2012-08-17, 02:11
Medlem
Lotsos avatar
Twin Peaks: Fire Walk with Me (1992)

Blev positivt överraskad av denna filmen. Dock hade jag lite problem med en. Först och främst så var dem försa 20 minuterna poänglösa i min mening. Jag vet att det har med handlingen att göra och att mordet har ett samband med Laura
men rent ut sagt så behövdes den inte vara där och hade egentligen ingenting med Twin Peaks att göra. Men det som störde mig mest var att Lara Flynn Boyle inte spelar Donna i filmen utan istället spelas av Moira Kelly och det störde mig jävligt mycket. Antingen har du samma skådespelare som spelade samma karaktär eller så struntar du i det. Jag vet att hon är viktig för handlingen men det störde mig skit mycket. Det positiva var att Sheryl Lee var sjukt mycket bättre som Laura i filmen än vad hon var i tv-serien när hon spelade kusinen som hon var väldigt dålig på men här herregud vad hon spelar bra. Ray Wise är åter igen väldigt bra som Leland. Jag är även glad att Albert fick vara med lite i filmen för han var min andra favorit i serien bortsett från Cooper. Hade även önskat lite mer Cooper men det är en prequel vilket jag inte är så förtjust i. Jag vet att det är meningen att Lynch ville visa dem sista dagarna i Lauras liv men när serien slutar på en cliff hanger (igen var inte meningen och det vet jag) så tänker man bara vad hände sen och sedan får man en prequel. Jag är inte lika intresserad av Lauras liv innan hon dör än vad jag är att få veta vad som hände sen vilket vi dessvärre aldrig får veta. Saknade även alla andra karaktärer från tv-serien var ett par men dem flesta var inte med vilket var lite trist.
En bra film men verkligen inte lika bra som tv-serien vilket påminner mig att ifall du är en vanlig film tittare och ser filmer så kommer du nog inte fatta mycket av denna filmen jag förstod det mesta men det var bara tack vare att jag hade sett tv-serien en vanlig filmtittare som inte ens hört eller vet att den är baserad på en tv-serie kommer inte förstå så mycket av filmen.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0105665/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=Uw8dd0ODhuE
Citera
2012-08-17, 02:16
Medlem
Magee89s avatar
The hungry games (2012)

Mycket bra film. Handlar om 24 ungar som hamnar i en stor natur arena där de går ut på att döda de andra och vara ensam vinnare i slutet. Vet inte varför jag gillade den så mycket, men den var helt underbar. Deffinitivt se värdig!

5/5 toasts :P
Citera
2012-08-17, 10:15
Medlem
Salmon Fishing in the Yemen

Anledningen till att jag kollade på denna var främst för att Ewan McGregor spelar i den, samt att handlingen intresserade mig då jag själv är fiskeintresserad.

Filmen var dock inget att hänga i granen. Stundtals översentimental så det skriker om det, och hela kärleksstoryn andades klassisk "tönt-får-snygga-tjejen"-vibbar, då McGregors karaktär uppenbart är socialt handikappad. Det känns aldrig trovärdigt och blir bara töntigt.

Rolig var den inte heller. Jag hade hoppats på en större kulturkrock och att shejken skulle vara helt galen, men han framställdes istället som någon form av visionär.

2/5
Citera
2012-08-17, 12:39
Medlem
Bazinga90s avatar
The Cabin in The Woods – Referenser, referenser och ytterligare några referenser. Då finns det ändå de skräckfilmsnördar som är mycket mer insatta i genren här på forumet än jag själv men jag tyckte nästan att det blev för mycket, även om det ändå tillförde till handlingen. Magkänslan säger att jag kommer att vilja ge den här filmen en ny chans i Blu-Ray i framtiden, i nuläget väljer jag att ge filmen 5/10, ett godkänt betyg men särskilt övertygande är det inte. Det känns som att man bör vara ett fan av genren för att kunna uppskatta den här filmen fullt ut, fast de som verkligen är skräckfilmsfans kanske tycker att filmen är tokusel, vad vet jag..
Citera
2012-08-17, 12:47
Medlem
Gosifs avatar
The last song (2010)

Är inte mycket för Miley Cyrus men filmen var förvånadsvärt bra. Härlig handling, bra skådespelarinsatser.

4/5
Citera
2012-08-17, 12:54
Medlem
EddieGeins avatar
Grizzly Man

Fantastisk bra gjort av Herzog. Sedan tycker jag Timothy Treadwell är en väldigt fascinerande människa. Väldigt härligt att ännu en gång få pricka in en

10/10
Citera
2012-08-17, 13:06
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
The Cabin in The Woods – Referenser, referenser och ytterligare några referenser. Då finns det ändå de skräckfilmsnördar som är mycket mer insatta i genren här på forumet än jag själv men jag tyckte nästan att det blev för mycket, även om det ändå tillförde till handlingen. Magkänslan säger att jag kommer att vilja ge den här filmen en ny chans i Blu-Ray i framtiden, i nuläget väljer jag att ge filmen 5/10, ett godkänt betyg men särskilt övertygande är det inte. Det känns som att man bör vara ett fan av genren för att kunna uppskatta den här filmen fullt ut, fast de som verkligen är skräckfilmsfans kanske tycker att filmen är tokusel, vad vet jag..

Är ett stort skräckfilms fan för skräck är min favorit genre. Har velat se Cabin in the Woods ett bra tag nu men en bra kvalité har precis kommit ut så kommer nog ta och se den och The Five-Year Engagement när jag sett alla Lynch filmerna.
Citera
2012-08-17, 13:11
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Är ett stort skräckfilms fan för skräck är min favorit genre. Har velat se Cabin in the Woods ett bra tag nu men en bra kvalité har precis kommit ut så kommer nog ta och se den och The Five-Year Engagement när jag sett alla Lynch filmerna.

Du ska helt klart ge filmen en chans och bilda dig en egen uppfattning, skräck är en av mina favoritgenrer och filmen var i mitt tycke helt okej. Men du ger rätt i att se klart Lynchfilmerna först, då du har några riktigt bra filmer kvar att se!
Citera
2012-08-17, 15:57
Medlem
Eddie.Hs avatar
På tal om Cabin in the Woods så har jag också sett fram emot att se den. Om det äntligen kommit en bättre version så ska jag nog ta och kolla in den idag.
Citera
2012-08-17, 16:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
På tal om Cabin in the Woods så har jag också sett fram emot att se den. Om det äntligen kommit en bättre version så ska jag nog ta och kolla in den idag.

Finns en DVDRip ute nu.
Citera
2012-08-17, 16:41
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Finns en DVDRip ute nu.

Finns det med svenska undertexter oavsett vad kan du skicka någon länk ?
Edit: Hittade ett par på TPB
Senast redigerad av Lotso 2012-08-17 kl. 16:45.
Citera
2012-08-17, 17:02
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Finns en DVDRip ute nu.
Tänkte precis fråga var man kan få tag i den? Jag laddade ner en torrent men det var en fejk innehållandes jailbait/barnporr. Helt jävla otroligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in