Citat:
Ursprungligen postat av Fr0ggeh
Tja, namn har jag aldrig varit duktig på såvida jag inte verkligen lyssnar igenom ett helt album, då brukar namnen sätta sig. Men några låttitlar som sitter i huvudet just nu är Death on Two Legs, Killer Queen, I Want to Break Free och den självklara Don't Stop me Now

. Gillar alla dessa låtar. Men jag hajar vad du menar, det finns helt enkelt för många bra skivor för att välja en?

Jag efterfrågade mest en "inlyssningsskiva" för nybörjare så att säga, men det mesta Queen har gjort är väl rätt svängigt och lättlyssnat kan jag tänka mig. Tack i alla fall.
Andra sidan på Queen II tycker jag är det bästa som någonsin har gjorts i musikväg. Det låter inte som något annat, och svänger och är enligt mig riktigt lättlyssnat. Dock låter det inte som det Queen som man kan ha hört på radion, kanske förutom Seven Seas of Rhye. Men testa att lyssna på Ogre Battle - The Fairy Fellers Master-Stroke - Nevermore - The March Of The Black Queen - Funny How Love Is - Seven Seas Of Rhye i ett sträck. Eller har du bara 1.15 på dig så lyssna på Nevermore.
I övrigt tycker jag det är svårt att tipsa om en specifik skiva, då de flesta skivor i allmänhet är jävligt bra, men också väldigt blandade och ojämna. Men jag tycker i allmänhet om 70-talsskivorna mer, testa kanske A Day At The Races? You Take My Breath Away, The Millionaire Waltz, Good Old-Fashioned Lover Boy och Somebody To Love är absolut briljant musik. Nu när jag tänker efter är det kanske inte det bästa bandet totalt sett, men skitsamma, lyssna på det och bli glad!