, hehe.

Men flashback är som de flesta sagt, livräddande. Folk här har kunskap om det mesta och har aldrig backat för att hjälpa en frågande och själva ge starka varningar på saker och ting.
Citera
2007-08-06, 19:59
Medlem
Avgrunds avatar
var en ganska bra beskrivnin av hur FB ser ut ida.
Citera
2007-08-06, 20:26
Medlem
Filleyes avatar
Ja de outar inte direkt flashbacks Tramadol-FAQ i våran lokala tidning och använder det som syndabock. Men det skrivs liknande saker.

http://allehanda.se/avdelning/harnosand/10664

Tycker det är trist att de rackar ner på öppna diskutioner, som alla har rätt till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in