Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-06, 00:01
  #1
Medlem
hehe123s avatar
tjena har lite problem med min extärna hårddisk. när jag kopplar in hårddisken till min mac och vill dra över grejer till den står det att jag har ej behörighet. det fungerar dock att dra över grejer från den till min mac.jag vet inte hur man ska fixa det här så lite hjälp skulle va schysst.
Citera
2007-08-06, 00:07
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hehe123
tjena har lite problem med min extärna hårddisk. när jag kopplar in hårddisken till min mac och vill dra över grejer till den står det att jag har ej behörighet. det fungerar dock att dra över grejer från den till min mac.jag vet inte hur man ska fixa det här så lite hjälp skulle va schysst.


Vilket format är den Formaterad i? Låter som det skulle kunna vara NTFS och då kan inte mac os skriva till den.

Mac OS X kan skriva till FAT32 och HFS (Extended) och HFS i grund och botten.
Citera
2007-08-06, 09:36
  #3
Medlem
Den bästa lösningen på det här problemet tycker jag är att formatera disken för Mac och sedan köra ett litet insticksprogram till Windows som gör att du kan läsa och skriva filer till disken. Problemet är ju då att detta program måste vara installerat på alla datorer där du vill hantera datan på disken.

Lycka till!
Citera
2007-08-06, 10:20
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ptz0n
Den bästa lösningen på det här problemet tycker jag är att formatera disken för Mac och sedan köra ett litet insticksprogram till Windows som gör att du kan läsa och skriva filer till disken. Problemet är ju då att detta program måste vara installerat på alla datorer där du vill hantera datan på disken.

Lycka till!
Annars slänga in fuse och ntfs3g på Macen och på så vis kunna skriva till NTFS-formaterade hdds.
Citera
2007-08-07, 11:53
  #5
Medlem
hehe123s avatar
tack för alla tips. Hur formaterar man om den externa hårddisken?
Citera
2007-08-13, 18:56
  #6
Medlem
KeKeLimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ptz0n
Den bästa lösningen på det här problemet tycker jag är att formatera disken för Mac och sedan köra ett litet insticksprogram till Windows som gör att du kan läsa och skriva filer till disken. Problemet är ju då att detta program måste vara installerat på alla datorer där du vill hantera datan på disken.

Lycka till!


hoj hoj.
Vad är detta för program? Skulle kunna vara till stor nytta för mig
Tack på förhand.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback