2012-05-16, 17:14
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Jag har målsättningen att se allt av Feldman och Haim och det här var verkligen ingen film för mig. Sen så går det inte att jämföra med deras 80-talsfilmer, då de båda var fantastiska i det mesta de gjorde. Har du något tips på någon 90-talsfilm med Haim? Har sett några stycken men jag har en hel del kvar!
Såg faktiskt Anything for Love(Just One of the Girls) i går, ganska så dålig film egentligen. Men kunde inte hjälpa att tycka den var riktigt rolig. Så den kan du ge en chans och se vad du tycker. Sen gör han ett inhopp i Crank 2(2009) visserligen ingen stor roll men intressant och sorgligt då han dog ett år efter det. Men du kanska redan har sett dem?
Citera
2012-05-16, 17:41
Medlem
Kerringracks avatar
Frankenstein (1994)

Robert De Niro, Kenneth Branagh, Helena Bonham Carter och John Cleese

Mary Shelleys klassiska roman filmatiserad ännu en gång. Hade aldrig hört talas om just denna filmen och det hade väl sina förklaringar. Flertalet kända ansikten med De Niro i spetsen som Frankensteins monster, men inget speciellt med filmen. Irriterade mig på hur fort monstret lärde sig saker om världen, och när han träffade Frankenstein igen var han lika vältalig som alla andra människor. Inte speciellt underhållande men inte heller värdelös. Går trots allt att se på men har ni ett annat alternativ framför er så välj det.

5/10 uppklippta cykellås

Edit: Noterbart att Francis Ford Coppola stod som en av producenterna.
Senast redigerad av Kerringrack 2012-05-16 kl. 17:44.
Citera
2012-05-16, 19:47
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Såg faktiskt Anything for Love(Just One of the Girls) i går, ganska så dålig film egentligen. Men kunde inte hjälpa att tycka den var riktigt rolig. Så den kan du ge en chans och se vad du tycker. Sen gör han ett inhopp i Crank 2(2009) visserligen ingen stor roll men intressant och sorgligt då han dog ett år efter det. Men du kanska redan har sett dem?

Crank 2 har jag sett, riktigt tragiskt att han gick bort ett år senare. I sina bästa stunder var han fantastisk. Anything for Love har jag inte sett så den ska jag ta och se någon dag!
Citera
2012-05-17, 01:03
Medlem
Feraponts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Såg Det sjunde inseglet ikväll med en vän. En extraordinär filmupplevelse, det medges, men upplösningen var långtifrån tillfredsställande och lämnade en obalanserad eftersmak. Jag skulle vilja tycka om den mer än vad jag gjorde. Välskolade skådespelare (däribland den ständigt fenomenale von Sydow), magnifik dialog, mästerligt foto... och Bergman är som sagt alltid Bergman. Dessa faktorer till trots nådde den sällan de höjder som med all rimlighet borde ha nåtts flertalet gånger om.

Det förefaller mig som om Inseglet hade blivit avsevärt mycket bättre om den hade givits ytterligare en timma. Det blev för abrupt. Nu berörde den mest bara ytan på alla teman som togs upp, vilket var tragiskt med tanke på potentialen. Summering: filmen kändes ofullständig till sitt utförande, även om den givetvis var en säregen, gedigen och fullt lyckad upplevelse allt som allt. Fast antagligen hade den lämpat sig allra bäst i bokform.

7 av 10.
Citera
2012-05-17, 05:18
Medlem
3rdstones avatar
Akira (1988)

Trots att jag inte är nåt anime-fan, har jag sedan massor av år tänkt se denna rulle, eftersom den är tämligen ryktbar allmänt bland filmfans. Nåväl, igår blev det äntligen av.

Visst fan är Akira en vacker dystopisk rulle rent visuellt, och jag förstår dess kultstatus hos många fans. Jag avnjöt den också, men tyckte att slutet bara blev för mycket samt tämligen tröttsamt.

Första halvan var dock väldigt underhållande, och om jag varit 25 år yngre hade jag nog förmodligen blivit totalimponerad av hela filmen. Tyvärr fixar jag dock inte påtaglig sentimentalitet och bombastiska slutscener utan glimten i ögat idag på samma sätt idag.
Citera
2012-05-17, 10:18
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferapont
Såg Det sjunde inseglet ikväll med en vän. En extraordinär filmupplevelse, det medges, men upplösningen var långtifrån tillfredsställande och lämnade en obalanserad eftersmak. Jag skulle vilja tycka om den mer än vad jag gjorde. Välskolade skådespelare (däribland den ständigt fenomenale von Sydow), magnifik dialog, mästerligt foto... och Bergman är som sagt alltid Bergman. Dessa faktorer till trots nådde den sällan de höjder som med all rimlighet borde ha nåtts flertalet gånger om.

Det förefaller mig som om Inseglet hade blivit avsevärt mycket bättre om den hade givits ytterligare en timma. Det blev för abrupt. Nu berörde den mest bara ytan på alla teman som togs upp, vilket var tragiskt med tanke på potentialen. Summering: filmen kändes ofullständig till sitt utförande, även om den givetvis var en säregen, gedigen och fullt lyckad upplevelse allt som allt. Fast antagligen hade den lämpat sig allra bäst i bokform.

7 av 10.

Skönt att höra att den hade vissa saker som var värda att kritisera. Jag har nämligen svårt att tro att jag själv kommer ge den 8-9 på IMDb, så tur att någon röstar med mig.
Tack för din input!
Citera
2012-05-17, 13:41
Medlem
Lotsos avatar
The Dictator (2012)

Jag uppskattar Sachas mod att driva med i grunden allvarliga frågor. Ibland går han för långt dock, men då syftar jag egentligen på "snusket".
Jag fick oss i alla fall en hel del skratt igår från filmen.
Om ni gillar rå komedi och folk bisarr man kan håna USA och Israel så lär ni gilla den! Dem flesta skämten fungerade men ibland så var dem dåliga eller för mycket.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1645170/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=3C3KzALgzIc
Citera
2012-05-17, 20:49
Medlem
sim-man92s avatar
Once Upon a Time in Mexico, en film där Johnny Depp gör filmen så mycket bättre än vad den egentligen är.
Citera
2012-05-17, 23:02
Medlem
Lotsos avatar
Blood Diamond (2006)

Klok vän..... lite överskattad film ?

Okej, Leonardo DiCaprio är en skådespelare som växer på mig genom åren där jag tycker om allt fler filmer han är i (nu härnäst i Tarantino's Django Unchained).
Denna filmen tyckte jag var bra ingen tvekan om saken men jag förväntade mig inte att den skulle ändra ton så hela mycket i filmen. En del scener i filmen är rätt så onödiga som till exempel när dem går i djungeln och dem visar en apa i trädet och sedan nästa scen är det nästa dag. Tyckte också dem hade en dramatisk scen och direkt när den var slut så åkte action scenerna in direkt.
En sak jag undrar, är det baserad på en sann historia eller är den påhittad?
Filmen var bra med bra action scener och bra dramatik men innerst inne så tycker jag den är lite överskattad.

4 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0450259/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=XtPX2kXhu7I
Citera
2012-05-17, 23:07
Medlem
ThePuppetMasters avatar
The Woman in Black.

Jag gillade den. Den var snyggt filmad och riktigt läskig emellanåt. Precis så en skräckfilm ska vara

8/10
Citera
2012-05-17, 23:54
Medlem
Angels & Demons. Riktig jävla apusel var den. Jag hade fått ut mer av att någon förklarade historien för mig i ett telefonsamtal.
Citera
2012-05-18, 02:19
Medlem
Kerringracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Blood Diamond (2006)

Klok vän..... lite överskattad film ?

Okej, Leonardo DiCaprio är en skådespelare som växer på mig genom åren där jag tycker om allt fler filmer han är i (nu härnäst i Tarantino's Django Unchained).
Denna filmen tyckte jag var bra ingen tvekan om saken men jag förväntade mig inte att den skulle ändra ton så hela mycket i filmen. En del scener i filmen är rätt så onödiga som till exempel när dem går i djungeln och dem visar en apa i trädet och sedan nästa scen är det nästa dag. Tyckte också dem hade en dramatisk scen och direkt när den var slut så åkte action scenerna in direkt.
En sak jag undrar, är det baserad på en sann historia eller är den påhittad?
Filmen var bra med bra action scener och bra dramatik men innerst inne så tycker jag den är lite överskattad.

4 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt0450259/

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=XtPX2kXhu7I

Tycker inte den är överskattad, de flesta filmälskare är väl ganska överrens om att det är en mycket bra film men inte en av världens bästa. Den rena åttan den har på IMDb är ett väldigt rättvist betyg i min mening.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in