Citat:
Ursprungligen postat av Mutherfuker
Ok.
Rätt så bra serie, måste jag säga, även om det finns ganska mycket att störa sig på. Dottern antar jag att ni redan tagit upp hundratals gånger i tråden... Men, men.. Hoppas att den inte går ner sig nu i tredje säsongen bara, men det finns väl inget som säger att Californication inte kommer gå samma öde till mötes som i stort sett alla andra serier. Hm.
Hoppas att det läcker ut nåt avsnitt lite tidigare, så man kan bilda en uppfattning...
Jag tyckte andra säsongen var en flopp i jämförelse med ettan. Själva delen i serien som behandlar hans förkärlek för sitt ex i säsong ett var mycket intressant. Hur han hela tiden faller tillbaka på gamla goda minnen från sitt tidigare liv, hur mycket han än försöker (ny sängkamrat varje avsnitt) så kommer han inte ifrån att han faktiskt älskar henne.
Med detta borta i tvåan blev den inte alls lika intressant att titta på. Kanske därför de också valde att gå på "när han väl fick sitt efterlängtade pris blev det inte lika intressant längre".
Hoppas verkligen på en hel säsong av singel-Moody beteende i kommande. Allt annat känns som en miss.