2023-01-20, 15:22
Medlem
För er som eventuellt missat det så går Bohemian Rhapsody med Rami Malek som Freddie Mercury på TV4 i kväll. Start klockan 22:15.
Citera
2023-01-22, 06:13
Medlem
Queen är ett av mina absoluta favoritband, älskar dem. Men blir dock irriterad på vissa saker. Skulle jag ranka alla deras låtar skulle nog deras kanske mest kända låt, We Will Rock You, hamna på botten 3, kanske allra sist. Helvete, måste vara världens mest överskattade låt som gjorts.

Och den låt jag tycker är utan tvekan allra bäst, Breakthrough, får aldrig någon uppmärksamhet...
Citera
2023-01-22, 13:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Queen är ett av mina absoluta favoritband, älskar dem. Men blir dock irriterad på vissa saker. Skulle jag ranka alla deras låtar skulle nog deras kanske mest kända låt, We Will Rock You, hamna på botten 3, kanske allra sist. Helvete, måste vara världens mest överskattade låt som gjorts.

Och den låt jag tycker är utan tvekan allra bäst, Breakthrough, får aldrig någon uppmärksamhet...

Headlong är ju i ungefär samma stil som Breaktrough. Bra låtar bägge två.
Citera
2023-03-04, 23:54
Medlem
Greatest Hits 1 och 2 är jättebra, men föredrar 2an själv.

Greatest hits 3 är bra, men innehåller lite annat med live låtar av andra artister och en del remixar.

De hade kunnat göra Greatest Hits 4 med

1 Stone Cold Crazy
2 39
3 Sheer Heart Attack
4 If You Can't Beat Them
5 Need Your Loving Tonight
6 Dragon Attack
7 The Hero
8 Put Out The Fire
9 Is This The Worl We Created
10 I Go Crazy
11 One Year Of Love
12 Scandal
13 Was It All Worth It
14 Made In Heaven
15 I was Born To Love You
16 Let Me In Your Heart Again
17 Face It Alone
Citera
2023-06-09, 15:56
Medlem
Tyvärr är detta det sämsta "rockbandet" någonsin
Citera
2023-06-09, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Tyvärr är detta det sämsta "rockbandet" någonsin
Sämst vet jag inte men överdrivet svulstigt är väl deras grej (som the Ark med Ola Salos gnälliga röst försökt kopiera). Brian May är iaf en gitarrhjälte som alltid levererat. Han är typ den som räddar alla låtar.
Citera
2023-06-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Sämst vet jag inte men överdrivet svulstigt är väl deras grej (som the Ark med Ola Salos gnälliga röst försökt kopiera). Brian May är iaf en gitarrhjälte som alltid levererat. Han är typ den som räddar alla låtar.

Jag menar av de stora världskända rockbanden, att de inte skulle kunna finnas sämre band faller ju under sin egen rimlighet oavsett vad man tycker om dem, finns ju alltid några gaphalsar som dampar med en gitarr och kallar det rock, The Ark är så dåliga så de kan inte kvalificeras som pop
Citera
2023-06-09, 16:06
Medlem
webbutvecklarens avatar
Älskar Queen. Bästa bandet någonsin enligt mig, och lyssnar på dom varje dag i min stora Spotify lista. ^^
Citera
2023-06-09, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Älskar Queen. Bästa bandet någonsin enligt mig, och lyssnar på dom varje dag i min stora Spotify lista. ^^

Det är väl en av de bästa sakerna med musik, att man inte alls har samma smak alls, blandar du Queen låtarna med annan rock, pop eller annat?
Citera
2023-06-09, 16:56
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vellmann-Villmann
Det är väl en av de bästa sakerna med musik, att man inte alls har samma smak alls, blandar du Queen låtarna med annan rock, pop eller annat?
Ohja, jag blandar med andra sånger också. Det är en väldigt blandat lista med musik inom alla genrer i princip, och som är cirka 30 dagar lång totalt om man skulle lyssna igenom dygnet runt.

Har nog nästan alla Queens låtar i den om jag inte minns fel, iallafall minst 75% av deras alla releasade låtar, inklusive de nyaste som de släppt under de senaste åren.
Citera
2023-06-09, 17:01
Medlem
Citat:
Ohja, jag blandar med andra sånger också. Det är en väldigt blandat lista med musik inom alla genrer i princip, och som är cirka 30 dagar lång totalt om man skulle lyssna igenom dygnet runt.

Har nog nästan alla Queens låtar i den om jag inte minns fel, iallafall minst 75% av deras alla releasade låtar, inklusive de nyaste som de släppt under de senaste åren.

Jäklar, alltid trevligt att se hur andra lyssnar på sin musik i vardagen, sen är det ju aldrig fel att vara så bred så att man kan blanda mellan helt olika genrer, jag gör helt tvärtom egentligen jag lyssnar på ett album till jag tröttnar och sen kommer jag tillbaka till de som behagade mig mest
Citera
2023-06-10, 23:17
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:

Vilken skulle du säga är din favoritskiva med Queen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in