Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-04, 13:41
  #1
Medlem
Här kommer min åsikt. Jag vet att många kvinnor är utsatt och mår alment dåligt men ingen bryr sig om almäna fördomar om män. Detta tänkte jag på när jag hörde aftonbladets sammanfattning av den svenska mannen. Att sådana texter accepteras och att vi få läsa att vi bedöms som en fotbollshuligan som sitter i fängelset samtidigt som hanmisshandlar kvinnor i hemmet och nonchalerar sina barn tar jag som en förelämpning . detta citat har get mig mod att utan några fina ord och utan dåligt samvete säga att män är mer värda än kvinnor det är vi som har byggt upp vårat samhälle och därför förtjänar vi våra 20% mer i lön. En man klarar mer än en kvinna när det gäller fysiska arbeten. Nu tänker ni kanske att vi klara visst lika mycket som en man och tackvare det har jag försökt göra en gämförelse. Vi säger att vi gämmför en kvinna och en man med en lätt och en tung motorcykel. Den lätta är svagare har en lägre toppfart och är därför mindre värd den tunga däremot är starkare och har en högre toppfart och är därför mer värd än den lätta, vist gå det att trimma den lätta motorcykeln så att den får en högre toppfart men hur bra blir resultatet? Vi människor ändrar mycket i naturen men vi kan inte ändra naturens lagar: utan kvinnor finns inga män utan män finns inga kvinnor. Det kan vi alla hålla med om. Därför kan vi väl acepptera att män är dominanta över kvinnorna. Jag skulle också vilja säga min åsikt om själva begreppet feminism. Om jag hör någon person påstås vara feminist så får jag en uppfattning av en person som försöker trycka ner männens position och gemon det få en högre läggning själv och personens tanke är bara den att kvinnan ska må braa och bara lysta fram det possetiva hoss henne för att till slut glömma bort att mannen är igentligen den personen som är den bättre. Denna uppfattning har jag starkt fått från denna klass för varje gång jag statar en diskussion angående detta ämne så möts jag utav arga kvinnor som bara försöker knäcka mig hela tiden och försöka få fram en slaks makt känsla som ska visa att just ni har rätt.

skriv järna eran åsikt och komentera texten
Citera
2007-08-04, 13:46
  #2
Avstängd
Againsts avatar
Ja, det är sexism när Aftonbladet skriver om män som en grupp. Samma sak som om de skulle skrivit om asiater eller negrer. Detta ska bekämpas med noll tolerans.
Men varför ska du då "ge igen"? Istället för att börja hacka på kvinnor när nån förolämpar dig pga ditt kön, varför skriver du inte till journalisten som skrev artikeln och säger att han/hon är ett sexistiskt svin som man har lust att dra på en smäll?
Citera
2007-08-04, 14:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Against
Ja, det är sexism när Aftonbladet skriver om män som en grupp. Samma sak som om de skulle skrivit om asiater eller negrer. Detta ska bekämpas med noll tolerans.
Men varför ska du då "ge igen"? Istället för att börja hacka på kvinnor när nån förolämpar dig pga ditt kön, varför skriver du inte till journalisten som skrev artikeln och säger att han/hon är ett sexistiskt svin som man har lust att dra på en smäll?

hahahahah jag skulle inte ha tvekat på det en sekund om jag bara hade kommigt på det själv när jag läste det , men tyvar så vet jag inte vem svinet är och men jag kan tareda på det och fan om det är en man!!!!
Citera
2007-08-04, 14:04
  #4
Medlem
finns det någon som vet vem det var som skrev i aftonbladet
Citera
2007-08-05, 15:01
  #5
Medlem
Men varför ska du då "ge igen"?

nejnej, detta gorde mig inte till en anti feninist tänkefter lite, feninist <ideologin män är svin men kvinnor vill va som män:/
män får 20% mer lön ändå ansteller man män före kvinnor.
Citera
2007-08-08, 12:57
  #6
Medlem
marnies avatar
Du stavar verkligen löjligt dåligt! Könsroller slår tillbaka på alla, kvinnor som män. Detta är bara att inse, och det enda sättet att bekämpa det är att tro på jämställdhet istället för att använda sig av stereotyper precis som du gör och precis som aftonbladet du gör. Det är trångsynta människor som du och artikelförfattaren som skapar den värld vi lever i, med snäva könsroller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback