2016-06-05, 22:42
Medlem
Rippless avatar
Säsong 5 verkar ganska kass. När Hank och Runkle kommer hem till Stu och ser att jag slickar Marcy... Sjukt överdrivet och "buskisaktigt". Fortsätter serien i den här negativa kurvan?
Citera
2016-06-12, 10:36
Medlem
Rippless avatar
Slutet på säsong 5 var nog det bästa jag har sett i serien hittills. Den berörde mig väldigt mycket med Jeff Becks gitarr. Serien hade kunnat sluta där enligt mig. Scenen var så djup på något vis. Det var som om det enda Hank egentligen brydde sig om var Karen och Becca. De dök upp i något som ser ut som hans utopi. Carries ansikte blir Karens och hon säger "tell me you love me". Otroligt fin scen!

Jag tror jag slutat kolla på Californication nu. Det kommer bara bli dumt att se säsong 6 efter den scenen.
Senast redigerad av Ripples 2016-06-12 kl. 10:49.
Citera
2016-09-12, 05:14
Medlem
Scamps avatar
Har kommit till säsong 6 nu och måste bara påpeka att Charlie måste vara den mest sjuka och roligaste karaktären i en serie. Ta bara då när Hank och hans nyfunna vän på avvärjningen i s06e03 ska på begravning och dem kommer hem till Charlie och hittar honom begrunda gayporr i all dess bemärkelse Eller i en annan scen då han råkat skära sig när han rakar kuken och springer ut i ren panik till Marcy och Karen
Citera
2016-09-12, 16:38
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Har kommit till säsong 6 nu och måste bara påpeka att Charlie måste vara den mest sjuka och roligaste karaktären i en serie. Ta bara då när Hank och hans nyfunna vän på avvärjningen i s06e03 ska på begravning och dem kommer hem till Charlie och hittar honom begrunda gayporr i all dess bemärkelse Eller i en annan scen då han råkat skära sig när han rakar kuken och springer ut i ren panik till Marcy och Karen

Charlie är riktig skön människa som ställer upp på allt för Hank.
Citera
2017-01-19, 01:44
Medlem
Tobias123s avatar
Kollar igenom säsong 1 nu på dvd, fan va grym den är! Längtar till säsong 2 och karaktären Lew ashby!
Citera
2022-03-01, 20:49
Medlem
Alltså, jag måste säga det här för jag blir helt sne. Jag började kolla på Californication för jag trodde den skulle va sexig och rolig och lite galen sådär, men den är bara vidrig och pinsam. David Duchovny kan verkligen inte skådespela även om jag älskar han i Arkiv x... Den är så otroligt dålig... Jag skäms för den!!! också pedofilvarning på huvudkaraktären, jäävligt pinsamt tycker jag.

Om dom hade haft någon annan som spelade Hank hade jag kanske haft mindre svårt för den...
Citera
2022-07-22, 02:09
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritegott
Alltså, jag måste säga det här för jag blir helt sne. Jag började kolla på Californication för jag trodde den skulle va sexig och rolig och lite galen sådär, men den är bara vidrig och pinsam. David Duchovny kan verkligen inte skådespela även om jag älskar han i Arkiv x... Den är så otroligt dålig... Jag skäms för den!!! också pedofilvarning på huvudkaraktären, jäävligt pinsamt tycker jag.

Om dom hade haft någon annan som spelade Hank hade jag kanske haft mindre svårt för den...
Pedofilvarning? Jag är inne på säsong 7 och har inte sett någon scen där han ens insinuerar att han har haft eller vill ha sex med ett icke könsmoget barn. Däremot sätter han på en tjej som är i övre tonåren som ljuger om sin ålder. Knappast en pedofil mao.

Jag har skrattat hejdlöst åt Runkle, Hank och de andra och kommer sakna serien när jag sett den färdigt.
Citera
2022-07-22, 02:13
Medlem
Helskön rolig gammal serie!
Citera
2023-04-21, 07:21
Bannlyst
Inte min smak riktigt, men jag förstår dess kvalité.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in