2013-03-01, 18:21
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Innehåller i alla fall den roligaste sexscenen någonsin, typ. De ska den ha.

Hahaha, ja! Roligaste/otäckaste, trodde fan att hon fick ett epileptiskt anfall eller något..
Citera
2013-03-01, 20:00
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Johan Falk - De fredlösa (2009)

Helt klart en bra säsongsavslutning på omgång 1. Joel Kinnaman är tillbaka i en större roll igen efter två filmer som inte berört honom lika mycket. Han gör det bra som vanligt. Problemen bara fortsätter. En spännande actionthriller som avslutar första säsongen på ett korrekt sätt. Den är klart bättre än de båda föregångarna.

7/10
Citera
2013-03-01, 20:35
Medlem
SiSeniors avatar
Hard Candy 3/5
Stundtals väldigt bra men samtidigt censurerades alla "äckligheter" vilket var en stor besvikelse. Filmens lite oväntade vändning överraskade mig negativt då jag mer hade hoppats på ett upplägg där mannen lekte med "kvinnan". Ellen Page får godkänt för sin insats men inte mer än så. Hon är ingen komplett skådespelare när det kommer till att visa starka känslor. Patrick Wilson var desto bättre. Det var även någon snygg plantering i filmen, vilket alltid är uppskattat.
Citera
2013-03-01, 21:06
Medlem
Spyrrans avatar
De senaste två filmerna som jag såg, de var/är "skitfilmer". Det handlar om "The Dinosaur project" och "Chernobyl diaries". Även om det är skitfilmer, så kan det vara rätt underhållande att se på sånt. Speciellt om de är så dåliga att man inte kan låta bli att fortsätta titta

Ärligt talat så var ingen av dessa filmer nyskapande eller särskilt bra. Fick känslan av att jag har sett det förut, bara nya platser och nya skådespelare. Jag kommer knappast att se filmerna igen eller rekommendera folk att se dem. Men de var kanske inte så dåliga, eftersomd et var hyfsad underhållning för stunden. Ska jag ändå ge betyg så blir det nog 2/5, och det gäller båda filmerna.
Citera
2013-03-01, 21:19
Medlem
Lotsos avatar
Hansel & Gretel: Witch Hunters (2013)

Eller som jag gillar att kalla den Hänsel und Gretel, är precis som jag misstänkte den skulle vara. Rätt då dum, ingen direkt bra handling och ganska så ojämn med karaktärerna men den underhöll mig och 3D:n var precis som jag ville ha den.
Filmen är inte originell någonstans och även ifall den tar en ny twist på hela sagan så är där samma klyschiga scener i denna som i de flesta scener så som kärleksintresset, twist (kommer till senare), en person som är ond och blir god, människan som är en skitstövel och litar inte på våra huvudpersoner, dramatisk farväl under en dödsscen ja listan går vidare. Det jag försöker få fram är att om när du väll kommer ner till det hela så är filmen ganska så förutsägbar och inte originell någonstans. Filmen slänger in en del "twistrar" och även dessa är ganska så förutsägbara.
Karaktärerna är inte så starkt skrivna ett bra exempel är att Gretel är en stark kvinna i början av filmen men blir en damsel in distress framåt slutet. Och jag kunde inte hjälpa att varje gång hon sa Edward sa hon det som hon var i Twilight (där är ett troll med i filmen som heter Edward). Filmen har även en del plot-holes i sig men dessa orkar jag inte skriva eller gå igenom.
Det jag försöker säga är att denna filmen är ingen höjdare handlingsmässigt eller en "bra" film i överlag. MEN det är banne i mig en rolig åktur du har och om du kan lägga allt de dåliga bakom dig som jag gjorde och bara njuta av filmen i 90min med saker som flyger ut ur skärmen är du inne för en underhållande kväll. Jag och min vän hade kul att se denna och de hoppas jag att folk också försöker när dem ser denna filmen och vill bara se en hjärndöd film.
I sin helhet är detta ingen höjdare någonstans. Karaktärerna är inte välskrivna, handlingen är klyschig och alla scenerna är ganska förutsägbara och inte särskilt originella. Men det är en underhållande film och de är precis vad jag förväntade mig och jag har sett mycket sämre filmer i år och de två senaste var Texas Chainsaw 3D och Die Hard 5 så var detta en bra film att få lite underhållning ifrån.

2 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1428538/?ref_=sr_1

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=9246msCh7x4
Citera
2013-03-01, 21:33
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Hard Candy 3/5
Stundtals väldigt bra men samtidigt censurerades alla "äckligheter" vilket var en stor besvikelse. Filmens lite oväntade vändning överraskade mig negativt då jag mer hade hoppats på ett upplägg där mannen lekte med "kvinnan". Ellen Page får godkänt för sin insats men inte mer än så. Hon är ingen komplett skådespelare när det kommer till att visa starka känslor. Patrick Wilson var desto bättre. Det var även någon snygg plantering i filmen, vilket alltid är uppskattat.

Att göra en simpel geekshow, för att äckla tittaren, kan vem som helst göra, det kräver ingen talang. Att skrämma tittaren med ren psykologisk skräck är dock något helt annat, och jag tycker att regissören lyckades galant. Hade filmen varit grafisk så hade den antagligen ramlat ner i Saw/Hostel-facket.

Ellen Pages bästa insats gör hon för övrigt i Super! Kanske lite hjärndöd mot slutet dock, höhö..
Citera
2013-03-01, 22:03
Medlem
NirvanAs avatar
The Impossible: Hade varit lite bättre om man fått se mer "action" från själva tsunamin och katastrofen, men en helt ok film ändå i sin helhet. 3/5
Citera
2013-03-01, 23:31
Medlem
-TRINIX-s avatar
Skyline (2010)
Kollade precis klart den på 6an, intressant och cool film men når inte riktigt upp till en tillräckligt bra standard.
Citera
2013-03-01, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -TRINIX-
Skyline (2010)
Kollade precis klart den på 6an, intressant och cool film men når inte riktigt upp till en tillräckligt bra standard.

Första gången jag såg denna film tyckte jag den var asdålig, efter att ha sett den ikväll är den faktiskt helt okej
Citera
2013-03-02, 02:17
Bannlyst
Frost/Nixon

Intressant och tänkvärd historisk film som växer och växer hela tiden. En film som vinner på sina starka huvudrollsinnehavare. Frank Langella är lysnade. Saknar möjligtvis den yttersta fingertoppskänslan för att nå ett riktigt högt betyg men ändå lyckad och minnesvärd.

Betyg 3.5 av 5
Citera
2013-03-02, 06:24
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Prometheus

Meh. För lång, för spretig och Noomi Rapace som jag inte gillar någon vidare. Filmen försöker vara suspense horror/action/thriller men misslyckas med alla tre. Den är förutsägbar, lite klichéaktig, ojämn i tempot och kommer aldrig riktigt igång. Man kan sammanfatta den med att en massa människor åker fram och tillbaka en massa, springer runt och gör helt idiotiska saker som att klappa aliens och kuta framför saker som man borde kuta ortogonalt från.

Största delen av filmen är tack och lov befriad från djup och nöjer sig med att låta folk ränna runt som tättingar men av och till skall Rapace in och köra känslosam dialog vilket blir pinsamt och besvärande.

2/5 med en
Citera
2013-03-02, 10:09
Medlem
slowjamzs avatar
Argo

Imdb: http://www.imdb.com/title/tt1024648/

Betyg: 8.0 / 10

Kommentar: Har sparat denna rulle lite. Efter att den vann sina Oscars var jag dock tvungen att se den. Absolut sevärd och Affleck gör det riktigt bra, spännande hela tiden och de cirka två timmarna flyger förbi. En stark 8:a blir betyget!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in