2016-01-14, 00:25
Medlem
Lotsos avatar
Room (2015)

Efter att ha flytt från fångenskapen de befunnit sig i ett halvt decennium kämpar en ung kvinna och hennes femåriga son med att anpassa sig till den märkliga, skrämmande och samtidigt fantastiska världen utanför deras enrumsfängelse.

Room har fått mycket uppmärksamhet på sistone. Där pratas bland annat om Oscar där Brie Larsson är en stark kandidat för att vinna en och filmen överlag har gått hem hos många kritiker och tittare. Likaså humant på många folks topp 10 listor över 2015års bästa.
Det är ganska så svårt att ignorera sådan slags kritik då det är så denna filmen mycket väl blev igenkänd. Annars hade den nog sorgligt nog precis som filmen hamnat i glömskan och ingen hade riktigt tänkt eller hittat den i den stora mängden.

Room är en kraftfull och välgjord dramafilm som verkligen vet hur den hanterar sitt ämne. Ett starkt ämne som har inträffat i verkligheten, trots att just detta är fiktion i filmen. Jag satt med en obehaglig känsla i magen och kom och tänka på Fritzlfallet.
Med det sagt är där en sak jag kunde störa mig lite på under filmens gång, och något jag känner är viktigt att ta upp med en sådan här film.

För mig kom ungen Jack av sig som något irriterande. Jag menar främst första halvan av filmen, då det är just första halvan filmen utspelar sig i detta rummet. Anledningen jag säger detta är för att han i stor bemärkelse bara skriker och är sur och ledsen i vart varannan scen han är med i.
I verkligheten kan man få en förståelse för varför ett barn reagerar så här, men jag tycker filmen tar lite väl extra mycket och kryddar till det med Jack. Det blir bara mer irriterande och man försöker verkligen inte vilja se det från den synvinkel med tanke på vilken situation han och modern är i. Det som inte gör det bättre är just att modern gjort en hittepå historia frö honom när han var yngre om att rummet är hela världen och där finns inget annat i livet. Men när hon väl ska berätta sanningen vill han inte lyssna och bara skriker på henne. Något han gjort i tidigare scener innan denna för helt andra orsaker.
Det blir ganska så jobbigt för tittaren att få en slags sorglighet för honom och ungen går en mer på nerverna. Jag vet om att många hade problem med ungen i Babadook, men där såg jag det som en mening bakom ungens beteende. Där filmen är en djupgående psykologisk film i moderns inre huvud mer eller mindre. Men det är en helt annan diskussionsfråga. Men här såg jag inte hur det skulle förbättra eller fördjupa karaktären Jack. Vi vet redan situationen de befinner sig i och tycker synd om dem redan. Där av tillägget av allt skrik Jack gör för han tycker synd om sig själv blir bara irriterande och inget filmen behövde ärligt talat.

En annan minimal sak jag faktiskt reagerade på också var deras plan att fly från rummet. Modern kommer på idén att lägga Jack i en matta och rulla ihop honom i den och låsas att han är död. Där av ska han som fångat dem ta mattan och begrava Jack någonstans.
Planen här är att han ska lägga mattan i hans truck och sedan ska Jack rulla ut ur mattan för att sedan hoppa av när bilen står stilla och hitta första närmsta person att kunna hjälpa dem. Det jag reagera på här är hur modern visste om att han hade en truckbil. Visst han hade säkert en när han fångade henne för flera år sedan, men hur kan hon vara så säker på att han har kvar sin truckbil, och inte någon annan bil? Tänk om han också la mattan i framsätet och inte där back i trucken där det är öppet?

Som sagt dessa är ett par saker jag reagerade på när jag såg filmen, men inget som gjorde att jag inte fan filmen vara kraftfull. Allt annat enligt mig var verkligen toppklass i den bemärkelsen en sådan här berättelse kan bli i dramaform.
Brie Larson var verkligen bra i rollen som mamman Joy. Hennes kemi med Jack var fantastisk och jag köpte det rakt av att detta var en mamma och hennes barn. Jag förstår verkligen all buzz omkring henne i denna filmen.

Men faktum är så är det Jack som spelas av Jacob Tremblay som är filmens stjärna och huvudperson. Det jag verkligen gillade med filmen är att det är från barnets perspektiv. Vi får följa hans trauma mer och hur han känner sig från att lämna trygg zonen för honom till en helt ny värld. För honom har ju hans värld varit detta rummet och hans trygghet. Att sedan få veta sanningen om att det är en hel värld där ute och livet är inte alls det man fått berättat för sig som 5-åring blir väldigt påtaget. Att filmen väljer detta som fokus är briljant, för jag har inte sett många filmer göra detta som hanterar med liknade berättelser. Svårt att fatta att det är samma skådespelare som spelade Blue i The Smurfs 2.

I sin helhet är Room en effektfull dramafilm som verkligen levererar på de stora planen. Brie Larsson gör en av 2015års bästa kvinnliga insatser. Hon får fram alla känslorna en sådan här person hade gått igenom i verkligheten. Filmen känns så grundad i verkligheten för sådana här saker har hänt i verkligheten. Men det är Jacob Tremblay som Jack, som är filmens störa stjärna. Det är han som är i centrum och filmen fokuserar händelsen från ett barns perspektiv, och konsekvenserna det har efteråt man lämnar det där rummet som har blivit barnets trygghets zon för han har fått berättat en annan historia för sitt eget bästa.
Visst kunde där vara små saker jag kunde irritera mig på under filmens gång, men jag kan heller inte ignorera det faktum att filmen verkligen gick den där extra tankeställaren och sa "vad händer efter de kommit ut?".

4 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt3170832/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=E_Ci-pAL4eE
Citera
2016-01-14, 01:00
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Kärlek och störtlopp (1946)

Hasse Ekman spelar författare som ska tillbringa en vecka i fjällen, han retar upp en söt journalista, som skriver att författaren ska delta i ett lokalt störtlopp, och för honom blir det till sist omöjligt att backa ur.

Det var kul att se störtloppsscener från anno 1946, man åkte i keps, och det fanns träd i banan, det var inte lika farligt på den tiden.
Filmen var väl ingen av Hasses bättre komedier, historien haltade betänkligt.
2/5
Hasse Ekman är inte med i denna men han har väl skrivit manus.
Citera
2016-01-14, 08:33
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Hasse Ekman är inte med i denna men han har väl skrivit manus.
Du har rätt, vad man kan vimsa bort sig.
Sture Lagervall skulle det vara, Ekman nöjde sig med manuset den gången.
Citera
2016-01-14, 08:45
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Room (2015)

4 av 5!

Trailer:
Kul att den gick hem! Den har svalnat lite grann för mig sedan jag först såg den men den står fortfarande som en av senaste årets favoriter.
Citera
2016-01-14, 15:22
Bannlyst
ch sa "vad händer efter de kommit ut?".

4 av 5!

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=E_Ci-pAL4eE[/quote]

Jag tycker Bree Olsen är ganska slätstruken i filmen och förstår inte hyllningskören.
Däremot tycker jag grabben (som ser ut som en tjej) är duktig.

För min del finns det en del starka scener i Room men om man ser filmen utifrån en helhet så saknas det en del ingredienser för att rå hem ett högre betyg.

Room känns som en avskalad Lida på östrogen kryddad med massa drama. Kort gott en sämre film.
Citera
2016-01-14, 17:36
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyMcgill
ch sa "vad händer efter de kommit ut?".

4 av 5!

Trailer:

Jag tycker Bree Olsen är ganska slätstruken i filmen och förstår inte hyllningskören.
Däremot tycker jag grabben (som ser ut som en tjej) är duktig.

För min del finns det en del starka scener i Room men om man ser filmen utifrån en helhet så saknas det en del ingredienser för att rå hem ett högre betyg.

Room känns som en avskalad Lida på östrogen kryddad med massa drama. Kort gott en sämre film.

Nu gjorde du en Freudian slip...

Det namnet tillhör en annan person. Rollen i filmen du sett spelas av Brie Larson enligt IMDb. Men du kanske såg två olika filmer samtidigt och blandade ihop dem...
Citera
2016-01-14, 18:54
Medlem
chessjamts avatar
The Hateful Eight (2015)

http://www.imdb.com/title/tt3460252/?ref_=rvi_tt

"Yeah, Warren, that's the problem with old men. You can kick 'em down the stairs and say it's an accident, but you can't just shoot 'em."

Prisjägaren John Ruth (Kurt Russell) är på väg till Red Rock för att inkassera lösensumman för kriminella Daisy Domergue (Jennifer Jason Leigh) som han nyss fångat in. Under resans gång stöter de på Major Marquis Warren (Samuel L. Jackson), också en prisjägare som förut var officer i inbördeskriget på nordstaternas sida, samt Chris Mannix (Walton Goggins), den nyutnämnda sheriffen i just Red Rock. Alla gör de gemensamt följe till Red Rock men dessvärre tvingas de stanna till i Minnies magasin i skydd för snöovädret. Väl där möter de fyra andra främlingar som också stannat i skydd för stormen. Kan man lita på att de alla är sanningsenliga? Är det någon utav dem åtta i stugan som vill de andra ont och döda dem? Det dröjer inte länge förrän misstankarna går högt bland sällskapet…

Om du blandar John Carpenters The Thing, Sam Raimis Evil Dead 1&2, Agatha Christies mordmysterier och en hel radda av westerns och spaghettiwesterns som jag inte kan alla referenser till samt Tarantinos egen filmografi (Reservoir Dogs främst) så får du någonting som möjligen liknar The Hateful Eight… typ. Det är en salig blandning av influenser som märks tydligt samtidigt som allting känns klockrent signerat Tarantino.

Jag vill först och främst säga att jag gillade filmen skarpt. Den är dock inte Tarantinos bästa, där håller jag Pulp Fiction och Kill Bill 1&2 högre, men det är helt klart en av hans bättre filmer. Jag fullkomligt älskar den här flirten med thriller (och framförallt skräck)-genren där karaktärerna anar oråd, att någonting inte stämmer. En känsla av det är fel på något sätt och att någonting farligt vilar över rummet. Det gäller att vara vaksam och uppmärksam annars råkar man illa ut. Jag verkligen älskar den typen av upplägg och premisser i en film. Tarantino gör dock en egen grej av det hela istället för att köra en slags renodlad thrillerfilm och jag vill inte spoila för mycket annat än i filminfluenserna jag nämnde tidigare. Fast har man sett hans tidigare filmer så kan man lista ut vart det hela kommer att barka loss mot. Blod, skottlossning och en hel del svordomar och fula ord. Ni har blivit varnade.

Nu är jag inte någon van biobesökare så jag kan inte direkt säga att jag blev jätteimponerad av 70 mm formatet, men efter att dagen efter ha sett på en 35 mm film på bio så insåg jag den stora skillnaden i vad som går att få in i bildrutorna på de olika formaten. Det är otroligt mycket mer rymd och bredkänsla på 70 mm, vilket ger en storslagen känsla. Tarantino är en filmälskare och detta är hans kärleksförklaring till analog film gentemot digitalt och en hyllning till de stora gamla klassikerna som spelades in i detta grandiosa format.

Skådespelarna här gör ett superbt jobb och alla inblandade känns helt rätt valda. Möjligen att jag hade velat byta ut Michael Madsen mot en annan skådis, typ Harvey Keitel kanske (?), men alla övriga är klockrena i sina roller. Kurt Russell som den elakt hårda prisjägaren John Ruth gör rollen med bravur. Tror fan inte någon annan hade kunnat göra den lika bra. Som klippt och skuren för rollen, fast det är då bildligt talat då karln istället är långhårig och mustaschprydd en masse! Han har verkligen fått till rätta looken för rollen.
Samuel Jackson gör kanske sin bästa roll hittills i karriären, är nog endast rollen som Jules i Pulp Fiction som kan konkurrera med prestationen han gör här. Som han säger i senaste Actors Roundtable så får han oftast spela de smartaste karaktärerna i Tarantinos filmer och The Hateful Eight är inget undantag. Hans monolog i filmen är en av de mest minnesvärda höjdpunkterna… host… .
Jennifer Jason Leigh känner jag faktiskt inte till annat än att namnet låter bekant. Efter en hastig blick på Imdb kan jag konstatera att jag har sett både The Machinist och Road to Perdition med henne men kan inte dra mig till minnes hennes insatser. Hursom så gör hon ett riktigt bra jobb här och spelar en minst sagt viktigt roll i kammarspelet under större delen av filmen. Hon imponerar ju mer filmen går. Det är bra krut i gumman!
Walton Goggins som sheriffen Chris Mannix gör det riktigt bra han med. Störde mig lite på hans sydstatsdialekt då jag tyckte den lät överdriven, som att han verkligen försökte ge sken av att låta som en sydstatare. Nu verkar han trots allt vara född och uppväxt i södern så det är väl bara jag som är extra kinkig. Men han vinner över mig och jag börjar faktiskt gilla honom under filmens gång. Han bjuder på en del garv med sin karaktär.

De övriga, Bruce Dern och Tim Roth och den svårlästa mexikanaren Bob (Demián Bichir) gör sina roller klanderfria. Möjligen att det skriker Christoph Waltz över Tim Roths karaktär men engelsmannen och Tarantinoveteranen klarar av det galant.

Det finns dock några smärre brister i filmen som jag vill att ta upp. De är:

1. Musiken. Jag är kanske en ljudkänslig kille eller så fick maskinisten/ljudansvarig på Rigoletto frispel för mer än ett par gånger i filmen så lät musiken på tok för högt, ljust och skrikigt. Så pass högt att det gjorde ont i öronen. Onödig och för ljust i mitt tycke, det störde mer än vad det gav till filmen.

2. Trögstartat. Det dröjer kanske nästan en timme eller så innan vi kommer till Minnies magasin och det hade Tarantino gärna fått snabba på istället. Ju fortare vi kommer till stället där större delen av filmen utspelar sig desto mer intressant blir det. Men antagligen ville han visa upp snygga landskapsbilder innan det blir alldeles för instängt i magasinet.

Det är kritiken jag kan framföra mot Hateful Eight, annars gillade jag den väldigt mycket. Faktum är att den tar sig och blir bättre under andra halvan av filmen i just då avsaknaden av den tröga starten och den i mitt tycke för höga och ljusa musiken.

The Hateful Eight är Tarantinos senaste stiluppvisning där han med sitt kammarspel visar att det kan vara fängslande och underhållande att följa en grupp människor i ett och samma rum i över två timmar, vilket han iofs visade redan i sin debut Resevoir Dogs. Den här kändes också som en återkoppling till hans två tidiga filmer som för att stärka det taratinska universumet han byggt upp i sina filmer, att alla hans filmer på något sätt ska kännas som en del i en tänkt organisk helhet vad gäller hans fimografi. Jag kan inte annat än att ge den en stabil fyra. En film jag definitivt kommer att se om igen flera gånger, utan tvekan!

Betyg: 4/5
Citera
2016-01-14, 19:18
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
The Hateful Eight (2015)

http://www.imdb.com/title/tt3460252/?ref_=rvi_tt

"Yeah, Warren, that's the problem with old men. You can kick 'em down the stairs and say it's an accident, but you can't just shoot 'em."

Prisjägaren John Ruth (Kurt Russell) är på väg till Red Rock för att inkassera lösensumman för kriminella Daisy Domergue (Jennifer Jason Leigh) som han nyss fångat in. Under resans gång stöter de på Major Marquis Warren (Samuel L. Jackson), också en prisjägare som förut var officer i inbördeskriget på nordstaternas sida, samt Chris Mannix (Walton Goggins), den nyutnämnda sheriffen i just Red Rock. Alla gör de gemensamt följe till Red Rock men dessvärre tvingas de stanna till i Minnies magasin i skydd för snöovädret. Väl där möter de fyra andra främlingar som också stannat i skydd för stormen. Kan man lita på att de alla är sanningsenliga? Är det någon utav dem åtta i stugan som vill de andra ont och döda dem? Det dröjer inte länge förrän misstankarna går högt bland sällskapet…

Om du blandar John Carpenters The Thing, Sam Raimis Evil Dead 1&2, Agatha Christies mordmysterier och en hel radda av westerns och spaghettiwesterns som jag inte kan alla referenser till samt Tarantinos egen filmografi (Reservoir Dogs främst) så får du någonting som möjligen liknar The Hateful Eight… typ. Det är en salig blandning av influenser som märks tydligt samtidigt som allting känns klockrent signerat Tarantino.

Jag vill först och främst säga att jag gillade filmen skarpt. Den är dock inte Tarantinos bästa, där håller jag Pulp Fiction och Kill Bill 1&2 högre, men det är helt klart en av hans bättre filmer. Jag fullkomligt älskar den här flirten med thriller (och framförallt skräck)-genren där karaktärerna anar oråd, att någonting inte stämmer. En känsla av det är fel på något sätt och att någonting farligt vilar över rummet. Det gäller att vara vaksam och uppmärksam annars råkar man illa ut. Jag verkligen älskar den typen av upplägg och premisser i en film. Tarantino gör dock en egen grej av det hela istället för att köra en slags renodlad thrillerfilm och jag vill inte spoila för mycket annat än i filminfluenserna jag nämnde tidigare. Fast har man sett hans tidigare filmer så kan man lista ut vart det hela kommer att barka loss mot. Blod, skottlossning och en hel del svordomar och fula ord. Ni har blivit varnade.

Nu är jag inte någon van biobesökare så jag kan inte direkt säga att jag blev jätteimponerad av 70 mm formatet, men efter att dagen efter ha sett på en 35 mm film på bio så insåg jag den stora skillnaden i vad som går att få in i bildrutorna på de olika formaten. Det är otroligt mycket mer rymd och bredkänsla på 70 mm, vilket ger en storslagen känsla. Tarantino är en filmälskare och detta är hans kärleksförklaring till analog film gentemot digitalt och en hyllning till de stora gamla klassikerna som spelades in i detta grandiosa format.

Skådespelarna här gör ett superbt jobb och alla inblandade känns helt rätt valda. Möjligen att jag hade velat byta ut Michael Madsen mot en annan skådis, typ Harvey Keitel kanske (?), men alla övriga är klockrena i sina roller. Kurt Russell som den elakt hårda prisjägaren John Ruth gör rollen med bravur. Tror fan inte någon annan hade kunnat göra den lika bra. Som klippt och skuren för rollen, fast det är då bildligt talat då karln istället är långhårig och mustaschprydd en masse! Han har verkligen fått till rätta looken för rollen.
Samuel Jackson gör kanske sin bästa roll hittills i karriären, är nog endast rollen som Jules i Pulp Fiction som kan konkurrera med prestationen han gör här. Som han säger i senaste Actors Roundtable så får han oftast spela de smartaste karaktärerna i Tarantinos filmer och The Hateful Eight är inget undantag. Hans monolog i filmen är en av de mest minnesvärda höjdpunkterna… host… .
Jennifer Jason Leigh känner jag faktiskt inte till annat än att namnet låter bekant. Efter en hastig blick på Imdb kan jag konstatera att jag har sett både The Machinist och Road to Perdition med henne men kan inte dra mig till minnes hennes insatser. Hursom så gör hon ett riktigt bra jobb här och spelar en minst sagt viktigt roll i kammarspelet under större delen av filmen. Hon imponerar ju mer filmen går. Det är bra krut i gumman!
Walton Goggins som sheriffen Chris Mannix gör det riktigt bra han med. Störde mig lite på hans sydstatsdialekt då jag tyckte den lät överdriven, som att han verkligen försökte ge sken av att låta som en sydstatare. Nu verkar han trots allt vara född och uppväxt i södern så det är väl bara jag som är extra kinkig. Men han vinner över mig och jag börjar faktiskt gilla honom under filmens gång. Han bjuder på en del garv med sin karaktär.

De övriga, Bruce Dern och Tim Roth och den svårlästa mexikanaren Bob (Demián Bichir) gör sina roller klanderfria. Möjligen att det skriker Christoph Waltz över Tim Roths karaktär men engelsmannen och Tarantinoveteranen klarar av det galant.

Det finns dock några smärre brister i filmen som jag vill att ta upp. De är:

1. Musiken. Jag är kanske en ljudkänslig kille eller så fick maskinisten/ljudansvarig på Rigoletto frispel för mer än ett par gånger i filmen så lät musiken på tok för högt, ljust och skrikigt. Så pass högt att det gjorde ont i öronen. Onödig och för ljust i mitt tycke, det störde mer än vad det gav till filmen.

2. Trögstartat. Det dröjer kanske nästan en timme eller så innan vi kommer till Minnies magasin och det hade Tarantino gärna fått snabba på istället. Ju fortare vi kommer till stället där större delen av filmen utspelar sig desto mer intressant blir det. Men antagligen ville han visa upp snygga landskapsbilder innan det blir alldeles för instängt i magasinet.

Det är kritiken jag kan framföra mot Hateful Eight, annars gillade jag den väldigt mycket. Faktum är att den tar sig och blir bättre under andra halvan av filmen i just då avsaknaden av den tröga starten och den i mitt tycke för höga och ljusa musiken.

The Hateful Eight är Tarantinos senaste stiluppvisning där han med sitt kammarspel visar att det kan vara fängslande och underhållande att följa en grupp människor i ett och samma rum i över två timmar, vilket han iofs visade redan i sin debut Resevoir Dogs. Den här kändes också som en återkoppling till hans två tidiga filmer som för att stärka det taratinska universumet han byggt upp i sina filmer, att alla hans filmer på något sätt ska kännas som en del i en tänkt organisk helhet vad gäller hans fimografi. Jag kan inte annat än att ge den en stabil fyra. En film jag definitivt kommer att se om igen flera gånger, utan tvekan!

Betyg: 4/5

Kul att du gillade den!
Det var inte biografen du var på med ljudet. Var så i Köpenhamn också, men jag älskar sådant i filmer. Får mig verkligen att njuta extra mycket då jag är på en riktigt stor biograf. Håller med om skådespelarna och karaktärerna. Walton Goggins var den som vann mig över i slutet då jag var mest osäker på honom baserad på trailers och lite i början. Gilla att se honom lite som de där rollerna Jack Nicholson spelade under 60-talet, främst inom Roger Corman filmerna.
Citera
2016-01-14, 19:30
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Black Mass - http://www.imdb.com/title/tt1355683/?ref_=nv_sr_1
Vilket jäkla mästerverk till film..
Gillar verkligen maffiafilmer, men inte sett så mkt på slutet...
Så denna passade mig perfekt..

4/5

Tack för omdömet på den filmen, blir nog till att se den filmen ikväll
Citera
2016-01-14, 19:37
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Kul att du gillade den!
Det var inte biografen du var på med ljudet. Var så i Köpenhamn också, men jag älskar sådant i filmer. Får mig verkligen att njuta extra mycket då jag är på en riktigt stor biograf. Håller med om skådespelarna och karaktärerna. Walton Goggins var den som vann mig över i slutet då jag var mest osäker på honom baserad på trailers och lite i början. Gilla att se honom lite som de där rollerna Jack Nicholson spelade under 60-talet, främst inom Roger Corman filmerna.

Aha, ja för min del hade Tarantino/Morricone gärna fått dra ner lite på decibelerna när det var som värst, men som tur var så var det bara några gånger det lät sådär riktigt högt och ljust.

Diskuterar gärna vad det var du inte gillade så mycket alldeles vid slutet av filmen i den andra tråden. Själv var det inget som jag tyckte störde i de sista 30-40 minuterna, snarare att början av filmen var lite segstartat.
Citera
2016-01-14, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nihilverum
Nu gjorde du en Freudian slip...

Det namnet tillhör en annan person. Rollen i filmen du sett spelas av Brie Larson enligt IMDb. Men du kanske såg två olika filmer samtidigt och blandade ihop dem...

Haha ja verkligen. Det ska vara Ost Larson och ingen annan.
Senast redigerad av JimmyMcgill 2016-01-14 kl. 20:27.
Citera
2016-01-14, 21:37
Bannlyst
Sista rullen jag såg var Gone Girl och det ångrar jag fan. Först är filmen tråkigare än torkande färg, Ben Affleck är stelare än vanligt och som om inte det skulle vara nog så tvingas man genomlida ett totalt ologiskt slut. Jag tyckte att Finchers värdelösa filmatisering av Män som hatar kvinnor var ett riktigt bottenskrap men den här skiten är fan ännu sämre. Betyg: 2/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in