2020-01-25, 01:46
Medlem
Herr.Dittlings avatar
10 cents a dance (1931)

Barbara jobbar på ett danshak där karlar får betala 10 cent för att få dansa med de söta damerna.

Crime/drama hade man kallat filmen, och det var det väl inte så mycket bevänt med, det var nog mer romantik.
3-/5 blev det till sist.
Citera
2020-01-25, 02:39
Medlem
Kill Bill Vol 1

9/10

Njöt från början till slut.
Citera
2020-01-25, 15:29
Medlem
Geomeisters avatar
Red Corner
Året var 1997
https://www.imdb.com/title/tt0119994/?ref_=nv_sr_srsg_0

Richard Gere i huvudrollen!

En film som försöker mixa politik med action och drama. Bra försök, men blir för rörigt och oseriöst för att nå hela vägen till en klart godkänd film för mig.

Filmen utspelar sig i Kina och ja, det är kul att en del kinesiska skådespelare får synas och miljöerna är bra. Problemet är som i många andra liknande filmer att huvudhändelsen är dåligt gjord. Händelsen kommer plötsligt och det känns nästan som en privatperson med en mobilkamera kan hitta på något bättre...

Övriga filmen är klart blandad i ton och nivå. Det finns bra saker lite här och där. Intelligens, underhållande action och drama, men klippningen är ofta klumpig och det som är mer oseriöst klingar inte alls med det mer seriösa. Vissa saker känns som dom kommer ifrån ingenstans istället för att ges en logisk förklaring.

Det här är en typisk film som jag vill tycka mer om än vad jag faktiskt gör. En medioker 90-tals rulle.

Betyg?

Citera
2020-01-25, 15:59
Medlem
DragonOnWall8s avatar
JUST MERCY - 2020 -
Fin film om
man/män som sitter på death row i Alabama med ofattbara påstådda bevis.
Citat:
World-renowned civil rights defense attorney Bryan Stevenson works to free a wrongly condemned death row prisoner.
https://www.imdb.com/title/tt4916630...=nm_flmg_act_3
Filmen känns lite lång kanske, men en ok 7/10 från mig.
Citera
2020-01-25, 18:30
Medlem
Geomeisters avatar
The Last Song
Året var 2010
https://www.imdb.com/title/tt1294226/?ref_=nv_sr_srsg_0

Ett romantiskt tonårsdrama med Miley Cyrus som är både bättre och sämre än vad jag anade. Då hon är av yngre generation än mig har jag egentligen ingen relation till henne utöver att jag vet att hon är populär att hata för yngre killar som vill verka coola.

Handlingen i filmen innehåller mer än vad man kan tro och dessutom mer mogen. Godkänd. Vissa saker slängs in "bara för att" istället för att fokusera mer på det som känns mer genuint. Mest onödigt. Det är mycket som händer och mer fokus/mer dialog kring vissa händelser hade varit ett bättre alternativ än att bara slänga in saker som egentligen inte berättar något.

Skådespeleriet är godkänt utöver några mindre roller och självaste Miley Cyrus.. Hon är rätt söt när hon ler, men har en typ halvt öppen mun i större delen av filmen som blir jäkligt störande. Svår huvudperson att tycka om i 90 % av filmen. Själva grejen med romantiska filmer är väl att man ska bli typ "tillfälligt" kär? Jag blev mer kär i Liam Hemsworth än i Miley Cyrus hhaha. Hennes karaktär är att hon ska vara en djup/svår tonåring. Det finns anledningar till det, men det är fruktansvärt intetsägande att titta på. Lyckligtvis är det nästan alltid någon annan med i scenerna som gör det, oftast, bättre.

Det här är en film riktad mot fjortonåriga tjejer. För att vara en sådan film är den faktiskt ganska bra. Hade jag haft en dotter i den åldern hade jag hellre sett henne se denna än mycket annat.

Betyg?

Citera
2020-01-25, 20:31
Medlem
TheJackets avatar
The Dead Don't Die

https://www.imdb.com/title/tt8695030/

Zombiefilm med bland annat Bill Murray, Adam Driver, Chloë Sevigny och Steve Buscemi.

En liten stad måste kämpa mot zombies när de döda börjar återvända från sina gravar.

Jag tyckte inte om den. Jag gillar generellt Zombiefilmer i alla former men denna kändes mest långsam och ganska poänglös.

4/10
Citera
2020-01-25, 22:39
Medlem
Ograsts avatar
För nästan 16 år sedan såg jag Tim Burtons Sleepy Hollow. Därför bestämde jag mig för att åter se bekanta mig med historien när jag insåg att den fanns tillgänglig via Netflix.
Filmens styrkor återfinns primärt i det visuella, som oftast med Burtons filmer. Jag tycker det grå, bruna fotot är riktigt bra och den övriga scenografin håller riktigt väl. En annan styrka återfinns i den väldigt intressanta casten: Johnny Depp, Christina Ricci, Miranda Richardson, Michael Gambon, Casper van Dien, Jeffrey Jones, Christopher Lee, Richard Grifftihs, Ian McDairmid och Michael Gough. Filmen helhet är något bristande i och med att det huvudsakliga fokuset brister, handlingen är tyvärr ointressant och ungefär hälften in i filmen börjar intresset tyvärr att brista. Betyg: 3/5.
Citera
2020-01-26, 00:03
Medlem
Geomeisters avatar
The Rite
Året var 2011
https://www.imdb.com/title/tt1161864...nm_flmg_act_23

Jag möter en av min värsta fiender inom film än en gång: religionen.

Starten av filmen ger ett seriöst intryck, men ju längre filmen går desto konstigare blir den. Handlingen ska vara baserad på verklig historia, men väldigt lite i filmen känns verkligt. Den moderna klippningen som hoppar runt i tid och avbryter scener för att i nästa sekund slängas in i något helt annat är lika jobbigt som vanligt.

Huvudrollen har jag inga större problem med. Anthony Hopkins överspelar en del. Rutger Hauer (RIP) gör sin biroll passande och Ciarán Hinds (ifrån serien Rome) gör en okej roll. Det är inte direkt skådespeleriet i sig utan historien som spårar ut och gör en del scener kassa. Det är varken läskigt eller trovärdigt - Mest jobbigt att titta på.

Religionens del är inte helt negativ, men mestadels. Är man icke religiös är det svårt att ta handlingen på allvar. Lite som att en del har svårt för actionfilmer där en karaktär slår ut en armé utan att bli skadad. Jag tittade, men utan nerv eller intresse.

Den svagaste filmen jag sett med Anthony Hopkins och inget jag kan rekommendera. Jag tror filmen är relativt okänd och så kan den förbli.

Betyg?

Citera
2020-01-26, 02:02
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Bruden bar svart

En film som jag tänkt se länge men som aldrig blivit av förut. Den var faktiskt över förväntan.

Jug Face

Riktig skitfilm! Ångrar att jag såg eländet!
Citera
2020-01-26, 02:21
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
Bruden bar svart

En film som jag tänkt se länge men som aldrig blivit av förut. Den var faktiskt över förväntan.

Jug Face

Riktig skitfilm! Ångrar att jag såg eländet!

Jeanne Moreau är alltid trevlig att se på film. Kanske Truffauts bästa enligt mig.

Haha, Jug Face har jag fingrat på många gånger när man försökt hitta lite titlar på Ginzas 10:- kronors erbjudanden. Storyn ser ändå hyfsat intressant ut med offerriter och annat otyg på landsbygden.
Citera
2020-01-26, 14:59
Medlem
Kickexs avatar
Superman (1941)

Tekniskt sett en serie men såg hela grejen på Youtube så det blev som en 3 timmars lång film.
Animerad dessutom... "IN TECHNICOLOR!"
Framtiden är här!

Supermannen tar sig an brottslingar medans han, som sitt alter ego Clark Kent, skriver om händelserna med sin journalist partner Lois Lane.... You all know the story.

Jag råkade komma över den här och det fick huvudet att snurra eftersom jag såg denna som ett väldigt väldigt litet barn. Och att nu då se scenerna med nya ögon... Det var minst sagt en trip!

Vad jag dock inte uppfattade som barn, men definitivt gjorde nu var att i vissa avsnitt så framhävs tydliga anti-komunist och "support the troops" agendor vilket som först är otroligt komiskt eftersom det ändå är ett barnprogram men sen blir det tråkigt och till slut bara ledsamt att denna tiden försökte hjärntvätta barn på sådant sätt utan att ens försöka dölja det som idag.

Och för sin tid så är animeringen definitivt imponerande tillsammans med alla knasiga idéer och illustrationer som dyker upp.

Men det var ett oväntat och roligt fynd så pgd av den oslagbara känslan av nostalgi så bumpar jag denna till 7/10.

Här, för den som inte har något bättre för sig:
https://youtu.be/QGHX5WLZe8Y
Citera
2020-01-26, 18:31
Medlem
Krackhauss avatar
The Autopsy of Jane Doe https://www.imdb.com/title/tt3289956/?ref_=nv_sr_srsg_0

7/10 - Bra grejer. Annorlunda och väldigt bra tempo genom hela filmen. Creepy stuff!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in