2023-03-15, 11:53
Bannlyst
Men Of War (2000)

Undvik om du ogillar närstrider, oroliga scener och action. Filmen har endel mening, men den innehåller mycket våld.
Citera
2023-03-16, 14:17
Medlem
DonDicks avatar
Made of Steel (Beyond the Law) 1993

Efter att ha sett Stone Cold kände jag ett starkt behov att hänga kvar i bikerträsket. Made of Steel är snäppet mer seriös än Stone Cold då den även är baserad på en sann historia. Tycker tyvärr inte att den känns så trovärdig emellanåt. Charlie Sheen klär inte riktigt i rollen som tuff polis / mc-knutte. Tycker inte heller att Michael Madsen gör rollen som knutte-gängledare särskilt bra. Ser lite för städad ut.

Mc-knutte badass. Brian Bosworth VS. Charlie Sheen. 1-0
Coolast husdjur. Brian Bosworth (Leguan) VS. Charlie Sheen (sköldpadda). 2-0

Stone Cold Knock Out så att säga.

Blir ändå 3 våfflor av 5. Helt OK underhållning.
Senast redigerad av DonDick 2023-03-16 kl. 14:19.
Citera
2023-03-16, 14:49
Medlem
DonDicks avatar
The Ritual Killer 2023
https://www.imdb.com/title/tt13141250/

WTF did i just watch? Vad hände med Morgan Freeman? Varför, varför, varför tog du denna rollen? Blev du lurad, hotad? En film om seriemördare borde vara en slamdunk när man castat självaste Morgan Freeman. Men nej man behöver ett manus också!

Filmen handlar om en seriemördare / afrikansk häxdoktor som härjar lite i Europa och lite på andra sidan atlanten mot betalning. Efter 10-15 min så börjar man inse att loppet är kört. Denna filmen är och kommer vara värdelös.

Protagonisten en snut, som förlorat fru och barn har ingen som helst skådespelartalang. Alla scener känns stela och obekväma. Filmen kommer aldrig igång och slutet är hastigt och bara konstigt. Stay away!

1 av 5 övermogna tomater.
Citera
2023-03-16, 22:07
Bannlyst
Några korta omdömen:

Men in black (97)

Den skapade drama och frustation måste jag säga. Allting i samma. Grym film.

8/10

The Troblemakers (94)

Det är en erkännande väldigt händelserik film.

6/10

IT (17)

Filmen är omtalad, men jag vet att den är ganska trist och clownen är inte så läskig.

5/10

The Curse Of La Llrona (19)

Betydande mer händelser och mer mystik i filmen.

7/10

Chicano (20)

Otäck, inte bara det den verkar så riktig och ”ärlig”. Inte bara falsk.

6/10

Svärdet I Stenen (63)

Rörig och ganska medelmåttig film från Disney. Jag minns filmen som snygg men har fel.

3/10
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2023-03-16 kl. 22:20.
Citera
2023-03-16, 23:17
Medlem
53....so whats avatar
Old Henry.

Western. 2021.
När bonden Henry och hans son tar hand om en skjuten man med en väska full av sedlar får de en mycket skjutglad skara efter sig. Men vad de inte vet är att Henry har ett mörkt förflutet.

Medverkande: Tim Blake Nelson, Scott Haze, Gavin Lewis, Trace Adkins, Stephen Dorff m.fl.
Regissör, Potsy Ponciroli.

Ett lugnt tempo som ändå får en att sitta kvar och se till slutet. Inga tråkiga förväntade westernmiljöer, bara den råa verkligheten.
Helt ok.

viaplay
Citera
2023-03-17, 01:56
Medlem
Niskalaukauss avatar
Såg Oscars nominerade Tár ikväll.
Det var väl ingen höjdare precis, välgjord o snygg.
Så den kan få 5 av 10.

En reaktion på det som står i spoilern blev nog ett poäng avdrag jag störde mig på det, men min kompis tyckte inte det var så viktigt.

Tidigare i veckan såg jag Mark Strong i Grimsby lite annorlunda roll i Tár inga Elefanter i den här.
Citera
2023-03-17, 22:51
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Boston Strangler 2023.
Historien om dom två reportrarna Loretta McLaughlin och Jean Cole på nyhets tidningen Record-American som ofta var ett steg före den sömniga Boston polisen i jakten på seriemördaren Boston Strangler som på 60 talet satte skräck i många av stadens invånare där polis med tiden slog till i panik med arresteringar i ett desperat försök för att få tag i gärningsmannen. Allt filmat i en något gråaktig ton i en förmodan för att få fram den rätta tidsatmosfären på detta 60 tal även om jag själv från detta 60 tal inte kan minnas den formen av vardaglig färgnyans. Men på film kanske det går hem för övriga tittare. 6/10.
https://www.imdb.com/title/tt2560078/
Senast redigerad av Messerschmittzz 2023-03-17 kl. 22:55.
Citera
2023-03-18, 09:35
Bannlyst
Traffic 2000

Det är en realistisk och en väldigt tung film. Kvalité på filmen är varierande. Ibland väldigt dramatisk. Men den är inte en action eller thriller, kanske närmare thriller.

6/10
Citera
2023-03-18, 09:45
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Army of one (2016)

Filmen bygger på den verkliga historien om byggarbetaren Gary Faulkner som får en uppenbarelse av gud att han ska åka till Pakistan och fånga Usama Bin Laden.

En överspelande Nicolas Cage i högform får vi se, det är underhållande och en film i alla fall jag blev på gott humör att se, och gillar man Cage så gillar man det här.

Betyget blir någonstans mellan 2 och 3 på en femgradig skala.

https://www.imdb.com/title/tt4382824/
Citera
2023-03-18, 20:22
Medlem
Messerschmittzzs avatar
Supercell 2023.
För dom som kommer ihåg den utmärkta Twister från 1996 så gör er inget besvär med att se Supercell för det är tyvärr skit från början till slut och jag undrar om all budget gick till Alec Baldwins lön eller om han fick skjuta ihjäl någon med sin revolver för det här var definitivt inget bra. 3/10.
https://www.imdb.com/title/tt10559102/
Citera
2023-03-18, 22:20
Fresh

Hej, jag är en söt tjej som måste göra en film om vad vita, köttätande män gör med samhället, världen och kvinnor när de äter kött och yrar om kvinnors utsatta roll i processen. Jag gillar också närbilder på min subtila moralpredikan. Negrer (eller "minoriteter" som vi säger inom "branschen") måste givetvis finnas med. Jag ser mig själv som modig.

För lång, och för tramsig ju längre in man kommer. Den börjar dock väldigt bra.
Senast redigerad av GenesisP 2023-03-18 kl. 22:25.
Citera
2023-03-18, 22:52
Medlem
Geomeisters avatar
Året var 1960
Filmen var Spartacus
https://www.imdb.com/title/tt0054331/?ref_=nv_sr_srsg_3

En man är slav och blir vald av rik man med att gäng andra att tränas upp till Gladiatorer.

Det här räknas nog som en av tidernas stora mastodontfilmer på nästan 3,5 timmar. Stanley Kubrick som regissör (mest känd idag för ett antal andra filmer), imponerande rollista och påkostad.

Filmen börjar med delen jag gillade minst. En Overture + förtext med jobbig musik som pågick alldeles för länge. När filmen väl börjar blir den genast mycket bättre. Musiken pendlar senare mellan bräckig högljudd musik som jag mest sänkte ner och ett annat mer dramatiskt/melankoliskt tema jag gillade mycket. Det senare kommer jag återvända till. Fin stämning ger det.

Meddelandena med filmen är fina och framkommer ordentligt. Då filmen är lång kan man säga att filmen består av olika delar. Jag ogillade inte någon del, men det politiska snacket om "Rome" har aldrig intresserat mig i någon film eller serie.

Filmen är helt på engelska och det blir mest lustigt när man tittar på överklassen i filmen. Vilket känns mer som någon traditionell engelska som blandas med stelhet och humor (istället för språket som pratades under denna tid). Jag gillade faktiskt mycket av det, men kan sitta fel om man är ute efter något mer realistiskt.

Den här filmen satt fint. Den var annorlunda (på ett positivt sätt) från vad jag trott. Visst skulle den kunna vara kortare, men väl sevärd som den är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in