2009-05-15, 19:29
Bannlyst
var och såg musikalen förra året ..

även sett dom live i sthlm förut
Citera
2009-05-15, 19:31
Medlem
dirsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrupelfri Knöl
Jag hatar Queen med ett brinnande hat, och jag blev i det närmaste euforisk av lycka när den där jävla spandextönten Freddie Mercury gick och aidsade ihjäl sig.

wuut? varför? ett av de bättre banden som funnits
Citera
2009-05-15, 19:46
Medlem
Geomeisters avatar
Queen är en av favoritbanden och kommer med stor sanolikhet att förbli det.
Citera
2009-05-15, 20:07
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iBOT
Hörde en låt med Queen igår på bandit runt 11.40-12.40, någon som kan tala om för mig vad den heter?

Hur på ett ungefär gick låten? Något speciellt ord? :P
Citera
2009-05-15, 20:09
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirsp
wuut? varför? ett av de bättre banden som funnits
Det är din åsikt det. Den överensstämmer inte med min. Queen var och är en styggelse.
Citera
2009-05-15, 20:18
Medlem
Fr0ggehs avatar
Vilket är deras bästa album? Jag har aldrig lyssnat igenom hela skivor med Queen, endast hört en hel del enstaka låtar så att säga .
Citera
2009-05-15, 20:22
Medlem
MatMammas avatar
Freddie Mercury är en av världens bästa sångare genom tiderna Musiken är bra, men eftersom att Freddie Mercury är så bra så känns det som att de inte skulle spela någon roll vilka musiker han än hade.
Citera
2009-05-15, 20:37
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0ggeh
Vilket är deras bästa album? Jag har aldrig lyssnat igenom hela skivor med Queen, endast hört en hel del enstaka låtar så att säga .

Svårt att säga.. vilka låtar har du hört och vilka gillade du bäst?

Nästan alla Queen fans har olika favoritalbum !
Citera
2009-05-15, 20:42
Medlem
Fr0ggehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Svårt att säga.. vilka låtar har du hört och vilka gillade du bäst?

Nästan alla Queen fans har olika favoritalbum !
Tja, namn har jag aldrig varit duktig på såvida jag inte verkligen lyssnar igenom ett helt album, då brukar namnen sätta sig. Men några låttitlar som sitter i huvudet just nu är Death on Two Legs, Killer Queen, I Want to Break Free och den självklara Don't Stop me Now . Gillar alla dessa låtar. Men jag hajar vad du menar, det finns helt enkelt för många bra skivor för att välja en?
Jag efterfrågade mest en "inlyssningsskiva" för nybörjare så att säga, men det mesta Queen har gjort är väl rätt svängigt och lättlyssnat kan jag tänka mig. Tack i alla fall.
Citera
2009-05-15, 20:48
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fr0ggeh
Tja, namn har jag aldrig varit duktig på såvida jag inte verkligen lyssnar igenom ett helt album, då brukar namnen sätta sig. Men några låttitlar som sitter i huvudet just nu är Death on Two Legs, Killer Queen, I Want to Break Free och den självklara Don't Stop me Now . Gillar alla dessa låtar. Men jag hajar vad du menar, det finns helt enkelt för många bra skivor för att välja en?
Jag efterfrågade mest en "inlyssningsskiva" för nybörjare så att säga, men det mesta Queen har gjort är väl rätt svängigt och lättlyssnat kan jag tänka mig. Tack i alla fall.

Jag skulle nog rekommendera deras kändaste "A Night At The Opera" eller "News of the World" isf
Citera
2009-05-15, 20:48
Medlem
dannywtfs avatar
Måste säga att jag inte tyckte något speciellt om dem ända tills jag fick tag i en Best Of-skiva. Måste säga att han har en av världens häftigaste rock-röster. Har inte hört en falsk ton från honom än!
Citera
2009-05-15, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Hur på ett ungefär gick låten? Något speciellt ord? :P

kan tänka mig att det var we will rock you.

eller stone cold crazy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in