Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
?
Kan du utveckla hur detta kan vara möjligt?
Edit: För övrigt är 1-6 rep ett utmärkt sätt att slita ut kroppen på, om man räknar med att man inte orkar mer på den vikten. Ha 6 reps som ett minimum istället.
När jag sa 1-6 så utgick jag ifrån att han skulle deffa.
Det handlar om att vara i positiv proteinbalans över dygnet sätt, även om det krävs ett energiunderskott totalt. De första timmarna efter träning är proteinsyntesen uppreglerad med flera hundra procent, de procenten kan utan tvekan få i dig positiv proteinbalans totalt. Låt mig köra ett exempel.
BB på 105 kg orkar inte deffa mer, han bestämmer sig för att öka i muskelvikt samtidigt som minska i fettvikt.
För att ligga i caloribalans så behöver han 3500 kcal per dag. Han bestämmer sig därför för att ligga på 3000 kcal.
Innan träning intar han ingenting, möjligen några gram EAA.
Därefter äter han 3 mål till, 1000 kcal i vardera, med tilräcklig mängd EAA från maten, varje timme fram tills den tredje, då han inleder sin fasta.
SLUTSATS: Killen kommer vara i negativ energibalans och positiv proteinbalans. Detta sätt är givetvis mycket långsammare än ett totalt överskott då musklerna kommer byggas hela tiden över dygnet ... men, men, ska man krånga så ska man.