2015-02-06, 23:42
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinn
Vilka är de andra 2 Chaplin-filmer du sett?

Guldfeber/Gold Rush och City lights. Av de två håller jag nog den sistnämnda högre då slutet verkligen är gripande och oförglömligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Nu blev lille Lotso verkligen ledsen.
Tycker verkligen hans filmer är skit roliga och underbara samtidigt som de har ett fint budskap och dramatiken likaså. Sista filmen med vår lille luffare också. Någonstans där ute vandrar han fortfarande med sin käpp på den ängsliga långa vägen som inte har något slut med sin flicka bredvid sig som vi får se i denna.

Fast den var ju så tråkig...
Humorn han kör med är förlegad i mitt tycke. Fanns inte heller något gripande slut som i City Lights för att höja filmen. Jag har dock höga förväntningar på Diktatorn som jag tror kan vara mer underhållande.
Senast redigerad av chessjamt 2015-02-06 kl. 23:44.
Citera
2015-02-06, 23:44
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Han vägrar ta emot behandling för sin halstumör och ska i stället bota den med böner. Om han inte tar sig i kragen snart och inser vilken idioti det är så är han inte kvar i livet länge till, tyvärr.

Fan så trist. Har alltid gillat honom, och tyckt att han har förtjänat mer storroller.

Såg nyss 28 Weeks Later, för typ 43:e gången. Sure, fine, ettan är en modern klassiker, fullkomligt briljant, men.. denna uppföljare är fan mer underhållande och skönare att titta på. Känns stundtals som en påkostad Lenzi-rulle, typ.
Citera
2015-02-06, 23:45
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Guldfeber/Gold Rush och City lights. Av de två håller jag nog den sistnämnda högre då slutet verkligen är gripande och oförglömligt.

Humorn han kör med är förlegad i mitt tycke. Fanns inte heller något gripande slut som i City Lights för att höja filmen. Jag har dock höga förväntningar på Diktatorn som jag tror kan vara mer underhållande.

På tal om gripande. Om du inte finner slutet på Diktatorn gripande vet jag inte vad jag gör .
Citera
2015-02-06, 23:46
Medlem
Strobeliciouss avatar
Kingsman: The Secret Service

Hade inga förväntningar när vi gick och såg filmen då jag bara sett en kort trailersnutt av den innan jag såg Taken 3 för några veckor sedan.

Tyckte den var riktigt bra, storyn kanske inte är den bästa men som underhållning funkar den utmärkt. Actionscenerna är bra, humor finns det. Filmen lever rätt mycket på sin brittiska "snobbighet" vilket funkar.

Blev riktigt positivt överraskad av denna biovistelse.

4/5
Citera
2015-02-06, 23:51
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
På tal om gripande. Om du inte finner slutet på Diktatorn gripande vet jag inte vad jag gör .

Hm, tror jag har fått det spoilat för mig via youtube tyvärr. Det talet gav mig ståpäls vill jag minnas när jag såg det.
Citera
2015-02-06, 23:53
Medlem
The Tenant ( 1976 ) Inte Polanskis bästa men förmodligen en förbisedda film. Kika själv!
Citera
2015-02-06, 23:53
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious

Hade inga förväntningar när vi gick och såg filmen då jag bara sett en kort trailersnutt av den innan jag såg Taken 3 för några veckor sedan.

Tyckte den var riktigt bra, storyn kanske inte är den bästa men som underhållning funkar den utmärkt. Actionscenerna är bra, humor finns det. Filmen lever rätt mycket på sin brittiska "snobbighet" vilket funkar.

4/5

Hade inte heller så stora förväntningar på den efter att bara ha sett en trailer men den överraskar positivt. Riktigt underhållande och en härlig pastisch på hela spionfilmsgenren.
Citera
2015-02-06, 23:57
Medlem
Cinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt

Får hoppas att The Great Dictator faller dig i smaken då. Tycker själv den är bra även om de tidigare filmerna tilltalar mig mer.
Citera
2015-02-07, 00:05
Medlem
nihilverums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strobelicious

4/5

Jag håller helt med om ovanstående åsikter, och jag hade också tänkt jämföra med Taken-filmerna som rimligtvis spelade mycket stor roll för att någon skulle komma på idén att ge Colin Firth en roll i en actionfilm. Förhoppningsvis får han liknande förtroende fler gånger.

Även vad gäller betyget håller jag med (på en tiogradig skala får den 7.5).
Citera
2015-02-07, 00:09
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Såg Grace of Monaco senast.

Hade inte några speciella förväntningar. Var lite seg ibland men annars var den bra!
Betyg 6 av 10
Citera
2015-02-07, 00:11
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Tycker att den är skapligt överskattad. Långtråkigt kostymdrama med urfula mustascher.

Bra sammanfattning.

Citat:
Kilmers bästa roll är nog som Gay Perry i Kiss Kiss Bang Bang, snacka om lysande comeback! Riktigt bra i Heat också, samt Batman Forever och The Doors - även om sistnämnda filmer suger.

Japp. Han gör det jävligt bra i The Doors tycker jag. Längesen jag såg den. Kanske bäst så...?
Citera
2015-02-07, 00:29
Medlem
Shooting Dogs

Väldigt bra. Betydligt mer "känslig" än Hotell Rwanda. 4/5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in