2009-11-17, 02:16
Medlem
Tigerspokets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenli89
Nej jag håller med dig. Men det blir nog så för de flesta serierna. Ta weeds tex, tillslut handlade det om egentligen ingenting. Ideérna tar slut helt enkelt och det blir bara något mediokert av det som blir.

Men lite skoj var det i dagens avsnitt, några wtf reaktioner fick iaf jag
Även jag håller med. Den här säsongen hittills har varit horribel jämfört med dem tidigare. Hank känns inte alls trovärdig som karaktär längre och handlingen blir bara för mycket. Kan de inte komma på något bättre än att överdriva situationer som han redan har hamnat i för många gånger?
Däremot går ju faktiskt Californication fortfarande att kolla på, till skillnad från senaste säsongen av Weeds.
Citera
2009-11-17, 02:30
Medlem
Krim1s avatar
Hahaha, rent ut sagt genialt avsnitt.
Vilken jävla soppa, och så jävla underbart ihopsatt.

EPIC!
Citera
2009-11-17, 02:31
Medlem
fattonys avatar
Utan tvekan säsongens bästa avsnitt.
Citera
2009-11-17, 08:23
Medlem
Sorchens avatar
Instämmer. Så jävla episkt avsnitt!
Citera
2009-11-17, 11:32
Medlem
Von0bens avatar
Inte många här bekanta med fenomenet "sängkammarfars"?
Ni vet, priatteaterföreställningar, titlar som "Mr Jones.. er man - är min fru!"
Själv tycker jag det är nåt som Ulf Brunnberg kunde få ha för sig själv och som inte direkt tillför Californication något.
Citera
2009-11-17, 12:13
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Inte många här bekanta med fenomenet "sängkammarfars"?
Ni vet, priatteaterföreställningar, titlar som "Mr Jones.. er man - är min fru!"
Själv tycker jag det är nåt som Ulf Brunnberg kunde få ha för sig själv och som inte direkt tillför Californication något.

Fast det blir ju lite som att säga att tidigare Californication är romantisk komedi och det är något för Hugh Grant och Julia Roberts. Det är på lite olika nivåer...
Citera
2009-11-17, 15:35
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Fast det blir ju lite som att säga att tidigare Californication är romantisk komedi och det är något för Hugh Grant och Julia Roberts. Det är på lite olika nivåer...

Nja, Californication har alltid varit vassare och snuskigare än det mesta, men det har tidigare funnits en viss balans i Moodys karaktär och en viss svärta i berättelsen som vägt upp. Hank var en karaktär som lyckades hamna i massa situationer utan att egentligen vilja det. Han är en good guy i grunden med vissa självdestruktiva tendenser som lyckas fucka till det, men som i grunden kände sig ensam utanför sin familj. Den balansen gjorde säsong 1 och delvis 2 så bra. Tycker jag då.

Det här har ju utartat till ren släng-i-dörrarna-far, familjen skrivs ur plotten när det passar och Hanks roll som ansvarstagande farsa suddats ut nästan helt. Det gör att det blir för lite "motstånd" på nåt vis..
Citera
2009-11-17, 23:37
Medlem
Någon som har koll på när avsnitt sju dyker upp? Med svensk text på Tankafett?
Citera
2009-11-18, 02:00
Medlem
Visste ni att säsong 3 är en hommage till filmen schampoo (1975) ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Shampoo_(film)
Tre guldstjärnor och en enhörning till den som kan se hur!
Citera
2009-11-18, 03:20
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwoosCH
Visste ni att säsong 3 är en hommage till filmen schampoo (1975) ?
http://en.wikipedia.org/wiki/Shampoo_(film)
Tre guldstjärnor och en enhörning till den som kan se hur!

En som heter Jill och en som heter Jackie, men det finns säkert fler likheter som jag inte hittat.
Citera
2009-11-18, 22:34
Medlem
Typoopies avatar
Såg precis början av andra avsnittet på andra säsongen.. Fy fan vilken jävla hora Karen är.. Hatade henne i första avsnittet, hatar henne fortfarande. Hoppas fan hon dör -.-
Citera
2009-11-18, 23:23
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Typoopie
Hoppas fan hon dör -.-
Don't get your hopes up.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto