Laddade ner och avnjöt Little Caesar från 1931, den första klassiska gangsterfilmen. Spelstilen hade fortfarande drag av stumfilm, men Edward G Robinson i huvudrollen var skönt iskall och hypnotisk. Bam, bam, bam
En helt ok Actionfilm, jag är löjligt förtjust i Sci-Fi och speciellt då Philip K Dick. Denna film är baserad på en novell av honom.
Den var lite smårörig ibland och det är inte omöjligt att mitt betyg åker upp en pinne när jag ser om filmen. Några rätt schysta Actionscener och en intressant historia.
En helt ok Actionfilm, jag är löjligt förtjust i Sci-Fi och speciellt då Philip K Dick. Denna film är baserad på en novell av honom.
Den var lite smårörig ibland och det är inte omöjligt att mitt betyg åker upp en pinne när jag ser om filmen. Några rätt schysta Actionscener och en intressant historia.
Betyg 6/10
Tack för ditt omdöme och betyget, jag har filmen hemma och blev mer motiverad till att se den nu. Ska även iväg på bio imorn och se The Adjustment Bureau i morgon.
Såg the kings speech i helgen. Den var visserligen inte dålig, men jag kan inte påstå att jag tyckte att den var värd all uppståndelse. Det var en fin film med snygga miljöer och bra skådespelare, men jag kommer (som jag så ofta uttrycker det) inte att se filmen igen. Händelsen i sig var intressant och man fick ju en liten inblick i det engelska kungahuset under krigstiden och jag blev faktiskt lite sugen på att se fler historiska filmer. Finns det någon om W. Churchill månne..?
A serbien film - Jadu, vad ska man säga.. Den var ganska vidrig, sjuk och helt enkelt omänsklig.. Att dom ens gör en sån film gör mig förbryllad.. Men måste ändå säga att den är sevärd eftersom man blir ganska påverkad av det dom gör, helt klart sevärd, men absolut INTE för den känslige tittaren.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!