Superman (1941)
Tekniskt sett en serie men såg hela grejen på Youtube så det blev som en 3 timmars lång film. 
Animerad dessutom... "
IN TECHNICOLOR!" 

Framtiden är här!
Supermannen tar sig an brottslingar medans han, som sitt alter ego Clark Kent, skriver om händelserna med sin journalist partner Lois Lane.... You all know the story.
Jag råkade komma över den här och det fick huvudet att snurra eftersom jag såg denna som ett väldigt väldigt litet barn. Och att nu då se scenerna med nya ögon... Det var minst sagt en trip!
Vad jag dock inte uppfattade som barn, men definitivt gjorde nu var att i vissa avsnitt så framhävs tydliga anti-komunist och "support the troops" agendor vilket som först är otroligt komiskt eftersom det ändå är ett barnprogram  men sen blir det tråkigt och till slut bara ledsamt att denna tiden försökte hjärntvätta barn på sådant sätt utan att ens försöka dölja det som idag.
Och för sin tid så är animeringen definitivt imponerande tillsammans med alla knasiga idéer och illustrationer som dyker upp.
Men det var ett oväntat och roligt fynd så pgd av den oslagbara känslan av nostalgi så bumpar jag denna till 7/10.
Här, för den som inte har något bättre för sig:
https://youtu.be/QGHX5WLZe8Y