2019-01-02, 00:47
Medlem
Herr.Dittlings avatar
The day the earth stood still (1951). Mannen från Mars

En dag landar ett rymdskepp i Washington, ut kommer en man som vill tala fred.

7,8 på imdb, och idel hyllningar.
Så långt är jag nog inte beredd att sträcka mig.

3-/5 för årets första film.
Citera
2019-01-02, 00:49
Medlem
jay.simpsons avatar
The big sick med Zoe Kazan. Kumail Nanjiani som skrev manuset med sin fru passar inte i rollen som sig själv. Filmen har varit bättre med en riktig skådespelare.

Citat:
Kumail vet redan innan han träffar Emily att det inte är okomplicerat att övervinna uråldriga traditioner och skyhöga förväntningar hos sin familj. Föräldrarnas högsta önskan är nämligen att han utbildar sig till advokat och gifter sig med en välutbildad tjej av pakistanskt ursprung. Istället blir Kumail ståuppkomiker och skådespelare och dessutom blir han kär i Emily.

Kändisar som Ray Romano, Holly Hunter, Bo Burnham, Zoe Kazan räddar inte filmen som kunde vara bättre om manusförfattaren inte spelat huvudrollen.
Citera
2019-01-02, 04:47
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Pharaohs curse (1957)

Brittiska egyptolger hittar en grav i Egypten, den är skyddad av någon/något.

Makalöst tafflig skräckfilm.

2-/5
Citera
2019-01-02, 15:17
Bannlyst
Unknown (2011)

Filmen var spännande och intressant. Både mycket kärt och hatisk karaktärer.

Rekommenderar er den, något dum ibland dock, lite tamt blir det.

6/10
Citera
2019-01-02, 15:44
Bannlyst
Pokemon the movie: i choose you (2017)

Vet inte varför jag kolla på den.
Men var rätt mysig, var lite mycket man hadde sett då det känns som en remake på dem första avsnitten på original tv serien.

https://m.imdb.com/title/tt6595896/?ref_=m_rt_li_tt

6/10
Citera
2019-01-02, 20:02
Bannlyst
Hell Fest (2018)

Från skaparen av Paranormal Activity 6...
Ett gäng ungdomar åker till en horror-themed amusement park.
Det var en tråkig B skräck med jobbiga karaktärer som man bara vill se dödas.

https://www.imdb.com/title/tt1999890/?ref_=nv_sr_1

4/10
Citera
2019-01-02, 20:58
Medlem
Fjantors avatar
I Still See You https://www.imdb.com/title/tt2160105/

Halvmysig spökfilm...
3/5
Citera
2019-01-03, 00:39
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Larceny with Music (1943)

En nattklubb håller på att kursa och den f.d. spritsmugglande, italienskättade ägaren Gus Borelli måste snabbt få in pengar med ett överhängande hot från banken. En "advokat" besöker Gus och frågar om en sångare vid namn Ken Daniels arbetar hos honom, då Daniels har ett arv på $ 250.000 från en avlägsen släkting som väntar på honom. Så är olyckligtvis inte fallet, men Gus lovar att lokalisera honom och av någon anledning vet han på vilket hak Ken jobbar på (framgår inte hur).

Gus erbjuder Ken mycket pengar och ett generöst kontrakt för att komma och sjunga på hans klubb istället, utan att berätta om arvet där Gus anser sig vara berättigad till hälften så att klubben kan räddas. Dock är allt en bluff från början till slut då "advokaten" är en kock på haket Ken jobbar på, som blivit ditskickad av Kens lurige manager som i sin tur indirekt vill lura Gus på pengar. Ken är dock ovetande om allting det där och blir bara en bricka i spelet. "Advokaten"/kocken inser sedan vilken härva som satts igång och vilken fin position han är i för att köra lite utpressning mot Kens manager.

Handlingen låter rörigare än hur den framställdes som, men det var sannerligen en "alla lurar alla"-film där vissa inte insåg hur lurade de var och ingen hade pengar överhuvudtaget. Det bjuds även på en del trevliga musiknummer. Egentligen en B-film, inga kända skådespelare med, men komedin var på hög nivå inte minst levererad från den koleriske nattklubbsägaren Gus Borelli, spelad av Leo Carrillo. Knappt 1 h i längd så den kan med fördel ses om man inte har tid eller orkar med längre filmer.

Betyg: 3/5

Finns på Rarefilmm.com: https://rarefilmm.com/2018/12/larceny-with-music-1943/.
Senast redigerad av Kirk.Douglas 2019-01-03 kl. 00:41.
Citera
2019-01-03, 01:00
Jurassic World Fallen Kingdom. Helt okej, spännande. Men jag kan inte låta bli att bli upprörd över människans evinnerliga dumhet. För det första; vem är så dum att man åker till en ö full med dinosaurier? För det andra; vem är så dum att man fraktar dinosaurier till ett landområden där det bor människor? För det tredje; vem är så jävla dum att man åker till en dinosaurieauktion i ett stort hus? För det fjärde; vem, o vem, är så dum att man vill ha en dinosaurie och särskilt till ens barn? Syftet kvittar egentligen eftersom den dödar dig första tillfälle den får. Jag hade varit livrädd om det fanns en dinosaurie nära var jag bodde och låg och sov.

Death Wish, med Bruce Willis. Bra story, och emellanåt är det skönt med en film vars handling är enkel och rakt på.

Hereditary. Tung film, som stannar kvar och kräver extra fundering. Annorlunda handling, gåtfull och konstig, och jag hade länge problem med att lista ut "twisten" innan den hänt, som jag annars brukar vara rätt så bra på.
Citera
2019-01-03, 01:04
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Unknown (2011)

Filmen var spännande och intressant. Både mycket kärt och hatisk karaktärer.

Rekommenderar er den, något dum ibland dock, lite tamt blir det.

6/10

Skitbra film första gången man ser den.
Citera
2019-01-03, 02:44
Medlem
mrbooms avatar
Brief Encounter (1945)
Överskattad film där det viktigaste är vad utomstående som man inte ens gillar tycker och tänker om en. Betyg 5/10

- För kvinnan både som skådis, karaktären och hennes berättaröst, men hallå vi ser att du gick, satte dig ner osv vi är inte blinda !
+ Cinematografin
Citera
2019-01-03, 06:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Hangman med Pacino.

Tja, Pacino är ju ingen yngling i 20 årsåldern längre i för stora skor. Istället upplevde jag honom som trött, sömnig och ganska oengagerad. Energin saknades i princip helt och det där hesa skriket som alla känner igen från t.ex. Heat, kunde kanske höras en gång eller högst två. Varför han öht tog rollen är... "Beyond me". De övriga aktörerna var tråkiga och fyrkantiga.
1-10 = 4.

Hela filmen kan kanske beskrivas som lite trött och oengagerad. Men ändå en standardfilm från början till slut, inget direkt dåligt, inget direkt bra. Jag satt och hoppades på en extra bra slutkläm, men den uteblev så det blir 5/10. Tio sekunder med Brittany Snow i korta, tighta shorts räcker inte för att höja det.
Senast redigerad av Osteopat 2019-01-03 kl. 06:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in