2013-09-10, 21:05
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
Haha, skönt kort. Drar mig inte för skämtkort om de inte är för sjuka, vilket detta inte är. Gillar bara inte att jag förlorar om en 1/1 dör

Älskar Unhinged, vissa kort är bara för sköna Du kan ju alltid lägga in något som gör den indestructable eller något, bara för att vara säker
Citera
2013-09-10, 21:40
Medlem
Catapillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Älskar Unhinged, vissa kort är bara för sköna Du kan ju alltid lägga in något som gör den indestructable eller något, bara för att vara säker

Card Name:
That Which Was Taken
Mana Cost:
5
Converted Mana Cost:
5

Types:
Legendary Artifact
Card Text:
4, Tap: Put a divinity counter on target permanent other than That Which Was Taken.
Each permanent with a divinity counter on it has indestructible.
Citera
2013-09-10, 22:00
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catapilla

Card Name:
That Which Was Taken
Mana Cost:
5
Converted Mana Cost:
5

Types:
Legendary Artifact
Card Text:
4, Tap: Put a divinity counter on target permanent other than That Which Was Taken.
Each permanent with a divinity counter on it has indestructible.

Precis Älskar den artifakten! Dock bör man ju lägga någon typ av "Protection from ..." för att skydda mot poison counters och/eller göra den hexproof, beroende på vad som är enklast.
Citera
2013-09-15, 14:38
Medlem
EdgeofEndings avatar
Ingen som har ett bra tips till min lek?
Citera
2013-09-15, 15:02
Medlem
cjvas avatar
Citat:
Ingen som har ett bra tips till min lek?

Splasha svart för demonic och vampiric. Defence of the Heart känns överdriven då du egentligen vill fokusera din lek till att komba och du inte har något du egentligen vill hämta med den. Fodder Cannon känns på tok för dyr, både att spela och använda för vad den gör och lull känns mest som ett tomt kort, den gör ingenting. Nut Collector känns för dyr, och squirrel mob som att den gör för lite. I bästa fall så är den win more. Might of Oaks är också ett typiskt win-more när du byggt infinite med gubbar.

Det du borde ta in är saker som gör att du hittar din kombo snabbare (tutors, kortdrag), saker som gör att du kan spela ut din kombo snabbare (mana alver kanske?) och sätt att skydda din kombo (ryck, kontringar etc) du får leta lite själv, men ett kort som du verkligen borde överväga är Skullclamp, särskilt om du lägger in mana alver. Manabasen behöver också byggas om ifall du vill få in svart och/eller blått.

så lite spontant,
-4 Nut Collector
-4 Squirrel mob
-4 Lull
-4 Might of Oaks
-3 Defence of the Heart
-3 Fodder cannon

+4 Skullclamp
+4 Cabal Therapy
+2 Duress
+4 Birds of Paradise
+4 Elves of Deep Shadow
+1 Demonic Tutor
+1 Vampiric Tutor
+1 Necropotence
+1 Yawghmoths Bargain
Citera
2013-09-15, 16:19
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjva
Splasha svart för demonic och vampiric. Defence of the Heart känns överdriven då du egentligen vill fokusera din lek till att komba och du inte har något du egentligen vill hämta med den. Fodder Cannon känns på tok för dyr, både att spela och använda för vad den gör och lull känns mest som ett tomt kort, den gör ingenting. Nut Collector känns för dyr, och squirrel mob som att den gör för lite. I bästa fall så är den win more. Might of Oaks är också ett typiskt win-more när du byggt infinite med gubbar.

Det du borde ta in är saker som gör att du hittar din kombo snabbare (tutors, kortdrag), saker som gör att du kan spela ut din kombo snabbare (mana alver kanske?) och sätt att skydda din kombo (ryck, kontringar etc) du får leta lite själv, men ett kort som du verkligen borde överväga är Skullclamp, särskilt om du lägger in mana alver. Manabasen behöver också byggas om ifall du vill få in svart och/eller blått.

så lite spontant,
-4 Nut Collector
-4 Squirrel mob
-4 Lull
-4 Might of Oaks
-3 Defence of the Heart
-3 Fodder cannon

+4 Skullclamp
+4 Cabal Therapy
+2 Duress
+4 Birds of Paradise
+4 Elves of Deep Shadow
+1 Demonic Tutor
+1 Vampiric Tutor
+1 Necropotence
+1 Yawghmoths Bargain

Vill bara köra helgrönt i denna lek, och det är bara en casual. Nut Collector tänkte jag ta bort dock, finns snabbare sätt att få ut ekorrar. DotH tänkte jag också ta bort, när jag får ännu mindre creatures. Fodder Canon tycker jag är rolig & passande i en token-lek. Might of Oaks vill jag bara ha med eftersom det är en ekorre-lek^^ Lull vet jag inte, bara gillar kortet bara.

Dock vore tutors bra..

Edit: Glömde säga jag kör pre-modern, Acorn Catapult har jag med bara för den var så roligt passande i temat.
Senast redigerad av EdgeofEnding 2013-09-15 kl. 16:27.
Citera
2013-09-18, 10:27
Medlem
Jag själv kommer ju köra 3 dagars prelle, nattprellen, storprelle och 2 headed.

Kommer inte spela magic sedan på en månad haha
Citera
2013-09-19, 15:24
Medlem
svart-rullstols avatar
Spelade i helgen och fick för första gången en motståndare att rage quitta, haha. Älskar min svarta kontrollek

Edit: Måste bara försöka få tag på Thoughtseize så är den i stort sett komplett.
Senast redigerad av svart-rullstol 2013-09-19 kl. 15:42.
Citera
2013-09-24, 19:39
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Spelade i helgen och fick för första gången en motståndare att rage quitta, haha. Älskar min svarta kontrollek

Edit: Måste bara försöka få tag på Thoughtseize så är den i stort sett komplett.

Fråga: Får man alltid spela sorcery under sin egna runda, eller är det bara under vissa faser?

Och vet någon en billigare variant på Fodder Canon?
Citera
2013-09-24, 19:42
Medlem
VonFanderblads avatar
Citat:
Fråga: Får man alltid spela sorcery under sin egna runda, eller är det bara under vissa faser?

Endast vid dina main phases, om du inte har något kort som gör att du kan spela sorceries som instants förstås.
Citera
2013-09-24, 19:45
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonFanderblad
Endast vid dina main phases, om du inte har något kort som gör att du kan spela sorceries som instants förstås.
Så inte i combat phase?
Citera
2013-09-24, 22:15
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:

Billigare i pris eller manakostnad?

Jag listar några kort, dock har jag inte kollat upp vad de är värda.
Barrage of Expendables, rätt trevlig eftersom du inte behöver tappa den själv och därmed kan använda abilityn flera gånger.
Blasting Station, denna kan man ju få till en schyst combo med
Bloodfire Infusion
Freyalise Supplicant

De steg du går igenom under en tur är:
Beginning Phase
Untap Step
Upkeep Step
Draw Step
Main Phase
Combat Phase
Beginning of Combat Step
Declare Attackers Step
Declare Blockers Step
Combat Damage Step
End of Combat Step
Ending Phase
End Step

Citerar ur regelboken nu för att det inte ska bli fel:
Citat:
505.1. There are two main phases in a turn. In each turn, the first main phase (also known as the precombat main phase) and the second main phase (also known as the postcombat main phase) are separated by the combat phase (see rule 506, "Combat Phase"). The precombat and postcombat main phases are individually and collectively known as the main phase.

Vilket innebär att du har en 1st Main och en 2nd Main, och under dessa kan du spela sorceries. Och nej, du kan inte lägga dem under combat phase.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in