2014-07-28, 15:39
Medlem
qhz.s avatar
Helt jävla sjukt hur fullständigt urusel den här serien blev. Från att ha varit riktigt bra dom första två säsongerna så spårade det sedan ut ju lägre serien gick.

Avsnitt S07E10, "Dinner With Friends", är ett av dom tydligaste exemplen på hur urspårad, tråkig, överdriven och pinsam serien blev. Jag skäms å Tom Kapinos vägnar när jag tittar på serien.
Citera
2015-03-03, 22:28
Medlem
Calogeros avatar
Är inne på slutet av tredje säsongen, är både förvånad och besviken över hur David Duchovny kunde gå från en av tidernas bästa TV-serier (Arkiv-X) till det här.

Visst, det är rätt slappt att kolla på men skådespelarinsatserna lämnar mycket att önska och ingen utav rollerna känns speciellt trovärdiga. Karaktären Hank Moody är en enda stor kliché och en jävla douchebag dessutom, jämför med Agent Scully...vafan.

Men men. Det är helt okej billig underhållning ändå.
Citera
2016-05-27, 16:46
Medlem
Rippless avatar
Fjärde säsongen är påbörjad och ja, den håller inte alls samma klass som de tidigare. Jag håller med er om att Hank karaktär blir mer av ett störmoment mer än den sköna killen han var i tidigare säsonger. Att han alltid ska vara så jävla gapig och lägga sig i andra business är mestadels obekvämt.

Citera
2016-05-27, 22:20
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ripples
Fjärde säsongen är påbörjad och ja, den håller inte alls samma klass som de tidigare. Jag håller med er om att Hank karaktär blir mer av ett störmoment mer än den sköna killen han var i tidigare säsonger. Att han alltid ska vara så jävla gapig och lägga sig i andra business är mestadels obekvämt.

Jag själv tyckte att säsongen 4, va rätt så bra när den kom ut tidigt 2011.
Kanske hade jag haft en annan attityd till serien idag.
Anyway
Citera
2016-05-28, 23:24
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragonOnWall8
Jag själv tyckte att säsongen 4, va rätt så bra när den kom ut tidigt 2011.
Kanske hade jag haft en annan attityd till serien idag.
Anyway

Ja, hittills är den bra men det känns som att det går mer åt sitcom-hållet. Typ när Hank ligger i Marcys säng, och alla skriker i kör och det hela känns sjukt orealistiskt. Sen att alla behandlar Runkle som världens största tönt börjar också bli lite överdrivet. Det är kul att han inte har några bollar, men att det ska gå till överdrift är alltid det som sker hos serier över en tid.
Citera
2016-05-29, 00:49
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Är inne på slutet av tredje säsongen, är både förvånad och besviken över hur David Duchovny kunde gå från en av tidernas bästa TV-serier (Arkiv-X) till det här.

Visst, det är rätt slappt att kolla på men skådespelarinsatserna lämnar mycket att önska och ingen utav rollerna känns speciellt trovärdiga. Karaktären Hank Moody är en enda stor kliché och en jävla douchebag dessutom, jämför med Agent Scully...vafan.

Men men. Det är helt okej billig underhållning ändå.

Du menar väl Mulder?
Citera
2016-05-30, 07:36
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Du menar väl Mulder?
Såklart...vet inte vad jag tänkte på där.
Citera
2016-05-30, 20:29
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:

Fast varför jämföra de två karaktärerna? Serierna har ju inget med varandra att göra. Jag gav upp om Californication rätt tidigt, men inte fan jämförde jag med X-files.
Citera
2016-05-30, 21:20
Medlem
c014s avatar
Citat:

Och om du sett californication så borde du veta att det inte är Hank som är en douche.

Det är alla i hans omgivning som utnyttjar honom och skuldbelägger honom för allt som går fel i deras egna liv.

Karen var otrogen mot Hank, inte tvärtom.
Citera
2016-05-31, 22:27
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Fast varför jämföra de två karaktärerna? Serierna har ju inget med varandra att göra. Jag gav upp om Californication rätt tidigt, men inte fan jämförde jag med X-files.
Ja, det är väl ganska naturligt då det är samma skådespelare? Men jag förstår vad du menar, och givetvis tyder det på en skådespelartalang ifrån Duchovnys sida som gör två så skilda roller. Jag jämför inte serierna i övrigt. Kan säga samma sak om en del av huvudkaraktärerna i Twin Peaks som senare gjorde (i mina ögon) mediokra roller i How I Met Your Mother.

Skönt att kolla på en söndag när man bara vill ta det lugnt i soffan.
Citat:
Ursprungligen postat av c014
Och om du sett californication så borde du veta att det inte är Hank som är en douche.

Det är alla i hans omgivning som utnyttjar honom och skuldbelägger honom för allt som går fel i deras egna liv.

Karen var otrogen mot Hank, inte tvärtom.
Jag har sett alla avsnitt av Californication.
Citera
2016-06-01, 19:29
Medlem
c014s avatar
Citat:

Jag har sett alla avsnitt av Californication.

Hur kan du då få Hank till att vara en douche?
Citera
2016-06-05, 20:57
Medlem
Cool ide men resultat blev värdelöst, man försökte plagiera någon slags Bukowskikaraktär men det blev bara fel och dåligt. Lite som att en 17-åring hade bläddrat igenom ett par böcker av Bukowski och sedan försökt plagiera utan att ha fattat någonting, "höhö han dricker sprit,helvete vad tufft jag vill också skapa en karaktär dom dricker sprit".
Serien har absolut sina poänger och bra saker men eftersom huvudpersonen är en barnslig tönt som man ska tycka är cool så faller allt ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in