2012-03-21, 14:04
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Hade staplat de senaste tre avsnitten på hög och fick tummen ur igår kväll för att se dom!
Jämfört med de tidigare avsnitten under säsongen så tycker jag att det var en höjning av underhållning och ser faktiskt fram emot nästa avsnitt som man gjorde under tidigare säsonger!
Citera
2012-03-21, 19:42
Medlem
Tjena, vet någon vilken låt som spelas ca 1 min in i avsnitt 9 från säsong 5? Har sökt nu som en idiot och börjar lacka. Ha det!
Citera
2012-03-21, 20:02
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Håller med. Serien har blivit lite av en parodi på sig själv tyvärr.
Jag vet faktiskt helt ärligt inte vad manusförfattarna sysslar med. Runkles scener skulle lika gärna kunna vara skrivna av Fredde Granberg, nivån är otroligt låg. Men det är bra att de har lyckats göra Hank intressant igen, hans karaktär stod ju verkligen och stampade på samma ställe bra länge.
Citera
2012-03-26, 20:45
Medlem
Smerdyakovs avatar
Riktigt mycket som hände i senaste avsnittet, det laddas upp för en ordentlig avslutning på säsongen.
Citera
2012-03-26, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerdyakov
Riktigt mycket som hände i senaste avsnittet, det laddas upp för en ordentlig avslutning på säsongen.

Håller verkligen med. Senaste avsnittet kändes som att det kunde ha varit det sista på säsongen, så det ska bli intressant att se hur de toppar det.
Citera
2012-03-26, 23:03
Medlem
BrainDisorders avatar
Jag håller med. Dom två senaste avsnitten (förutom detta som kom idag) har varit bra och mysiga, men lite för icke-urspåriga så att säga. Det har gått för bra för Hank helt enkelt..

Och nu börjar hans person att verkligen sakta forma sig till en annan, och detta avsnitt var fantastiskt bra.. Slutscenen.

Men vi får inte ha förhoppningarna för höga, eller var det bara jag som blev ytterst besviken på säsongsavslutningen med den stora middagen och han Eddy (Hank's kopia) var med. Har inget emot den karaktären, men hela avsnittet var fan överdrivet.

Börjar gilla Apocalypse Samurai dock, hans jävla röst och dialekt är så skön.
Sen är ju hela serien fylld med snygga brudar, så det får man inte glömma.
Citera
2012-03-27, 03:11
Medlem
noksocaws avatar
Något som har förstört säsong 5 för mig är jävlar i mig ungens pojkvän. Varför kickar de inte ut honom och förbjuder becka för att se honom? Han är ett riktigt jävla arsle.
Meritlista:
1. Otrogen
2. Utmanar en snubbe som jobbar med sin alkolism på att dricka vilket leder till att han måste läggas in på rehab.
3. Skriver ett manus om att han bara har ihop det med dottern för att hon är Hanks dotter, säger att han är kär i henne men är uppenbarligen det inte.
4. Otrogen igen.

Allt detta och han är fortfarande välkommen in i deras hem och Hank är the bad guy magert från manus författarna tycker jag ska de ha en bad guy kunde de gjort något bättre.
Citera
2012-03-27, 16:02
Medlem
Smerdyakovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noksocaw
Något som har förstört säsong 5 för mig är jävlar i mig ungens pojkvän. Varför kickar de inte ut honom och förbjuder becka för att se honom? Han är ett riktigt jävla arsle.
Meritlista:
1. Otrogen
2. Utmanar en snubbe som jobbar med sin alkolism på att dricka vilket leder till att han måste läggas in på rehab.
3. Skriver ett manus om att han bara har ihop det med dottern för att hon är Hanks dotter, säger att han är kär i henne men är uppenbarligen det inte.
4. Otrogen igen.

Allt detta och han är fortfarande välkommen in i deras hem och Hank är the bad guy magert från manus författarna tycker jag ska de ha en bad guy kunde de gjort något bättre.
Jag stör mig mer på Becca, att hon har bestämt sig för att döma Hank oavsett vad han gör eller hur han reagerar. Noll rationalitet bara besvikelse. Det är jävligt trovärdigt dock och väldigt likt min egen lillasysters relation till vår pappa. Kanske är därför jag stör mig så jävla mycket på det.
Citera
2012-03-27, 23:01
Medlem
Jullsans avatar
Usch vad alla karaktärer i den här serien är äckliga. Ena odrägligare än den andre. Hank var ju faktiskt skön och cool förut men nu är han mest bara påfrestande. Liksom det var kul att han var ett barn i en vuxens kropp ett tag men nu är det bara segt. Väx upp nån gång liksom? Karaktärsutveckling någon? Nähe inte det, okej. Seriöst ingen karaktär är ju "likable". Allt är lite för utflippat känns det som
Citera
2012-03-28, 00:25
Medlem
Barbus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jullsan
Usch vad alla karaktärer i den här serien är äckliga. Ena odrägligare än den andre. Hank var ju faktiskt skön och cool förut men nu är han mest bara påfrestande. Liksom det var kul att han var ett barn i en vuxens kropp ett tag men nu är det bara segt. Väx upp nån gång liksom? Karaktärsutveckling någon? Nähe inte det, okej. Seriöst ingen karaktär är ju "likable". Allt är lite för utflippat känns det som

Sant, känns som att serien blivit en parodi på sig själv. Den drar alla karaktärer till sin extrempunkt.
Citera
2012-03-28, 15:49
Medlem
noksocaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerdyakov
Jag stör mig mer på Becca, att hon har bestämt sig för att döma Hank oavsett vad han gör eller hur han reagerar. Noll rationalitet bara besvikelse. Det är jävligt trovärdigt dock och väldigt likt min egen lillasysters relation till vår pappa. Kanske är därför jag stör mig så jävla mycket på det.

Kanske är det så har själv ingen syster så har aldrig sett det från den vinklen. Men ja att Hank får skulden för allt när han egentligen försöker hjälpa han hade ju liksom kunnat säga till alla att hennes kille hade knullat med hon bruden på dass eller att de skulle och han skulle kunnat säga att strippan inte var hans flickvän ändå så är han boven i dramat.
Citera
2012-03-29, 18:23
Medlem
Stryops avatar
Så det börjar röra sig mot säsongens slut. Jävlar va bra denna säsong har varit!! Gillar dessa serier, Californication samt Entourage något kopiöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in