2012-04-02, 16:31
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Jonny är ju kung!
Skrattade så jävla högt när han gång på gång frågade föräldrarna om han kunde få låna datorn.
Citera
2012-04-02, 19:42
Bannlyst
The Boxer, min första icke-mainstreamade av Jim Sheridan. Emily Watson är så söt och vacker att man dör. Day-Lewis har såklart löljigt enkelt att porträttera en stel IRA-föredetting som står upp för sig själv och sitt förflutna genom att återuppta boxningen.
Dock ingen riktig boxnings-film, utan snarare en typisk film om den irländska konflikten där moral och politiska stridigheter präglar handlingen.

Filmen hade stundtals en intensiv spänning och känslorna förmedlas jävligt bra, men den saknar spänningen i relationerna för att klassas som mästerverk. Tror inte Sheridan ville att den skulle göra det heller. 7.5/10
Citera
2012-04-02, 23:00
Medlem
Bazinga90s avatar
Såg filmen Play och jag gillade den. Det som jag imponerades allra mest av var hur äkta filmen kändes, många av filmens scener kändes som tagna ur verkligheten. Den saknar några ingredienser för att det ska bli en toppfilm, men det var en helt klart en film med flertalet "jobbiga" scener gjorde att jag gick och hade filmen i tankarna i dag. Jag kan rekommendera filmen.

7.5/10
Citera
2012-04-02, 23:03
Medlem
Inception 5/5

Riktigt bra film, Sevärd!
Citera
2012-04-03, 01:57
Medlem
sim-man92s avatar
I Killed My Mother
Hoppades att den skulle vara sevärd, de var den och lite till. Väldigt bra film som berörde mig starkt. Jag satt fasklistrad under hela filmen och var helt tagen under vissa scener. Skådespelet är grymt bra, de finns inte alls så mycket att klaga på faktiskt. En imponerande debutfilm av Xavier Dolan, som även spelar huvudrollen(världsklass). Blir ju inte heller mindre imponerade, när killen endast var 20 år när han gjorde den. Helt Sjukt! Filmen är och snuddar på högsta betyget, men den tappar lite mot slutet tyvärr.
Stark 4a av 5!
http://www.imdb.com/title/tt1424797/
Citera
2012-04-03, 02:05
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
The Woman. Handlar om en kvinna som lever som en vilde ute i skogen. Hon blir infångad av en inte alltför trevlig "familjefar". Sådana här liknande filmer har det gjorts massvis av, och den sticker inte ut på något sätt. Jag vill ändå inte såga filmen totalt, då den innehåller en del spännande moment. Irriterade mig också på de kvinnliga skådespelarna. Det är mannen och hans son som är behållningen i filmen tillsammans med vilden. Betyg 5/10 på IMDB eller 2/5.
Citera
2012-04-03, 02:09
Medlem
Pontus900s avatar
Såg WOMB med Eva Green i huvudrollen
Jag blev dragen till den av en länk och sen tyckte jag idén bakom filmen var fascinerande, dessvärre tyckte jag filmen var väldigt långsam, tråkig och full av en deppig "aura".

4/10
Citera
2012-04-03, 12:55
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
The Woman. Handlar om en kvinna som lever som en vilde ute i skogen. Hon blir infångad av en inte alltför trevlig "familjefar". Sådana här liknande filmer har det gjorts massvis av, och den sticker inte ut på något sätt. Jag vill ändå inte såga filmen totalt, då den innehåller en del spännande moment. Irriterade mig också på de kvinnliga skådespelarna. Det är mannen och hans son som är behållningen i filmen tillsammans med vilden. Betyg 5/10 på IMDB eller 2/5.

Jävla feministskräp. Det absolut värsta med filmen dock, det är den fruktansvärda fjant-college-rocken som spelas under större delen av filmen - hur fan tänkte dem?
Citera
2012-04-03, 13:03
Medlem
Kickexs avatar
Burke and Hare. http://www.imdb.com/title/tt1320239/
Simons roll intalade mig till det x)
Citera
2012-04-03, 13:28
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Jävla feministskräp. Det absolut värsta med filmen dock, det är den fruktansvärda fjant-college-rocken som spelas under större delen av filmen - hur fan tänkte dem?

Ingen aning. Kanske för att den äldsta dotter i familjen gick på college. Tramsigt som fan är det hursomhelst.
Citera
2012-04-03, 14:45
Medlem
ZlatanManias avatar
Jag såg först Titanic 2 och det var nästan det största skämtet till film som någonsin skapats.. Stundtals uselt skådespeleri, as dålig story och värsta av allt var nog att det var så tydligt hur allting var filmat framför en green screen!

-1/10.

Sedan såg jag Dead Silence, en skräckfilm som faktiskt var rätt bra gjort utav dom gamla Saw regissörerna och hela filmen påminde på ett sätt som fan om Saw, bakgrundsmusiken, Donnie Wahlberg, och en del av handligen.. Som en skräckbaserad Saw kan den nog beskrivas som

5/10.
Citera
2012-04-03, 15:03
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Jag såg först Titanic 2 och det var nästan det största skämtet till film som någonsin skapats.. Stundtals uselt skådespeleri, as dålig story och värsta av allt var nog att det var så tydligt hur allting var filmat framför en green screen!

-1/10.

Sedan såg jag Dead Silence, en skräckfilm som faktiskt var rätt bra gjort utav dom gamla Saw regissörerna och hela filmen påminde på ett sätt som fan om Saw, bakgrundsmusiken, Donnie Wahlberg, och en del av handligen.. Som en skräckbaserad Saw kan den nog beskrivas som

5/10.

Vad förväntade du dig av Asylumgänget när det gällde Titanic 2? Dom har ju andra fina titlar som Transmorphers, Ice Age 2012 och en mängd andra skitrullar. Allt dom gör är, och ska vara dåligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in