2011-10-19, 22:52
Medlem
Sittkissares avatar
Resident Evil: Afterlife. Då har man äntligen sett den fjärde filmen också. Jag diggar filmerna. Det är skön underhållning helt enkelt och det är det jag ser det som. Det var kul att se massa bekanta figurer från spelet Resident Evil 5 bl a. Ibland är det skönt att se lite hjärndöd action med tuff musik, slowmotion och allt det där. Nu kände jag för att se det och då passar denna film. Behöver väl inte berätta så mycket mer då de flesta redan vet hur Resident Evil-filmerna är. Tror nog jag vill ge den så pass bra som 7/10 som ren underhållning.
Citera
2011-10-20, 01:27
Medlem
Sittkissares avatar
Jag hann klämma in en film till ikväll. Det blev Ip Man 2. Man får fortsätta följa Yip Man som spelas av den grymma Donnie Yen. Även denna rulle riktigt bra. Även fantastiska skådespelare som Sammo Hung och Simon Yam är med. I denna försöker Yip starta en ny martial art-skola men det börjar segt, dåligt med ekonomi, för få studenter osv. Självklart många snygga fighscener med både Donnie Yen och Sammo Hung.

Någonting som förvånade mig lite var hur pass stora problem professionella kung fu-mästare hade mot en västerländsk proffsboxare. Jag som inte kan ett skit i stort sett om kampsport har alltid trott att kinesisk kung fu var överlägset vanlig västerländsk knytnäveboxning. Förvisso är en västerländsk boxare dubbelt så tung som en kines men ändå.

Aja filmen i sig var mycket bra. 8/10
Citera
2011-10-20, 11:57
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RunWhenImdone
Såg The boat that rocked för första gången.
Den var riktigt rolig rakt igenom, 8/10

Ooh, längesen jag såg den filmen. Måste se om den någon kväll framöver. Riktigt bra film
Citera
2011-10-20, 12:29
Medlem
TerminatorGundes avatar
the house by the cemetery
Citera
2011-10-20, 17:20
Medlem
harry potter and the deathly hallows part 2 det var bra imo den får 7/10 trollspön
Citera
2011-10-21, 03:09
Korpen flyger och Korpens skugga. Märkliga filmer, speciellt den förra. Den senare innehåller Reine Brynolfsson i en imponerande rolltolkning. Drar gärna paralleller med Reines Trausti och Mads Mikkelsens en-öga.

En stark trea och en trea/5 i betyg för de två vidunderliga rullarna. Korpens skugga är delvis, stora delar, väl hypnotiserande (likt sångerskan Enya, eller typ irländsk folkmusik likt Clannad) - så om du vill koppla av så...
Citera
2011-10-21, 15:30
Bannlyst
Sleeping with the enemy, thriller med Julia Roberts. En av hennes bättre filmer i min mening. Jag ger den 4 chips av 5 i betyg.

Erin Brokovich, en annan film med Julia Roberts. En allvarlig film som är lite rolig emellanåt. Ett plus i kanten till Albert Finney som grinig advokat. 4 chips av 5 i betyg.

The Stick Up. Det finns både bättre och sämre filmer. Jag ger den 3 chips av 5.

MirrorMask, en riktigt bra fantasyrulle. En av mina favoriter inom genren, och den får 7 chips av 5 möjliga i betyg - så bra är den.

The Job, dålig B-rulle med Daryll Hannah. Den var bara tråkig, så jag ger den 1 tom chipspåse i betyg.
Citera
2011-10-21, 15:37
Medlem
Aviarts avatar
Såg Armageddon och Cheech and Chong; Still Smokin´ . Armageddon är en lip-klassiker och får således 5/10

Cheech and Chong är en tvärfet film men riktar sig ju till ett speciellt klientel, men jag gillar´t och den får 9/10.
Citera
2011-10-21, 21:32
Medlem
lendrygghs avatar
Star Wars Episode III: the Revenge of the Sith.

Den mest dramatiska filmen i serien hittills. Dueller utkämpas, lasrar flimrar och D Vader uppstår. Stundom nästan lite påfrestande teatraliskt skrivet och spelat, fast på det stora hela ändå en hygglig upplevelse som länkar samman prequeltrilogin med episod fyra på ett fullt gångbart sätt. Anakins åldrande lämnade mig förvisso förbryllad, men det får man väl bara vackert ta och bortse ifrån för största behållning, antar jag.

6-7/10.
Citera
2011-10-21, 21:58
Medlem
Sourcecode. Rätt schysst film 7/10
Citera
2011-10-24, 22:19
Medlem
Scamps avatar
Såg Felon nu ikväll och tyckte den var riktigt bra. Val Kilmer som spelade huvudrollen gör en av sina bättre filmer, och det är en av dem bättre fängelsefilmerna jag har sett.
Citera
2011-10-24, 22:47
Medlem
Såg på Annie Hall idag. Min första Woody Allen film och visst var den bra, absolut inte sådär speciellt märkvärdig men definitivt bra! Skulle nog säga 7 av 10. Har inte direkt fått någon mersmak av Woody Allen heller så blir nog ett tag innan jag tar och ser fler av hans filmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in