2011-02-28, 19:17
Medlem
elefantbajs2100s avatar
Tommy Lee!

La märke till direkt när de började spela Home Sweet Home! Ändå en överraskning att han var med.

Bra avsnitt f.ö
Citera
2011-03-01, 01:48
Medlem
CoachWades avatar
Fy fan va trött jag blir på att avsnitten inte verkar hänga ihop på samma sätt som tidigare. Det känns som att se på en sitcom, eller något. Jag trodde att det skulle utvecklas lite mer än det gjorde i avsnitt sju när dom satt i baren och lyssnade på sina tjejer sjunga. Men men...

Bra avsnitt ändå. Gillade däremot förra avsnittet mer.
Citera
2011-03-01, 14:22
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Nä, och det har jag inte hävdat heller utan jag tycker fortfarande serien är sevärd så vet inte vad du yrar om.

Nej men man börjar tröttna på detta resonemang, när är en serie bra?
När något börjar sändas så är diskussionen oftast att den kommer "växa", sedan är den bra i några avsnitt och sedan har den tappat.
Se helheten istället, jag tycker den är lika stark som förut - om inte starkare och återigen är det fantastisk musik.
Att få höra Home Sweet Home i bakgrunden, och se Tommy Lee vid ett piano var fantastiskt.
Citera
2011-03-01, 14:50
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Nej men man börjar tröttna på detta resonemang, när är en serie bra?
När något börjar sändas så är diskussionen oftast att den kommer "växa", sedan är den bra i några avsnitt och sedan har den tappat.
Se helheten istället, jag tycker den är lika stark som förut - om inte starkare och återigen är det fantastisk musik.
Att få höra Home Sweet Home i bakgrunden, och se Tommy Lee vid ett piano var fantastiskt.

Jag ser till helheten och till skillnad mot många andra serier som når sina höjdpunkter efter ett par säsonger så tycker jag det känns som att den här har peakat tidigt. Sedan tycker jag också att det är4 tröttsamt att i princip alla trådar i tv-forumet handlar om hur det var bättre förr. Just i det här fallet känner jag trots allt att en sådan kritik är befogad även om jag, som sagt, fortfarande tycker det är värt att se.
Citera
2011-03-01, 20:55
Medlem
Jullsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Tyckte inte det störde då Showtime känns som den naturliga kanalen att gå till om man vill pitcha den idén.

Nja tycker man kunde hittat på ett fiktivt produktionsbolag istället. Blev lite löjligt där med Showtime men men.

Ang dagens avsnitt och säsong 4 överhuvudtaget så tycker jag det börjar bli lite krystat nu. Som CoachWade sa tidigare så känns det som en sitcom där avsnitten är oberoende av varandra där karaktärerna kastas in i ena over-the-top-situationen efter den andra. Har ju typ inte hänt något på hela säsongen och då har det ändå gått 8 avsnitt.
Senast redigerad av Jullsan 2011-03-01 kl. 21:33.
Citera
2011-03-01, 23:20
Medlem
Jullsans avatar
Sen måste jag gnälla lite på hon om spelar Becca. Så otroligt kass skådis. Läser direkt från manuset. Ingen inlevelse eller trovärdighet för fem öre. Ugh.
Citera
2011-03-07, 20:33
Medlem
Tycker att ep.09 är det bästa so far av säsong 4
Citera
2011-03-07, 22:09
Medlem
RhythmOfTheRains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Sen måste jag gnälla lite på hon om spelar Becca. Så otroligt kass skådis. Läser direkt från manuset. Ingen inlevelse eller trovärdighet för fem öre. Ugh.

Fan vad jag stör mig på hon, har stört mig på hon hela jävla tiden. Så jävla kass skådespelare och riktigt sjukt ful. Men karen hennes mamma..satan så snygg, hon ser sjukt tight ut.
Citera
2011-03-09, 04:52
Bannlyst
Är det meningen att man ska tro att Becca har Asberger? Hon står alltid och gnäller i samma tonläge och har inget kroppsspråk. Hon har inga känslor utan är alltid totalt död i ansiktet och levererar bara gnäll. Hur interagerar Becca med sina vänner? Hur lyckas en totalt oscharmig tjej få polare som verkar extroverta och varma? Varför älskar Hank denna missbildade cellklump?

Personligen hävdar jag att hjälten i serien inte är Hank utan arbetshästen Runkel.
Citera
2011-03-09, 13:28
Medlem
Medves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Somalisk-pizza
Är det meningen att man ska tro att Becca har Asberger?
Personligen hävdar jag att hjälten i serien inte är Hank utan arbetshästen Runkel.

Tja nåt problem har hon, kanske är menningen att hennes karaktär ska vara sån? Vet inte hur många som prov spelade för Beccas roll men tror inte dom skulle ta nån som inte kan visa kroppspråk eller vad ni mer klaga över.

Runkel står för allt det roliga Garvade som fan när han bangade med hon blonda tjejen.
Citera
2011-03-09, 14:59
Medlem
WaylonXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elefantbajs2100
Tommy Lee!

La märke till direkt när de började spela Home Sweet Home! Ändå en överraskning att han var med.

Bra avsnitt f.ö

Extra kuriosa: Hon som sjöng är SOFI, mest känd för sitt samarbete med deadmau5. Även Tommy Lee hänger en del med honom, blev följdaktligen lite hård i brallan när jag trodde att han skulle synas och stämma in i skönsången. Men icke.

För att inte gå helt ot kan jag säga att jag håller med er andra här, serien har tyvärr gått ner sig ganska rejält de senaste säsongerna. Känns som att jag följer den fortfarande bara pga brudarna, Runkel och Hanks mer och mer sällsynta underbara oneliners. Har nog aldrig hatat en fiktiv person så mycket som jag hatar Becca.
Citera
2011-03-09, 21:30
Medlem
givves avatar
Jag saknar en ordentlig handling i serien, just nu känns den väldigt osammanhängande. Madeleine Martin är nog en av de sämsta skådespelarna i världen, samma monotona röstläge hela tiden, samma korkade ansiktsuttryck.

Hank är fortfarande kung, även om han känns överdrivet barnslig den här säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in