2011-08-13, 12:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja ja. Men de som ev felaktigt finns på listan då? Bara för att en nobody inom Stasi uppger att han eller hon har värvat en svensk betyder det inte att det måste vara så.

Finns inga felaktigheter, finns de på listan så har de svikit sitt fosterland. Varför skulle Stasi ha namn på sådana som inte är inblandade, finns absolut ingen anledning?

Fram med de röda fosterlandsförrädarna i ljuset, låt de få ta sina straff. Döden skall inte hjälpa dem att komma undan.
Citera
2011-08-13, 12:29
Medlem
NotTheFullQuids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swashplate1
Finns inga felaktigheter, finns de på listan så har de svikit sitt fosterland. Varför skulle Stasi ha namn på sådana som inte är inblandade, finns absolut ingen anledning?

Fram med de röda fosterlandsförrädarna i ljuset, låt de få ta sina straff. Döden skall inte hjälpa dem att komma undan.

Det är allmänt känt att stasi jobbade efter rätt konstiga effektivitetsregler. Ibland ljög de för att komma i bättre dager och få en sedvanlig befordran.
Citera
2011-08-13, 12:35
Medlem
Judeschwein88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wildfire-
Över 2000 rapporter!
"Alla typer utav rapporter"
"Svensk inrikespolitik"

Hur kan sådant här mörkläggas!? Det underminerar allt var demokrati betyder!

Vad krävs för att listan ska offentliggöras?
Är det politikerna i riksdagen som håller listan hemlig?

Hur bar sig kvinnan som pratar i radio sig åt för att få tillgång till uppgifterna?
Är det möjligt för en vanlig medborgare att gå samma väg som hon och få tillgång till allt material?

Vakna för helvettet. Hur kan det mörkläggas? Vem har makten över Sverige? Ja, det är inte svenskarna, det är judiska USA. Kan man spionera på ett land och sedan komma undan med det, då betyder det bara en sak stor makt över stora delar av riket. Ja det är så simpelt. Varför tror du annars vi krigar där nere i Afghanistan och Libyen? Gör vi det för demokratin och människorna? Snälla du 100tals miljoner människor drabbas av krig i Afrika men vi går inte in i dessa områden? Utan i ett land med 5-6 miljoner invånare. Tjena.
Citera
2011-08-13, 12:55
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Är du lite dum i huvudet? Hur i all världen kan du veta det?
Citera
2011-08-13, 13:30
Bannlyst
Citat:
Är du lite dum i huvudet? Hur i all världen kan du veta det?

Du som är så jävla smart har väl aldrig hört talas om tysk noggrannhet. Undra vem som är dum i hela kroppen?
Citera
2011-08-13, 13:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du som är så jävla smart har väl aldrig hört talas om tysk noggrannhet. Undra vem som är dum i hela kroppen?

Svenskar är ju kända för sin plikttrogenhet, så jag tror inte ens det finns en lista.
Citera
2011-08-13, 16:01
Bannlyst
Citat:
Svenskar är ju kända för sin plikttrogenhet, så jag tror inte ens det finns en lista.

Om jag inte missförstått det hela så var det öst-tyskar+ryssar som gjort listan, inte svenskar. Ta inte av dig hatten för då blottläggs det som lämnat skallen.
Citera
2011-08-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staniolrustning
Stellan Arvidsson fins garanterat med i arkiven.

Mer intressant läsning här:
http://www.skolvarlden.se/artiklar/d...ska-ddr-skolan

Bra artikel.
"– Antifascismen var bandet som förenade den första generationens DDR-medborgare och Sverige. Stellan Arvidsson såg DDR som ett mönsterland. "

Kan det här med att en massa folk åkte till DDR vara roten till den extrema Svenska fixeringen vid nazism och antifascism? Har funderat på vad som kan var orsaken till den här fixeringen.
Citera
2011-08-14, 00:13
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny-Sumo
Bra artikel.
"– Antifascismen var bandet som förenade den första generationens DDR-medborgare och Sverige. Stellan Arvidsson såg DDR som ett mönsterland. "

Kan det här med att en massa folk åkte till DDR vara roten till den extrema Svenska fixeringen vid nazism och antifascism? Har funderat på vad som kan var orsaken till den här fixeringen.

Har hört att lärarna på journalisthögskolan är helt besatta av nazism och fascism som en symbol för ondska som journalisten skall kämpa mot. Jag fick en aha upplevelse när jag läste denna artikel. Så många gånger jag läst mellan raderna i Svensk press och tänk "jävla DDR media" för mig själv.
Nu tror jag faktiskt att Svensk media är ett arv från DDR på riktigt.
Citera
2011-08-14, 00:25
Medlem
Desertwalkers avatar
Om detta hade hänt i USA så hade de knappast tvekat med att offentliggöra listan.
Detta förbaskade SVEK från SÄPO och regeringen...

Något måste göras!!
Citera
2011-08-14, 01:01
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny-Sumo
Bra artikel.

Det där måste vara något av det dummaste i analytisk väg som skrivits på det svenska språket. Hela det östtyska systemet övertog i det närmaste rakt av den nazistiska organisationen och strukturen, samt ersatte nazister med kommunister på nyckelposter. Stasi var starkt påminnande om Gestapo och Abwehr. Till och med förföljandet av judar och zigenare tog man över, så vari det där sarka bandet skulle bestå det sr jag inte. En ren dimridå.
Citera
2011-08-14, 08:32
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Det där måste vara något av det dummaste i analytisk väg som skrivits på det svenska språket. Hela det östtyska systemet övertog i det närmaste rakt av den nazistiska organisationen och strukturen, samt ersatte nazister med kommunister på nyckelposter. Stasi var starkt påminnande om Gestapo och Abwehr. Till och med förföljandet av judar och zigenare tog man över, så vari det där sarka bandet skulle bestå det sr jag inte. En ren dimridå.

Tycker inte alls det är dumt. Tvärtom blir det ännu mer tydligt att vi ärvt totalitära och manipulativa politiska metoder från tidigare diktaturer. Churchill har ju sagt att framtidens fascister kommer kalla sig anti-fascister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in