• 1
  • 2
2007-08-03, 14:40
Medlem
För 15-20 år sedan blev en malmöläkare åtalad för att ha dränkt sin dotter och dödat sin hustru med indiangift. Han var tydligen överläkare då på MAS.
Är det någon som kommer ihåg detta och vet vad läkaren gör idag?
Citera
2007-08-03, 21:17
Bannlyst
Har du några fler detaljer eller ett ungefärligt årtal?
Citera
2008-10-11, 20:55
Medlem
Det här vill jag också veta mer om. Fast han äldsta (levande) barn är ju 27 nu så det måste ha varit ungefär 30 år sedan.
Dock vet jag att han jobbar som narkosläkare på MAS för tillfället.
Citera
2008-10-12, 01:21
Medlem
Troians avatar
Tråd flyttad. Veckans brott -> Kriminalhistoria. /Mod
Citera
2008-10-21, 13:50
Medlem
Curare

Jodå, läkaren i fråga jobbar fortfarande på samma klinik. Han har anseende som en verkligt duktig yrkesman. När jag arbetade där 1988 hade morden skett flera år tidigare – jag gissar sent 1970-tal eller tidigt 1980-tal. Det skvallrades en hel del om saken och t.o.m. en del av hans kollegor trodde att han var skyldig.

Det skrevs en hel del om morden i tidningarna vill jag minnas och om vi kan finna fram till rätt år och månad torde Kvällsposten ha åtskilligt med spännande läsning.
Citera
2008-10-25, 20:47
Medlem
Hans äldsta som är ju född 81 så det måste ju ha varit sent 70tal. Ryktades det inte om att han hade ett förhållande med sin nuvarande fru redan då?
Om jag inte har fel för mig friades han väl i brist på bevis, men att det aldrig fanns några andra misstänkta.

Citat:
Ursprungligen postat av silver-janne
Jodå, läkaren i fråga jobbar fortfarande på samma klinik. Han har anseende som en verkligt duktig yrkesman. När jag arbetade där 1988 hade morden skett flera år tidigare – jag gissar sent 1970-tal eller tidigt 1980-tal. Det skvallrades en hel del om saken och t.o.m. en del av hans kollegor trodde att han var skyldig.