2014-07-21, 12:13
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Vad skulle det vara för djup, dolda budskap månntro?
Dolda budskap?
Citera
2014-07-21, 12:28
Medlem
Ratis avatar
Death Wish IV (1987).

Bästa filmen i serien hittills. En actionfilm i min smak. Betydligt bättre än dom tre första filmerna. Charles Bronson får äntligen leka actionhjälte på riktigt.
Nu återstår bara 5:an.

7/10.
Citera
2014-07-21, 13:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Death Wish IV (1987).

Bästa filmen i serien hittills. En actionfilm i min smak. Betydligt bättre än dom tre första filmerna. Charles Bronson får äntligen leka actionhjälte på riktigt.

7/10.

Femman är den klart sämsta i hela serien!
Citera
2014-07-21, 13:16
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
The Great Escape (1963).

En klassiker såklart. Väldigt bra skådespelare. Men tyvärr har jag svårt för långa filmer och denna är 3 timmar lång. Vet inte varför men jag har inte tillräckligt med tålamod för att slaviskt följa en film i 3 timmar. Blir att surfa och koka kaffe och sådant till och från under filmen.
Men hursomhelst väldigt bra film.

8/10.

Ett mästerverk rakt igenom som tåls att ses hur många gånger som helst. Också en av världens absolut bästa fängelse/rymnings-filmer.
Citera
2014-07-21, 13:21
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Ett mästerverk rakt igenom som tåls att ses hur många gånger som helst. Också en av världens absolut bästa fängelse/rymnings-filmer.

Den är bra, men jag tycker den hade blivit bättre utan Steve McQueen. Alla scener där han sladdar runt och flashar på sin MC är rätt löjliga. En posör med storhetsvansinne som jag aldrig riktigt gillat.
Citera
2014-07-21, 13:31
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Den är bra, men jag tycker den hade blivit bättre utan Steve McQueen. Alla scener där han sladdar runt och flashar på sin MC är rätt löjliga. En posör med storhetsvansinne som jag aldrig riktigt gillat.

Meh, var man så cool och känd som han var, så får man ha lite storhetsvansinne tycker jag. Det är rättfärdigat.

Fan vad bra Empire of Dreams var, även fast man redan visste det mesta om Star Wars-filmerna. Undrar verkligen hur världen hade sett ut om Star Wars inte hade funnits, får fan hyper-ångest av tanken.
Citera
2014-07-21, 13:52
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin

McQueen är enligt mig en av flera viktiga punkter och måsten för denna film.
Citera
2014-07-21, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Dolda budskap?
Ja du sa att den var djupare än man tror. Jag tänkte ifall det fanns något dold budskap i filmen.
Citera
2014-07-21, 14:10
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Death Wish IV (1987).

7/10.

Håller kanske 3an snäppet högre. Men håller med om att 4an och 3an är de bästa i serien. 5an är skit!
Citera
2014-07-21, 15:21
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ja du sa att den var djupare än man tror. Jag tänkte ifall det fanns något dold budskap i filmen.
Några dolda budskap minns jag tyvärr inte.
Citera
2014-07-21, 17:15
Medlem
Ockletts avatar
Transendence

Gillade filmidén, filmen var okej.
Citera
2014-07-21, 17:45
Medlem
Ratis avatar
Death Wish V (1994).

Den var väl inte så fruktansvärt dålig som alla säger. Men betydligt sämre än dom första fyra filmerna i alla fall. Duger väl att kolla på om man inte har någonting annat att göra.

5/10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in