Brad Pitt med vänner i en tank. De dödar nazister och knullar tyska horor. Tyvärr är där en jävla pajas med i filmen som vapenvägrar, men till och med han kommer på bättre tankar.
4/5
Den filmen är en typisk film för muricans så de kan runka av varandra i biografen.
Gällande ämnet så såg jag biljett till Burgund.
Kollade på The Platform nyligen. Det var en ganska speciell film skulle jag säga. Rätt bra tycker jag men slutet lämnade en del frågetecken. Rekommenderar er att se den!
Den andra filmen om Åsa Nisse.
Vari Nisse står anklagad för jaktbrott och lämnar Sjökvists bil som pant för en krognota.
Lite charmig film med bilder från anrika Alphyddan i Jönköping (tyvärr nerbrunnet 1965).
Sjökvists uppvakning av fröken Britta misslyckas fullständigt.
Hon är hushållerska hos landsfiskalen, och landsfiskalen blir förtjust i det lilla livet, som förklarar för Britta att hon är uppsagd som hushållerska, Fiskalen vill gifta sig med henne, och dessutom är han hungrig och vill att Britta ordnar fram något att äta, isses, han är ju knölaktigare än vad jag är.
Lite trevlig gammal film som har någon underlig charm. 3-/5
IMDB 4,4 = 2,51/5
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Glenn Ford är också en rätt trist typ. Privat verkade han dessutom vara ett riktigt surkart.
Privat vet jag inte ett skvatt om Glenn, men när du säger det så har han ofta haft lite fyrkantiga roller.
Rutger Hauer (RIP) annonseras som den stora stjärnan, men är bara med som en liten och löjlig karaktär. Kan tänka mig att han skulle kunna bidrag med något bra, men här blir han mest fjantig. Huvudrollen är istället en kille ifrån serien Melrose Place som faktiskt ger mer än vad man skulle kunna tro.
Idén bakom denna actionfilm är ganska kul, men överdrivet simpla handlingar, förutsägbarhet, dåligt skådespeleri och skrattretande actionscener gör den högst medioker.
Stilen filmen har med musik och foto känns som en 80-tals rulle. Tror t.ex. Michael Mann skulle kunna gjort denna till en schyst film, men bristerna är för många.
Gillar man av någon anledning mediokra actionfilmer kan man absolut slöglo på denna, men alla som kräver något mer kan skippa denna här.
Betyg?
IMDB: 4,4 / 10
Geomeister: 2,5 / 5
Senast redigerad av Geomeister 2020-04-04 kl. 17:32.
Med anledning av att jag läste ut boken nyligen (förra veckan) så bestämde jag mig för att se denna film från 2004 än en gång. Filmen stämmer ju inte överens med verkligheten till 100% men så brukar det ju vara men detta är i min mening en väldigt bra och välgjord film. Jeremy Davies gör ett väldigt bra jobb i rollen som Manson.
Införskaffade denna klassiker från 1922 på BD för ett par år sen men har dock inte sett den sen dess. Hade denna på DVD innan men jag föredrar att se den på BD - här har man lyckats förbättra bilden rejält jämfört med DVD:n jag hade. Detta klassar jag som en av tidernas bästa filmer, alla kategorier.
Modern western. Kvinnlig western med kvinna till regissör och huvudroll.
Filmen har några relativt starka poänger. Handlingen har en udda infallsvinkel, vissa naturbilder är fina, syftet med filmen når fram, visst skådespel ifrån t.ex. Sam Rockwell är ganska bra och ja, särskilt förutsägbar scen till scen är den knappast.
.. Men en western som är pretentiös? Dialog som ibland känns komma ifrån teater? Mängder av scener som berättar i princip ingenting? Knepigt klippt? Inte en fult gjord film, men alldeles för modern i stil. Ska föreställa 1800-talet, men känns som något helt annat.
Den här filmen är kortare än dom flesta idag, men kändes minst trettio minuter längre än vad den var. Filmen blir seg och tråkig. Dessutom blir den för politisk och många vet nog vad för typ av politik det handlar om när en film är gjort i vår samtid. Inte något den traditionella Flashbackaren skulle uppskatta.
Som film gör den som tidigare skrivet inte allt fel. Det finns saker som har potential eller får en att tänka lite, men när man efter halva filmen kämpar för att inte somna så spelar det inte så stor roll. Tyvärr ingen film jag kan rekommendera. Jag gissar att betyget på IMDB skulle vara lägre om fler personer sett filmen.
Betyg?
IMDB: 6,6 / 10
Geomeister: 2,7 / 5
Senast redigerad av Geomeister 2020-04-04 kl. 23:06.
Kapitalförstöraren James Bond i färd med att ödelägga ett helt kvarter i Mexico city, under sin semester.
Väldigt rörig film med väldigt mycket mörka scener där man inte såg särskilt mycket.
Sedan har man drabbats av Star warssjukan, skurken är hans egen styvbror.
I några partier blixtrade den klassiska Bond förbi, bara för att försvinna in i mörkret igen.
Historien är, än en gång, att agenter är förlegade, och all underrättelse bör vara digital och alla länder bör samarbeta, naturligtvis ligger Spectre bakom, och vill ha kontroll över världen.
Nu har jag tappat räkningen på hur många gånger Bond agerat utan att vara agent.
"Det levande slottet" från Studio Ghibli. Handlar om en flicka som arbetar i sin döde fars hattaffär men som blir förtrollad av en häxa. Hon får hjälp av en ung pojke.
En väldigt bra tecknad rulle från det tidiga 80-talet, regisserad av Martin Rosen som även gav oss Watership Down. När det gäller denna film så kan det nog vara en fördel om man har läst boken innan.
Tom Hanks i en av hans första framgångsrika filmer En familjekomedi som skriker 80-tal (positivt i mina ögon) och faktiskt fungerar rätt bra än idag.
Handlingen är rätt löjlig, men tycker ändå dom lyckas rätt bra med flesta knepiga scenerna. Att få något orealistiskt och barnsligt att bli realistiskt och dramatiskt. Det här skulle verkligen kunna varit mycket värre även om det inte alltid är perfekt heller.
Tom Hanks spelar i princip ett barn och gör det bra. Vissa saker är inriktade mot 8-åringar och drar ner lite för en vuxen, men samtidigt tycker jag humorn mellan det omogna och det mogna ofta fungerar. Mer än vad jag först trodde faktiskt.
Flera scener är minnesvärda, musiken drar upp ens humör och det är kul att se ett antal ansikten som idag är mer kända för annat. Passande biroller.
Jag blev på bättre humör efter denna film och tror många har blivit det genom tiderna. Handlingen är simpel/löjlig och det är riktat mot en bred publik, men vad ska annars en familjekomedi vara? Jag ser detta mer som en Disney-film (innan dom började köpa upp hela filmindustrin) än någon av Tom Hanks senare mer seriösa filmer.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!