2007-08-04, 05:10
Medlem
Konstapel Kuks avatar
Hej gott folk!

Nu sitter jag flera timmar inne i mitt första anfetaminrus. Drog två gram med en polare och känner mig jävligt jäsig om jag får säga det själv.

Jag funderar lite hur mycket det krävs för att överdosera? Hur blir ruset om man tar mer?

För tillfället har jag kört ett gram själv nu i två omgångar, som jag blandade med lite God Morgon apelsinjuice. Jag är en kille på 18 år som väger 80 pannor och är 180 cm.

För övrigt har jag för mig att det var 80% rent anfetamin.
Citera
2007-08-04, 05:28
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstapel Kuk
Hej gott folk!

Nu sitter jag flera timmar inne i mitt första anfetaminrus. Drog två gram med en polare och känner mig jävligt jäsig om jag får säga det själv.

Jag funderar lite hur mycket det krävs för att överdosera? Hur blir ruset om man tar mer?

För tillfället har jag kört ett gram själv nu i två omgångar, som jag blandade med lite God Morgon apelsinjuice. Jag är en kille på 18 år som väger 80 pannor och är 180 cm.

För övrigt har jag för mig att det var 80% rent anfetamin.

En mild överdosering av amfetamin brukar leda till att du känner dig slö istället för pigg, rysningar i kroppen, hallucinationer (OEV's & CEV's) samt en viss mån av illamående. En extrem överdos märker du dock förmodlingen av när du frågar vad ambulanskillen heter och om han vill spela schack med dig.
Citera
2007-08-04, 05:37
Medlem
Konstapel Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
En mild överdosering av amfetamin brukar leda till att du känner dig slö istället för pigg, rysningar i kroppen, hallucinationer (OEV's & CEV's) samt en viss mån av illamående. En extrem överdos märker du dock förmodlingen av när du frågar vad ambulanskillen heter och om han vill spela schack med dig.

Vi har haft rysningar i stort sett hela kvällen och natten. Tycker dock att det är skönt. Jag känner nu, lite senare in på ruset (typ sjunde timmen) lite smått illamående, fast det kan ha att göra med tuggummit jag har nött på i för många timmar nu.
Citera
2007-08-04, 05:41
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Vi har haft rysningar i stort sett hela kvällen och natten. Tycker dock att det är skönt. Jag känner nu, lite senare in på ruset (typ sjunde timmen) lite smått illamående, fast det kan ha att göra med tuggummit jag har nött på i för många timmar nu.

Rysningar är en vanlig del av ett amfetaminrus, när jag säger "rysningar i hela kroppen" menar jag väldigt starka sådana som springer igenom leder och nerver överallt, helt annat jämfört med vad man känner vid ett vanligt rus mao.

Illamåendet kan också ha att göra med att du är trött i samband med att din kropp har börjat bli ren från drogen ifråga.
Citera
2007-08-04, 05:46
Medlem
Konstapel Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
Rysningar är en vanlig del av ett amfetaminrus, när jag säger "rysningar i hela kroppen" menar jag väldigt starka sådana som springer igenom leder och nerver överallt, helt annat jämfört med vad man känner vid ett vanligt rus mao.

Illamåendet kan också ha att göra med att du är trött i samband med att din kropp har börjat bli ren från drogen ifråga.

Finns det något bot mot det? Ta mer? =P
Citera
2007-08-04, 05:54
Medlem
Nålkåts avatar
Citat:
Finns det något bot mot det? Ta mer? =P
Ja, fyll på med 0,1-0,3G. Men se till att äta och dricka under ruset så gott det går för att inte må lika dåligt när du kliver av. Proteindrinkar och vitamintabletter brukar funka.

En sak till: Det heter amfetamin.
Citera
2007-08-04, 05:57
Medlem
Konstapel Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nålkåt
En sak till: Det heter amfetamin.

Sorry, my bad.

Tack för tipsen grabbar
Citera
2007-08-04, 06:03
Medlem
Nålkåts avatar
Kika in i Vilka kör på tjack just nu?

Väldigt trevlig tråd att skriva av sig i om man är tjackad.
Citera
2007-08-04, 06:05
Medlem
Resistances avatar
Hur lätt är det att överdosera och dö på amfetamin?
Citera
2007-08-04, 06:13
Medlem
Konstapel Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nålkåt
Kika in i Vilka kör på tjack just nu?

Väldigt trevlig tråd att skriva av sig i om man är tjackad.

Haha. Det ska jag fan göra
Citera
2007-08-04, 06:13
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance
På en anstalt pratade jag med en herre som enligt egen uppgift hade brukat amfetamin i över 15 år. Han menade bestämt att det är helt omöjligt att överdosera amfetamin; "man somnar innan vettu'".

Har dom inte kunnat bekräfta den uppgiften.
Citera
2007-08-04, 06:16
Medlem
Doctor Whos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resistance

Kort sagt: Jävligt svårt.

Långt sagt:

“Amphetamine induces tolerance that develops slowly; dose can increase progressively, so that amounts several hundredfold greater than the original therapeutic dose may eventually be ingested or injected. Tolerance to various effects develops unequally, so that tachycardia and enhanced alertness diminish but psychotoxic effects, such as hallucinations and delusions, may occur. However, even massive doses are rarely fatal. Long-term users have reportedly injected as much as 15,000 mg of amphetamine in 24 h without observable acute illness.”

Source: “Amphetamine Dependence”, The Merck Manual of Diagnosis and Therapy, Section 15.Psychiatric Disorders, Chapter 195.Drug Use and Dependence, Merck & Co. Inc., from the web at http://www.merck.com/pubs/mmanual/section15/chapter195/195g.htm last accessed November 30, 2000.

Bara för att jag är en riktig jävel var jag tvungen att posta detta här också:

Marijuana:

Tetrahydrocannabinol is a very safe drug. Laboratory animals (rats, mice, dogs, monkeys) can tolerate doses of up to 1,000 mg/kg (milligrams per kilogram). This would be equivalent to a 70 kg person swallowing 70 grams of the drug—about 5,000 times more than is required to produce a high. Despite the widespread illicit use of cannabis there are very few if any instances of people dying from an overdose. In Britain, official government statistics listed five deaths from cannabis in the period 1993-1995 but on closer examination these proved to have been deaths due to inhalation of vomit that could not be directly attributed to cannabis (House of Lords Report, 1998). By comparison with other commonly used recreational drugs these statistics are impressive.”

Source: Iversen, Leslie L., PhD, FRS, “The Science of Marijuana” (London, England: Oxford University Press, 2000), p. 178, citing House of Lords, Select Committee on Science and Technology, “Cannabis — The Scientific and Medical Evidence” (London, England: The Stationery Office, Parliament, 1998).

Källa: http://www.drug-rehabs.org/articles.php?aid=438

Så vad säger man
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här