Citat:
Ursprungligen postat av
Baptisten555
The Meg
https://www.imdb.com/title/tt4779682/?ref_=nv_sr_1
Har medvetet undvikit filmen eftersom jag känt på mig att den skulle suga, men hade fan inget annat att kolla på idag så....
Fattar inte hur man kan göra nya filmer och köra med alla jävla klichéer som typ finns, allt går
att räkna ut långt innan det hänt...
Halvdålig CGI, skulle kunna ge filmen 3/10
En oväntad grej dock, att höra Carolas Hey mickey på nått asiatiskt språk

Jag såg också "The Meg" efter lång tids tvekan.
Och, precis som du, så ångrade jag mig omedelbart.
Vissa filmer som är gjorda för en särpräglad "lokal smak" brukar sällan fungera så bra på den internationella publiken.
Och så var det även här.
"The Meg" var ju till del finansierad av kinesiska pengar, och hade fått Krav från kineserna.
Dvs krav på att den skulle vara lättillgänglig för en Kinesiska publik.
Tyvärr har kineserna en konstig smak, som passar för bara kineserna, och blir helt omöjligt att förstå för utomstående.
Så filmen kämpade mot två olika "herrar" som båda drog åt var sitt håll.
Det blir aldrig, elelr sällan, bra då. För de verkar ju inte ha kunnat samsas, eller velat kompromissa.
Utan det tycks ha varit något av en huggsexa, där båda sidorna slagits med näbbar och klor för sin rätt att ha med löjliga lokala saker.
Tex den kinesiska badstranden, med så många badringar i vattnet att drunkningsdöden nästan stod skriven på badringarnas sidor.
"Häftigt," tycker den kinesiska publiken ... men helt oförsvarligt, och oförståeligt, för den västerländska - som vuxit upp under strikta säkerhetsbestämmelser osv ...
Ja, filmen var helt enkelt inte ens Rolig.