Citat:
Ursprungligen postat av
Geomeister
Gary Cherone och Nuno Bettencourt lever. Det var endast jag som uttryckte mig klumpigt
Sidan A från Queen (första albumet) och Sidan B från Queen II hade blivit ett grymt bra album eller vad säger ni?
1. "Keep Yourself Alive"
2. "Doing All Right"
3. "Great King Rat"
4. "My Fairy King"
5. "Ogre Battle"
6. "The Fairy Feller's Master-Stroke"
7 ."Nevermore"
8. "The March of the Black Queen"
9. "Funny How Love Is"
10. "Seven Seas of Rhye"
När jag tänker Queen II tänker jag alltid på "the black side" (b-sidan, aka Freddie's låtar). Brian May är en fantastisk gitarrist, älskar hela bandet men Freddies låtar är ju på en helt annan nivå.
Tycker verkligen nämnda mix ser fantastisk ut. Keep yourself alive är relativt tråkig, men det behövs ju en gitarrbaserad May-låt, och som öppningsspår funkar den fint. Doing All Right är en av Brians bästa "folksy" låtar.
Sedan en halv timme av full on Mercury madness om kungar, älvor och träsktroll. May fokuserar på flippade gitarrsolon och overdubbande och Taylor bankar frenetiskt och skriker i omänskligt register. (Som så många andra så uppskattar jag att Queen blandade och gav och testade genrer och utvecklades med åren, men detta sound är min favorit.)
Många tycker Funny How Love is är en skitlåt, en filler, men jag har alltid gillat hur den avslutar kaoset som pågått i låtarna innan. Seven Seas of Rhye är en utmärkt poplåt att avsluta ett album med.
:Beer: