• 1
  • 2
2007-08-06, 21:41
Medlem
Rafos avatar
De skriver att om det är mer än "några piller" så kommer polisen hem till en och beslagtar datorn eftersom bevis att det var du som beställde finns där men det räcker med ett par musklick och du kan ha raderat den mesta informationen och ofta att dom har resurser att återskapa filer för att sätta dit någon för lie narkotika. Tycker artikeln (som de flesta) artiklar om droger är mycket dåligt skriven.

Lackar så totalt när jag läser sådant här. De målar upp bilden av at varenda jävla tonåring sitter och beställer knark bara för att det dök upp lite spam i ens mail från Cheapest Pharma och att de sedan stoppar i sej detta hejdlöst. Jag undrar när de kommer försöka tänja på yttrande friheten för att försöka få bort oss. Kan bara glädjas åt att så inte är fallet och vi är här och vi kommer fortsätta att diskutera knark och att vi fortsätter vara en törn i moraltanternas arslen.

//Upprörd knarkare
Citera
2007-08-07, 04:04
Bannlyst
Konstigt att man alltid MISSbrukar saker..

Men fan synd o klaga.. vem påverkar den där texten? Nån trångsynt förälder.. o leder det till att 14åriga Sofia får sitt heroin o tyg slängt av morsan så är de ju bra.. FB är ju 18+ på så "barn" är ju lite fel o säga..

Edit, som Stormamma sa.. JÄVLIGT bra att man får doseringsanvisningar o info härifrån istället för att folk bara chansar själva! Lär ju ha räddat många det här forumet! Precis som Danmark typ.. att tar man endå droger så gör det rätt!
Citera
2007-08-07, 04:31
Medlem
smokevatrs avatar
kankse d men hur många ljuger inte om sin ålder finns garanterat massor med barn här ,, o fb sätter säkert en massa ide´r i huvet på en massa snorungar,
information bör alltid vara fri likaså diskutionen , men att säga att fb inte drar ner en o annan unge i knark tror ialf inte jag på ,, har sett trådar här om folk som inte klarar o ens va inne på fb för det gör dom sugna på att testa d ena o andra ,, om en 14åring som e nyfrälst på droger sitter o läser några tripp rapporter blir den säkert jätte sugen på att avacera i sitt missbruk med nya tyngre droger.
Citera
2007-08-07, 07:33
Medlem
Ssjoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuckey
Man "lever" även fast man är hjärndöd. Man ligger i sjukhussängen med en respirator igång dygnet runt och man är helt okontaktbar, som att ligga i koma.

Stängs respiratorn av så dör man.

Citat:
Ursprungligen postat av wikipedia
Hjärndöd, tillstånd med oåterkalleligt utsläckta hjärnfunktioner och det kliniska kriteriet på död i de flesta västländer, tillämpat i Sverige från 1988.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hj%C3%A4rnd%C3%B6d

Tycker fortfarnde dem gör ett syftningsfel i texten.

Det komiska är dock inte skrivfelet utan att dem i ett försök få det att låta "ännu" hemskare har skrivit att personen texten handlade om "Dog" två gånger.
Citera
2007-08-07, 08:56
Medlem
Yaos avatar
Hur kan en 13-åring köpa knark på internet? Dom får ju inte sköta sitt egna konto om dom är under 16 eller?
Citera
2007-08-07, 13:41
Medlem
MortalSins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yao
Hur kan en 13-åring köpa knark på internet? Dom får ju inte sköta sitt egna konto om dom är under 16 eller?
Du kan ofta skicka kontanter som betalning. I vare fall på dom sidor jag kollat.
Citera
2007-08-07, 16:11
Medlem
Odessas avatar
Jovisst kan man få väldigt nyttig information här på FB emn jag har alldeles för många ggr sett nybörjare på t.ex amfetamin ge råd om dosering, at osv som om de visste hur drogen fungerade till 100%.

Jag personligen blir upprörd när någon rekomenderar en helt ovan människa att börja med en 0.3a amfetamin. Men man får väl hoppas att folk söker fler källor o inte tar första bästa användare på fullt allvar.
Citera
2007-08-07, 16:26
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odessa
Jovisst kan man få väldigt nyttig information här på FB emn jag har alldeles för många ggr sett nybörjare på t.ex amfetamin ge råd om dosering, at osv som om de visste hur drogen fungerade till 100%.

Jag personligen blir upprörd när någon rekomenderar en helt ovan människa att börja med en 0.3a amfetamin. Men man får väl hoppas att folk söker fler källor o inte tar första bästa användare på fullt allvar.

En nolltrea fultjack (av den kvalitet, som färskingar vanligen får tag i) är antagligen en lämplig dos för en nybörjare, men det är ju kanske litet i överkant räknat i kemiskt rent amfetamin. Inte för att någon brukar få tag i den kvaliteten heller.

Men jag håller med dig i sak. Det är bra med information, men det ges tillräckligt mycket desinformation redan utanför FlashBack...
Citera
2007-08-07, 16:51
Medlem
Odessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann
En nolltrea fultjack (av den kvalitet, som färskingar vanligen får tag i) är antagligen en lämplig dos för en nybörjare, men det är ju kanske litet i överkant räknat i kemiskt rent amfetamin. Inte för att någon brukar få tag i den kvaliteten heller.

Men jag håller med dig i sak. Det är bra med information, men det ges tillräckligt mycket desinformation redan utanför FlashBack...

1g räckte till att hålla 5 pers nöjda en kväll på den tiden jag var ny på det. Skulle jag ta en 0.3a av hyffsat pulver skulle jag förmodligen inte må så bra. Ta hellre 2 ggr är mitt råd till nyfikna.

Se scenariot att en färsking får tag i en sorts jonk och tror då på någon på fB som säger ta si o så mycket. Det kan vara direkt livsfarligt. Det är det ju inte på de flesta droger men du förstår vad jag menar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in