2012-07-23, 23:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Det har jag inte, men jag sökte igenom alla hans filmer på IMDB igår och jag tänkte ta och se den. Tack för tipset. Jag antar att den är bra eftersom den låg 1a av hans filmer.

Skulle påstå att det är hans bästa tillsammans med just Violent Cop!
Citera
2012-07-23, 23:09
Medlem
Rocket-Queens avatar
Citat:
Det har jag inte, men jag sökte igenom alla hans filmer på IMDB igår och jag tänkte ta och se den. Tack för tipset. Jag antar att den är bra eftersom den låg 1a av hans filmer.

Mina favorit hittills är Sonatine och Kikujiro som är lite annorlunda och mysig!
Citera
2012-07-23, 23:14
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Vilken ung kvinna skulle skulle möjligtvis se "hårdare" ut? Vem är ditt förslag till att spela huvudrollen?

Eftersom jag nyss såg Swordfish kom jag genast och tänka på Halle Berry.
Citera
2012-07-23, 23:15
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Eftersom jag nyss såg Swordfish kom jag genast och tänka på Halle Berry.

Fast hon hade inte passat alls i Hunger Games, för gammal för det första.
Citera
2012-07-23, 23:17
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Min granne Totoro.

Vad kan man säga? Det var ingen handling och otroligt seg tyckte jag. Dock gillade jag atmosfären i filmen och Miyazaki visar att det inte är något fel på hans fantasi(som vanligt).
Citera
2012-07-23, 23:21
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Fast hon hade inte passat alls i Hunger Games, för gammal för det första.

Aningen gammal kanske men något hårdare hade jag velat se i alla fall.
Citera
2012-07-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
"Abraham Lincoln: Vampire Hunter". Riktigt jävla hjärndöd film!

Samma här, håller med om att den inte var något vidare. Såg lovande ut först tycker jag men det blev platt fall.
Citera
2012-07-23, 23:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Aningen gammal kanske men något hårdare hade jag velat se i alla fall.

Handlar mer om att karaktären ska vara en naturlig och vanlig ung kvinna, ingen badass.
Citera
2012-07-23, 23:48
Medlem
Lotsos avatar
The 'Burbs (1989)

Det här var en riktigt bra film. Så pass bra att jag verkligen inte har något negativt att säga om den. Kommer nog något lite senare neråt. För stunden kan jag berätta vad jag gillade. Först och främst miljön, jag älskade att hela filmen utspelade sig under samma gata under en veckas period. Karaktärerna var underhållande och bra skrivna och samtidigt bra skådespel. Komedin i filmen var perfekt, skrattade igenom hela filmen med ett gott skratt. Att denna filmen bara har 6.6 på IMDb och en del kritiker inte tycke om den (*host* Siskel & Ebert *host*) betyder att man verkligen inte ska gå efter andras åsikter. Detta är en skit bra film och framför allt en jävligt bra komedi film. En av mina nya favoriter med Tom Hanks. Inte konstigt dem bara sa positiva saker om filmen på Radiodrome. Om det är något negativt jag måste säga om filmen är väll att slutet vid det stora climaxet var lite barnsligt men det var absoluta ingenting som förstörde filmen på något sätt!
Vad mer kan jag säga? En TOPPEN film som du kommer skratta åt och när du väll kommer till sin helhet så är det en mycket bra film. Skrattar du inte åt denna filmen har du ingen humor!
God I love this street.

4 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0096734/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=qg7RpL3kTBk
Senast redigerad av Lotso 2012-07-24 kl. 00:06.
Citera
2012-07-23, 23:49
Medlem
EddieGeins avatar
Såg på Blood Simple. Otroligt spännande, väldigt lyckad debut för Coen-bröderna!
8/10
Citera
2012-07-23, 23:53
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Mina favorit hittills är Sonatine och Kikujiro som är lite annorlunda och mysig!

Sonatine har jag köpt i veckan från Discshop. Ska se den imorgon eller senare i natt efter Boling Point som har fått sämre recensioner än Violent Cop, men antar att den är ganska ok ändå. Ska återkomma inatt eller imorgon med en recension av Sonatine.
Citera
2012-07-23, 23:53
Medlem
Manic (2001)

Den dokumentära känslan i Manic gav en nerv och puls hela filmen igenom. Man kände sig verkligen engagerad i karaktärerna och både Joseph Gordon-Levitt och Don Cheadle gav intensiva och minnesvärda rolltolkningar. Till sist glömde jag att den var filmad med digitalkamera, vilket säger hur uppslukad jag blev av historien. Annars brukar jag i alla fall ofta tänka på filmningen.

De enda karaktärerna jag störde mig var den kraftige wiggern, som man vill ge en käftsmäll, samt den sönderspacklade gothtjejen med enorma födelsemärket mitt i fejset (ta bort det för helvete!!!). Synd att regissören Jordan Melamed inte gjort fler filmer, för Manic var en riktigt lovande debut.

Betyg: 4/5
Senast redigerad av HowlinWolf 2012-07-24 kl. 00:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in