Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)
Eller som jag gillar att kalla den Hänsel und Gretel, är precis som jag misstänkte den skulle vara. Rätt då dum, ingen direkt bra handling och ganska så ojämn med karaktärerna men den underhöll mig och 3D:n var precis som jag ville ha den.
Filmen är inte originell någonstans och även ifall den tar en ny twist på hela sagan så är där samma klyschiga scener i denna som i de flesta scener så som kärleksintresset, twist (kommer till senare), en person som är ond och blir god, människan som är en skitstövel och litar inte på våra huvudpersoner, dramatisk farväl under en dödsscen ja listan går vidare. Det jag försöker få fram är att om när du väll kommer ner till det hela så är filmen ganska så förutsägbar och inte originell någonstans. Filmen slänger in en del "twistrar" och även dessa är ganska så förutsägbara.
Karaktärerna är inte så starkt skrivna ett bra exempel är att Gretel är en stark kvinna i början av filmen men blir en damsel in distress framåt slutet. Och jag kunde inte hjälpa att varje gång hon sa Edward sa hon det som hon var i Twilight (där är ett troll med i filmen som heter Edward). Filmen har även en del plot-holes i sig men dessa orkar jag inte skriva eller gå igenom.
Det jag försöker säga är att denna filmen är ingen höjdare handlingsmässigt eller en "bra" film i överlag. MEN det är banne i mig en rolig åktur du har och om du kan lägga allt de dåliga bakom dig som jag gjorde och bara njuta av filmen i 90min med saker som flyger ut ur skärmen är du inne för en underhållande kväll. Jag och min vän hade kul att se denna och de hoppas jag att folk också försöker när dem ser denna filmen och vill bara se en hjärndöd film.
I sin helhet är detta ingen höjdare någonstans. Karaktärerna är inte välskrivna, handlingen är klyschig och alla scenerna är ganska förutsägbara och inte särskilt originella. Men det är en underhållande film och de är precis vad jag förväntade mig och jag har sett mycket sämre filmer i år och de två senaste var Texas Chainsaw 3D och Die Hard 5 så var detta en bra film att få lite underhållning ifrån.
2 av 5!
http://www.imdb.com/title/tt1428538/?ref_=sr_1
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=9246msCh7x4