2019-07-22, 22:44
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schibban
Dumbo (2019)

Fyfan vilken värdelös film, Tim Burton har tappat det helt nu... En överhypead regissör.
Gillade inte originalet av Dumbo heller så mycket som barn, storyn är helt kass:
" Oh look at Dumbo, he got big ears.. he is a freak lol lol lol!"
" Nobody likes Dumbo, he is ugly"
Skjut mig, led igenom filmen och tyckte den var pinsam.
Det enda positiva är Danny DeVito som borde kasta Burton under bussen och sluta medverka i hans skräp.
Rullen är säkert bra för barn 0-10

3/10

https://www.imdb.com/title/tt3861390...=nm_flmg_prd_2
Synd att Burton tappat stinget som sagt, gillade honom verkligen tidigare.
Citera
2019-07-23, 02:07
The World's End

En sån där käck brittisk komedi som flippar ur rejält och är den avslutande delen i regissör Edgar Wrights Cornetto-trilogi (Mmmm, Cornetto..). Vet inte vilken av Shaun of the dead (2004), Hot Fuzz (2007) eller The World's End (2013) som jag föredrar, men det är nog inte denna. Edgar är en mycket trevlig regissör, även Paul är en mkt bra film (som han inte har gjort såg jag nu..). Blir till att se Scott Pilgrim Vs The World senare.

4/5
Citera
2019-07-23, 02:56
Medlem
TheOriginalJulhunds avatar
Farlig förbindelse
Gammal goding med Michael Douglas som står sig!
Citera
2019-07-23, 10:36
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOriginalJulhund
Farlig förbindelse
Gammal goding med Michael Douglas som står sig!

Riktig klassiker! svårt att bestämma mig om jag gillar Basic Instinct mer, liknande film med Douglas i huvudrollen, båda är väldigt bra.
Citera
2019-07-23, 14:04
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Vet inte vilken av Shaun of the dead (2004), Hot Fuzz (2007) eller The World's End (2013) som jag föredrar, men det är nog inte denna. Edgar är en mycket trevlig regissör, även Paul är en mkt bra film (som han inte har gjort såg jag nu..). Blir till att se Scott Pilgrim Vs The World senare.
Precis som From dusk till dawn så blev jag alldeles för insatt i första halvan, så när filmens handling sen vänder sig 180 grader så blir man lite besviken. Fast resten av filmen är verkligen inte dålig, det känns bara som att den nollställs och man får börja om från början, vilket som är lite tråkigt.
Shaun of the dead är sevärdig men jag tycker jag nog är den är den svagaste i trilogin, trots att den i överlag är helt klart är mer sedd som en ”cult classic” än de andra två.

Citera
2019-07-23, 16:52
Medlem
Magnet83s avatar
Född den fjärde juli (1989). En sådan där film som jag känt till i åratal men aldrig kommit mig för att se förrän nu. En stark film som både kan vara allvarlig men samtidigt väldigt underhållande. Filmen har runt 7 på IMDb vilket förvisso är betyget jag själv ger den, men samtidigt känns det som en sådan där film som nog borde ha runt 8 med tanke på hur IMDb-användarna generellt sett röstar.

Det jag verkligen vill lyfta fram hos Född den fjärde juli är Tom Cruise i huvudrollen som Ron Kovic. Tom Cruise har länge varit en stor favorit och han har i mina ögon alltid varit väldigt underskattad. Han må vara en av världens kändaste skådespelare och han har blivit Oscarsnominerad och därtill blivit både nominerad och vunnit Golden globe, mer än en gång. Men han verkar ofta hos lejonparten av filmpubliken bara ses som en sliskig, kufisk actionskådespelare, förknippad med filmer som Top Gun och Mission Impossible. Av generation X-skådisarna är det nog bara Leonardo DiCaprio, och kanske i viss mån Russell Crowe och Joaquin Phoenix, som är på samma nivå.

Efter att ha sett Född den fjärde juli - och tidigare också Magnolia, Jerry Maguire, Rain Man, A Few Good Men, Eyes Wide Shut etc. - vill jag vara så pass djärv att påstå att Cruise förtjänar att nämnas i samma mening som de riktiga giganterna, typ Al Pacino, Robert De Niro, Marlon Brando, Jack Nicholson och James Stewart. Skådespelarinsatsen i Född den fjärde juli är i stort sett på samma nivå som några av mina favoritinsatser i andra filmer, exempelvis De Niro i Taxi Driver och Tjuren från Bronx, Pacino i Gudfadern del 2 och Dog Day Afternoon, Nicholson i Five Easy Pieces och Gökboet, Brando i On the Waterfront mm.
Citera
2019-07-23, 17:58
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Född den fjärde juli (1989). En sådan där film som jag känt till i åratal men aldrig kommit mig för att se förrän nu. En stark film som både kan vara allvarlig men samtidigt väldigt underhållande. Filmen har runt 7 på IMDb vilket förvisso är betyget jag själv ger den, men samtidigt känns det som en sådan där film som nog borde ha runt 8 med tanke på hur IMDb-användarna generellt sett röstar.

Det jag verkligen vill lyfta fram hos Född den fjärde juli är Tom Cruise i huvudrollen som Ron Kovic. Tom Cruise har länge varit en stor favorit och han har i mina ögon alltid varit väldigt underskattad. Han må vara en av världens kändaste skådespelare och han har blivit Oscarsnominerad och därtill blivit både nominerad och vunnit Golden globe, mer än en gång. Men han verkar ofta hos lejonparten av filmpubliken bara ses som en sliskig, kufisk actionskådespelare, förknippad med filmer som Top Gun och Mission Impossible. Av generation X-skådisarna är det nog bara Leonardo DiCaprio, och kanske i viss mån Russell Crowe och Joaquin Phoenix, som är på samma nivå.

Efter att ha sett Född den fjärde juli - och tidigare också Magnolia, Jerry Maguire, Rain Man, A Few Good Men, Eyes Wide Shut etc. - vill jag vara så pass djärv att påstå att Cruise förtjänar att nämnas i samma mening som de riktiga giganterna, typ Al Pacino, Robert De Niro, Marlon Brando, Jack Nicholson och James Stewart. Skådespelarinsatsen i Född den fjärde juli är i stort sett på samma nivå som några av mina favoritinsatser i andra filmer, exempelvis De Niro i Taxi Driver och Tjuren från Bronx, Pacino i Gudfadern del 2 och Dog Day Afternoon, Nicholson i Five Easy Pieces och Gökboet, Brando i On the Waterfront mm.
Tom var helt fantastisk i "Rain Man". Jag har dock inte sett så många andra filmer med honom.
Citera
2019-07-23, 18:31
Medlem
fintnirs avatar
Jag såg precis Danny Boyles nya film Yesterday. Den handlar om en indisk snubbe i England som är en misslyckad musiker, han har en bra röst men kan inte skrivan några intressanta låtar rent musikaliskt. Och en dag inträffar som av en slump en global övernaturlig och oförklarlig incident där han vaknar upp, och är den enda som kommer ihåg The Beatles låtar. Premissen är en slag Mandela-effekten/parallellt universum-situation som huvudpersonen befinner sig i. Och, som misslyckad musiker tar han nu chansen att återskapa The Beatles musik och blir känd på kuppen. Jag hade inte några större förväntningar på filmen, men idén var faktiskt väldigt rolig, och utförandet var lyckat. Robert Carlyle bl.a. gjorde en kort men minnesvärd insats som John Lennon. Kul film för mig och andra som är fans av The Beatles, gillar man inte dem kan man förmodligen skippa filmen, då det lite är hela charmen.
Citera
2019-07-23, 19:03
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Tom var helt fantastisk i "Rain Man". Jag har dock inte sett så många andra filmer med honom.
Ja där har Dustin Hoffman fått hyllningarna, men jag tycker att Cruise är minst lika bra. Tom Cruise har annars varit med i många bra filmer, dock är det få som jag skulle klassa som några mästerverk/blivande klassiker, undantaget är Magnolia. Men alla jag listade i min tidigare post är åtminstone stabila sjuor i alla fall, En vampyrs bekännelse förtjänar en rekommendation också, och även Minority Report.
Senast redigerad av Magnet83 2019-07-23 kl. 19:14.
Citera
2019-07-23, 19:43
Medlem
PsychoChillers avatar
Downsizing (2017)

Mästaren av mänskliga filmer gör krymprulle och det blir lika bra som vanligt. Ingen story att tala om, Matt Damon lever sitt liv som lilleplutt, blir ledsen, blir kär och sen slutar filmen. Rolf Lassgård spelar lillepluttgeni. 4/5.

Blade Runner 2049

En bit in i filmen var jag förgrymmad över att den inte var grynig och därmed inte kändes lika smutsig som föregångaren. Men snart hade jag sugits in i historien (som är typ samma som i originalet men ur ett annat perspektiv) och njöt stort av det bombastiska fotot och scenografin. 2049 är en tematiskt perfekt uppföljare men står också på egna ben tack vare skillnaden i stil. Luv är så badass. 5/5.
Citera
2019-07-23, 20:21
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Precis som From dusk till dawn så blev jag alldeles för insatt i första halvan, så när filmens handling sen vänder sig 180 grader så blir man lite besviken. Fast resten av filmen är verkligen inte dålig, det känns bara som att den nollställs och man får börja om från början, vilket som är lite tråkigt.
Shaun of the dead är sevärdig men jag tycker jag nog är den är den svagaste i trilogin, trots att den i överlag är helt klart är mer sedd som en ”cult classic” än de andra två.

Håller me daj, det är tvära kast. Men båda filmerna är bra, även fast jag tror en annan utveckling hade varit att föredra.
Citera
2019-07-23, 20:31
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83

Tom Cruise är briljant som Lestat, han gör hela filmen. Hans bästa roll, helt klart. Jämför med Stuart Townsend som spelade Lestat några år senare, och Queen of the Damned var en riktig skitfilm på alla sätt och vis, detta trots att boken faktiskt är riktigt bra, långt bättre än Interview with the Vampire boken (olidligt sömnpiller som man måste ha bra tålamod för att orka läsa igenom). Men Interview with the Vampire som film, hade Tom Cruise och Brad Pitt, samt mycket bra regi osv, och ett mycket välskrivet manus av självaste Anne Rice, så det blev en mycket bra film.

Not quite furioso! Tom Cruise är hur skön som helst i Interview. När han dansar med det pestsmittade kvinnoliket, den scenen är guldhumor som Hollywood inte längre levererar nuförtiden.

Hur som helst, Tom Cruise är hur jävla rolig som helst i Magnolia också... worship the cock!

Finns ingen bättre än Tom Cruise i rollen som ond och roligt psykfall
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-07-23 kl. 21:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in