Hade inte hört om den tidigare så hade inga särskilda förväntningar utan satt bara och bläddrade igenom utbudet hos Cineasterna och klickade igång den på tv:n. Nästan som mamma brukade sätta på skvalradio medan hon gnolande diskade och plockade i köket.
Satte mig med en kopp kaffe i fåtöljen och fångades av denna moderna western.
För full av intryck jag inte vill sudda ut genom att dekonstruera för stunden.
Gillar man cowboys förmodar jag att det är oundvikligt att känna som jag inför denna film.
Se den!
Högsta betyg, fem Texas-ranger-stjärnor av fem möjliga. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
Escape Room: Tournament of Champions
En bra uppföljare till en bra film. Ett par grejer kunde väl ha varit lite bättre men som helhet tycker jag nog faktiskt att den är lika bra som ettan.
Nog för att varje TCM film efter originalet varit mer eller mindre ett skämt men det här tar priset, alldeles för urspårad och trovärdigheten är på noll. Händelseförloppet blir bara mer och mer överdrivet till den gräns att detta måste va nån parodi?
Leatherface är alltså över två meter och ser ut att väga en bra bit över tresiffrigt men rör sig smidigare än den mest flexibla ninjan och blir beskjuten tre gånger, knivhuggen två gånger, påkörd och inblandad i en annan bilolycka samt får ansiktet uppskuret av sin egna motorsåg och på detta så är han 70+ vid det här laget!
Men något underhållen blev man och det räddar filmen från ett totalt bottenbetyg.
Jag finner filmen som en väldigt ryslig film och ondskefull. Det finns ingen humor i filmen och en är Rated R. Jag mår nästan lite illa nu när jag ser på filmen. Arnold Schwarzenegger spelar en ganska tung roll. Det är nog en film som man bör få en mardröm utav i alla fall.
House of Games (1987)
Svensk titel:En bricka i spelet
Thriller/Noir
Margaret Ford är en framgångsrik psykolog som försöker hjälpa en patient att komma ur sitt spelmissbruk. Men istället dras Margaret in i sin patients lockande och farliga värld, där ingen är att lita på och allt är lögn och bluff.
Upptäckte denna lilla pärla via The Spanish Prisoner och David Mamet. Det här är hans debutfilm som regissör.
Många, många ansikten som känns igen från andra senare filmer och tv-serier.
En utmärkt film för alla som är förtjusta i american-neo-noir-heist-conspiracy-thrillers.
”Describing the structure of the film as "diabolical and impeccable", Roger Ebert gave the film his highest rating: 4 stars. "This movie is awake. I have seen so many films that were sleepwalking through the debris of old plots and second-hand ideas that it was a constant pleasure to watch House of Games." Ebert later included the film in his list of Great Movies.”
Uppföljaren till 28 Days Later (2002) som jag inte hade sett förrän nu.
Annan regissör och andra manusförfattare, och andra skådespelare som Robert Carlyle, Jeremy Renner och Idris Elba.
Zombiepesten är borta och London har börjat återuppbyggas under överinseende av den amerikanska armén. Det går bra än så länge, men man vet vad som ska hända härnäst.
OK uppföljare med en del spänning, men den hade inte samma stämning som den första filmen - trots att In the House - In a Heartbeat var med som filmmusik, alltså låten som är med i slutet på 28 Days... på ett så oväntat sätt och med en så bra effekt. De ville väl skapa samma 28-whatevervibes igen, men det gick bara nästan.
Nog för att varje TCM film efter originalet varit mer eller mindre ett skämt men det här tar priset, alldeles för urspårad och trovärdigheten är på noll. Händelseförloppet blir bara mer och mer överdrivet till den gräns att detta måste va nån parodi?
Leatherface är alltså över två meter och ser ut att väga en bra bit över tresiffrigt men rör sig smidigare än den mest flexibla ninjan och blir beskjuten tre gånger, knivhuggen två gånger, påkörd och inblandad i en annan bilolycka samt får ansiktet uppskuret av sin egna motorsåg och på detta så är han 70+ vid det här laget!
Men något underhållen blev man och det räddar filmen från ett totalt bottenbetyg.
kinky boots musikalversionen ( nu måste jag se filmversionen också )
Om en ung man som ärver sin fars skofabrik som håller på att gå i konkurs. Han får en idé efter träffat Lola en dragqueen att börja producera högklackade stövlar för dragqueens.
Bra musikal , riktigt bra sånger och scenografi. Energi känslor komedi och drama. Allt vad en bra musikal behöver.
8/10 högklackar.
sann historia också
Senast redigerad av Captinhero 2022-02-23 kl. 22:54.
Atlantis inferno
Italiensk B-film. Mycket action, väldigt underhållande. Handlar om ett gäng som hamnar i ett mytomspunnet ö-rike i havet. Sedan kan våldet börja. Måste säga att jag är lite förtjust i dålig action med mycket överdrivet våld, avkopplande helt enkelt. Nåt avhugget huvud som flyger iväg och så, det ingår ju ibland.
Betyg? = 7 av 10
The dead pit
Lågbudget film som leverar mycket spänning första timmen. Det är paranoia, hallucinationer och mystisk musik. Sedan så ballar filmen ur på slutet och all spänning dör ut. Tempot går från 30 km/h till 500 km/h. Kanske jättebra enligt vissa men desto sämre enligt andra. Inget fel med lite tempo men att det skiftas så rejält och så snabbt kändes bara konstigt. Så med andra ord så var 2/3 av filmen bra. Vad ska man då sätta för betyg? 5,5 av 10
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!