2020-02-28, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, tack. Kan inte förstå att han kom undan och dessutom hade mage att stanna kvar..

Klockren psykopat och har ingen empati. Skiter i om folk vet om han är skyldig eller inte.
Citera
2021-07-15, 08:27
Medlem
Dammar av denna tråd med några nya gissningar
- JB begår brotten
- JB klarar sig genom bra försvar och brist på bevisning
- JB skaffar kort därefter familj (bara det lite sjukt?)
- JB lever vidare

Vad som händer sedan är att JB opereras något i hjärnan. Därefter tar han livet av sig genom att hoppa från en bro

Bästa gissning:
JB har en fruktansvärt mörk hemlighet. Som läkare inser han att det värsta vore om operationen påverkade hans familj genom att sanningen kommer ut som konsekvens av hans hjärnoperation (att han skulle påverkas och själv avslöja). Därför hoppar han

Hans självmord tycker jag själv ökar sannolikheten för att han var skyldig.
Citera
2021-07-15, 09:20
Citat:
Ursprungligen postat av Petermadsen1985
- JB begår brotten
- JB lever vidare

Vad som händer sedan är att JB opereras något i hjärnan. Därefter tar han livet av sig genom att hoppa från en bro

Bästa gissning:
JB har en fruktansvärt mörk hemlighet. Som läkare inser han att det värsta vore om operationen påverkade hans familj genom att sanningen kommer ut som konsekvens av hans hjärnoperation (att han skulle påverkas och själv avslöja). Därför hoppar han

Den nya familjen, fick han fler barn? Jag hittar inte mycket om denne man. Tidigare länkar är döda. Fick någon tag i några handlingar eller dokumentation om fallet?
Citera
2021-07-15, 09:56
Medlem
JB fick två barn efter tragedin. Första 2 år efter ca tror jag
Citera
2021-07-15, 09:58
Medlem
Citat:
Den nya familjen, fick han fler barn? Jag hittar inte mycket om denne man. Tidigare länkar är döda. Fick någon tag i några handlingar eller dokumentation om fallet?

Letat efter men inte hittat FUP. Någon som är bra på att leta/hitta?
Citera
2021-07-15, 10:01
Citat:
Letat efter men inte hittat FUP. Någon som är bra på att leta/hitta?
Finns målnummer? Vilken tingsrätt?
Citera
2021-07-15, 10:09
Medlem
Citat:
Finns målnummer? Vilken tingsrätt?

Gissar Malmö Tingsrätt
Citera
2021-07-15, 10:27
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Googla på läkarens namn och MAS på bilder,så kommer du att få se en bild från tidigt 80-tal där han sitter i mitten. Finns senare bilder av honom också på nätet.

Han ser väldigt vek ut och har en mycket märklig min. Väldigt avlångt och smalt ansikte. Det finns också flera senare bilder från när han är äldre både på SR och sydsvenskan.

Han var långt ifrån vek irl. Inte någon man sa emot. Väldigt kall som person men en väldigt duktig läkare.
Citera
2021-07-15, 11:36
Moderator
Maviels avatar
Min mormor hade hans far som husläkare - men något hände som hon vägrade prata om - dock varnade hon alla för honom och hon kände ett stort hat till honom.

Jag jobbade med den aktuelle läkaren på 00 talet. Det är svårt att säga vad man tycker om honom. Å ena sidan upplevde jag honom som mycket kall, kalla ögon. En obehagskänsla som var svår att ta på men den känslan kan såklart komma från ryktena.

Som läkare på jourtid var han dock fantastisk. Höll huvudet kallt när det smällde till. Duktig på att fatta svåra beslut och som läkare hade han empati. Han var noga med att patienter skulle få god vård, god smärtstillning, och han lyssnade alltid på oss sjuksköterskor och tog sig tid.

Helt omöjligt att säga vad jag tror - jag träffade polisen som var ansvarig för utredningen som var helt övertygad om att han var skyldig. Han släppte aldrig det fallet. Lite märkligt att hela den gamla familjen utplånades, först pojken, sedan frugan som var gravid och dottern, och strax därefter gifte han om sig och startade en ny familj. Dock är det ju en del som reagerar så i kris (exempelvis Pigge).

Den empati och omtanke jag såg honom visa patienter är svår att spela. Inte helt säker på att han var psykopat. Någon form av autism spektrum möjligtvis, men det lider nog många akademiker av. Högintelligent och ovanligt klartänkt var han.
Citera
2021-07-15, 17:42
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
- JB begår brotten
- JB lever vidare

Bästa gissning:

Så han tog sitt eget liv? Trots att han hade nya barn och fru? Låter ju som att han hade ett gränslöst beteende. Döda två barn och en gravid fru och sen efter flera år sig själv.

Läkare är skumma.
Citera
2021-07-17, 23:30
Medlem
Ingen som hittar FUP?
Citera
2021-10-08, 13:40
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Det första avsnittet av podcasten Fallen som förföljer handlar om detta fall.

Det påminner inte så litet om detta fall några år senare. I det senare fallet dömdes dock GM; (FB) två mord i lunde utanför kramfors?
Senast redigerad av Ettsjutretton 2021-10-08 kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in