Ja där har Dustin Hoffman fått hyllningarna, men jag tycker att Cruise är minst lika bra. Tom Cruise har annars varit med i många bra filmer, dock är det få som jag skulle klassa som några mästerverk/blivande klassiker, undantaget är Magnolia. Men alla jag listade i min tidigare post är åtminstone stabila sjuor i alla fall, En vampyrs bekännelse förtjänar en rekommendation också, och även Minority Report.
Bruce Lee - Legendernas Legend. Endast aktiv som ett stort namn i ett fåtal år, men startat en legend som få lever upp till. DVD:n kom med en timmes dokumentär som faktiskt är väldigt sevärd ifall man inte redan känner till massa saker. Även en kortare amerikansk parodi som har ett bra sköna skämt.
Filmen kan gå under namnet The Chinese Connection, Jing wu men och Fruktans nävar. Lägg till en annan film kallad Fists of Fury. Kan bli svårt att veta vad man tittar på...
Jag såg filmen med engelsk dialog. Var det skådespelarnas egna röster? Asiater där många låter som typ Gregory Peck. Kan det stämma? Filmen i sig är ganska mörk, men den känns verkligen inte som det. Mycket tack vare dialogen.
Handlingen är i stora drag given tidigt i filmen. Mycket dialog är otroligt cheesy och skådespeleriet är i det stora hela ingen att skryta med. En film väldigt enkel att göra parodi på. Ändå måste jag skriva att jag verkligen uppskattade denna. Var helt uppe i varv efter filmen. Actionscenerna är otrolig underhållande och Bruce Lee bjuder faktiskt på sig själv mer än bara vara en actionhjälte. Har en oväntat sexig scen. Även slutet är coolt.
Det här är ingen perfekt film utan mer en riktig kultrulle. Gjort mig mer intresserad av liknande filmer.
Betyg?
IMDB: 7,4 / 10
Geomeister: En riktig stämningshöjare!
Senast redigerad av Geomeister 2019-07-23 kl. 21:14.
Last action hero. Lustig film som blandar fiktion och verklighet. Arnold Schwarzenegger spelar Jack Slater som tror han heter Arnold Braunschweig när han kommer i kontakt med en filmintresserad pojke som fått en magisk guldbiljett av en projektionist som fått den av Harry Houdini som fick den av en indisk magiker som fått den av en tibetansk magiker.
Biljetten låter karaktärerna hoppa mellan verkligheten och filmuniversumet.
I filmuniversumet spelar Sylvester Stallone Terminatorn i Terminator 2 och alla som jobbar på Blockbuster är snygga brudar.
Aquaman.
Fyrvaktarmannen möter havsgudinnan och de får en son. Det blir en kamp om kungadömet med en halvbror. Kunde varit betydligt kortare än sina 2,20 tim. 2/5
The Upside.
Fattig kille söker jobb hos rik funktionshindrad man. Verklighetsbaserad story. 4/5
Frostbiten
Hittade denna i garderoben häromdan. Minns att jag gillade den när jag såg den sist, vilket var många år sen nu. Den var faktiskt bättre än jag kom ihåg att den var.
Året är 1772, fransk yngling åker till England med sin mor för att kräva sitt rättmätiga arv, då han är oäkta son efter en greve.
Naturigtvis blir det bråk när han kräver halva familjeförmögenheten, och än värre är han hotas till livet och måste lämna England, jagad av en Falconettiliknande typ.
Han åker till Amerika, modern dör under resan.
I Amerika övergår filmen till att bli en Forest Gump förlaga, han snubblar på Franklin och Paul Revere, och blir kompis med dom. Däremellan hamnar han i ständiga bråk och måste fäktas, och sedan är det mängder med tjusiga damer som vill älska honom.
På slutet är han djupt inblandad i Boston tea party, när man dumpade en massa te i hamnen i Boston.
På slutet visar det sig att någon av alla kärleksrelationer resulterat i ett oäkta barn, tänka sig.
Romantiskt, historiskt "kostymdrama", tre timmar långt.
Förfärligt trist 2/5
The Mole People
Virgil Vogels regidebut är i min mening en minst lika stor kultklassiker som den han gjorde ett par år senare, nämligen Rymdinvasion i Lappland.
Olofs frostiga äventyr
Jag är lite Frost-fixerad så kan inte låta bli att titta både på långfilmen och denna kortfilm ibland. Tycker denna är mysig och rolig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!