2014-07-11, 18:59
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Violent Cop (1989)

Trots att jag varken fann den seg eller långsam så är det dock en ganska trist film där Kitano mest går runt och örfilar diverse slödder på oinspirerande och tråkigt vis. Sedan så var det helt bedrövligt att jazzmusik spelades under en annars intense biljakt. Sedan mot slutet så tog jag mig lite för pannan, var det Beatrice Ask som skrev manuset för heroin-delen? Trots detta avslutar den ändå ganska starkt och ledmotivet var bra.

Väldigt överskattad, förväntade mig mycket mer efter alla lovord.

6+/15
Citera
2014-07-11, 19:53
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av affekaffe
Burton är ju monoton och kör samma gothkoncept i varje film, fint kan tyckas men det gäller att göra en film med lika bra handling som atmosfär. Men det är bara min åsikt.
Ja handlingen brukar vara den svagaste biten i Burtons filmer, men han brukar väga upp det så bra med allt annat. Jag kan inte klaga så mycket på handlingen i hans Batman-filmer dock. Har tidigare skrivit om att jag skulle vilja se en tredje Batman av Burton, med Mad Hatter som superskurk.
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
var det Beatrice Ask som skrev manuset för heroin-delen?
Haha, ja. Jag blev mäkta förbannad när jag såg filmen, men jag har delvis förlåtit den då jag tycker att det är en så förbaskat bra film i övrigt.
Citera
2014-07-11, 22:40
Medlem
Kallt byte 3 (2010)

Tredje delen i denna norska slasherserie. Detta är en prequel som utspelar sig på 80 - talet,kanske för att slippa skräckfilmens värsta mardröm; mobiltelefonen...?
Ett gäng ungdomar på camping i skogen varav några går iväg för att ha sex , en karaktär går med hörlurar och lyssnar på musik medans han letar sina kompisar i skogen , en mördare som smyger som värsta ninjan i skogen fast han är stor och klumpig. Allt som en riktig slasher behöver finns med alltså...
Den får en 4 /10 i betyg,lika som tvåan alltså!
Citera
2014-07-11, 22:47
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Kallt byte 3 (2010)

Jag gillade de två första filmerna i serien, speciellt tvåan som likt Halloween 2 utspelar sig på ett sjukhus, som vi alla vet är en bra setting för skräckfilm!
Citera
2014-07-12, 01:31
Medlem
Lotsos avatar
Muppets Most Wanted (2014)

Mupparna är på världsturné men under deras vistelse i Europa så blir de anklagade för att ha begått ett rån. Rånaren beskrivs som Kermit, så nu måste de muppiga komikerna återställa sin heder som ärliga underhållare och behålla sin åtkomst i rampljuset...

Jag gillar Mupparna en hel del. Filmerna håller en närma plats inom min barndom. 2011 kom en ny film där dem inte har haft en film sedan 1999 med Muppets from Space. Det var bottennapp för Mupparna, då filmen inte gjorde så bra ifrån sig och kritiken var ganska så dålig. Även jag anser den vara den sämsta filmen där ute utav alla Mupparna filmerna.
Så vid 2011 kom en ny film som startade om lite grann. Något den gjorde bra. 2011 versionen är en mycket bra film i mina ögon som har känslan från de gamla filmerna, med catchy sånger och en bra handling.
Så självklart såg jag fram emot den här filmen. Trailern verkade lovande och en cameo av Christoph Waltz tackar jag inte nej till.

När filmen kom ut verkade inte som många pratade om den och nu i efterhand känns det som många har glömt bort att där kom en Mupparna film detta året.
Den kom inte ens på bio här i Sverige, i alla fall inte i närheten där jag bor. Och när den kom ut fick den hyfsad bra kritik. Men den liksom bara kom och gick och nu verkar den vara en av de mer bortglömda filmerna i serien.

Det är verkligen inte den sämsta utav serien, men jag skulle heller inte påstå det är den bästa eller en av de bättre. Det var en bra stabil film helt enkelt. För mig hamnar den någonstans i mitten utav alla filmerna.
För mig är det att den inte riktigt 100% känns som en Mupparna film. Det är flertals av Mupparna som inte får mycket tid framför kameran. Bland annat så tycker jag Gonzo blir slängd åt sidan tillsammans med Fozzie. Istället är det Ricky Gervais och Constantine (ond groda som är identisk med Kermit) som tar mestadels av tiden. Dem är inte tillräckligt intressanta än vad som försiggår med de andra Mupparna.
Dessutom så var Constantine inte så underhållande som skurk, något som jag nästan förväntade mig baserad på trailers. Men han var mer utav en tråkig skurk där man hade mer potential än vad man utförde.
Musiken är heller inte så minnesvärd. Jag minns mer utav 2011 låtarna än vad jag gjorde i denna som jag såg nu senast. Dem är heller inte så minnesvärda eller catchy, något som de brukar vara i dessa filmerna.

Men handlingen höll mig intresserad hela vägen. Premissen och handlingen är underhållande och lär hålla en intresserad hela vägen. Det är mer utförandet som är filmens svaghet.
Filmen bjuder på en del komedi också, en del gick hem hos mig, andra kom av sig som mer rasistiskt. Filmen är ganska så rasistisk mot Européer. Något som är chockerande att säga till en Mupparna film, men det är sant. Det är allt Ty Burrells karaktär går ut på, att göra narr av fransmän och hur vi beter oss här i Europa till skillnad från USA.

I sin helhet en bra film. Det är inte en av de bättre filmerna och faller någonstans i mitten utav alla i serien. Det är själva utförandet som blir filmens nedfall och skurken Constantine är inte alls så underhållande eller intressant som han borde varit.
Men jag skulle fortfarande rekommendera den till alla som gillar Mupparna där ute. Den har sin andel humor, handlingen är underhållande och den höll mig intresserad hela vägen ut.

3 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt2281587/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=DQiGyBiNjLI
Citera
2014-07-12, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag gillade de två första filmerna i serien, speciellt tvåan som likt Halloween 2 utspelar sig på ett sjukhus, som vi alla vet är en bra setting för skräckfilm!
Har tyvärr inte sett första,men tyckte tvåan var sisådär. Jag tror jag har blivit för gammal för vissa sortets filmer. Har svårt för mördare som dyker upp här och där i en skog. Och karaktärer som får in en träff på mördaren och sen tror att allt är över. Känns som man sett det en gång för mycket.....
Fast det hör väl genren till.....
Citera
2014-07-12, 14:08
Bannlyst
2001: A Space Odyssey

Efter mycket om och men så tog jag mig äntligen tid till att se denna hyllade film. Resultatet var ungefär så som jag hade väntat mig. Bra gjord film men utmärkta scenarion och imponerande skådespeleri. Men filmen var tyvärr inte i min smak då den flöt i ett otroligt långsamt tempo och tyvärr kunde jag personligen inte känna någon sorts spänning tvärsigenom filmen som jag brukar göra med bra filmer i denna genre. Jag kan förstå varför den har så höga betyg på IMDB men samtidigt känns det svårt att förstå just detta.

Ger den: 2,5/5
Citera
2014-07-12, 15:41
Medlem
The Lizzie McGuire Movie (2003)

Var flera år sen jag såg serien och filmen så det var dags att fräscha upp minnet lite. Har under de senaste dagarna sett hela serien och nu var det äntligen dags för filmen. Måste tyvärr erkänna att handlingen inte var den bästa faktiskt. Allt som handlar om en tonårstjej som vill bli popstjärna får mig nästan att kräkas. Har sett på tok för mycket sånt i mitt liv.
Bortsett från den delen så var resten av handlingen helt klart godkänd, hyfsat unik. Kändes som en bra idé att det utspelade sig på en klassresa också. Hade dock önskat lite mer romantiska stunder mellan lizzie och gordo. Men den sista sången som spelades i eftertexterna var otroligt passande för deras relation iaf. 7/10
Citera
2014-07-12, 16:37
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Såg om The Place Beyond the Pines inatt, och den var lika bra andra gången. Den håller kvar sitt betyg, 4/5.
Och till alla er som tycker att Ryan Gosling är en dålig skådespelare; ni har fel.
Citera
2014-07-12, 17:31
Medlem
Punklivs avatar
Night of the Living Dead (1990)

Helt klart en värdig remake. Jag har lite svårt för remakes som blir väldigt lika originalet och det kan man ju lugnt säga att den här var. Men jag försökte se bort ifrån det och då var det enklare att gilla filmen.

Barbara är mycket bättre här, Patricia Tallman gör ett bra jobb! Även om jag gillar när hon är i chock och inte förstår någonting, som ett barn, i första filmen så är hon bättre här. I början är hon ju rätt chockad men hon passar definitivt som badass.

Tony Todd gör också ett bra jobb som Ben.

Det jag vill klaga på är ungen i källaren. I den första filmen är hon skitläskig och jag såg verkligen fram emot att se hur hon var i den här filmen. Tyvärr var hon ganska menlös och ingenting man blir skrämd av direkt.

3/5
Citera
2014-07-12, 18:20
Bannlyst
The sacrament

http://www.imdb.com/title/tt2383068/?ref_=nv_sr_1

Handlar om ett par journalister som besöker ett ställe skapat som ett slags paradis för kristna mitt ute i djungeln från civilisationen men det är inte så fridfullt som man kan tänka sig som besökare på detta ställe. Baserad på Jonestown.

Filmen var lite sämre än förväntat men ändå helt ok. Började långsamt vilket jag inte har något emot då det kan bilda mörkare stämning senare. Filmens höjdpunkt: alla scener med Gene Jones.

6/10
Citera
2014-07-12, 23:22
Medlem
Lotsos avatar
Sabotage (2014)

Medlemmarna i en DEA-insatsstyrka sänds in på ett uppdrag som officiellt är att sätta dit en drogkartell, men de beslutar sig för att även råna dem på miljontals dollar. När de har gömt undan pengarna och tror att de kommit undan stöter de på patrull i form av en lönnmördare med hämnd på agendan.

Jag älskar verkligen Arnold Schwarzenegger filmer. Det som känner till mig borde veta det vid det här lagret. Att jag ser allting som Stallone, Statham och Schwarzenegger medverkar i (delvis därför jag älskar The Expendables filmerna).
Men även jag medger att det finns dem där filmerna som verkligen inte är någon höjdare och är en liten besvikelse och där det enda som man har att se fram emot är just Arnold Schwarzenegger.
Detta är en sådan film.

Detta är en av de svagare filmerna bland Arnold Schwarzenegger i min mening och sedan hans återvändo till filmerna, är detta troligtvis hans sämsta. Visst The Last Stand var inte perfekt den med. Men det var återvändo för honom, filmen visste var den var och den lyckades vara en underhållande actionfilm med humor i sig. Precis det vi alla vill ha i en Arnold Schwarzenegger film.
Jag påstår inte att vartenda Arnold Schwarzenegger film ska vara så. Denna hade kunnat vara perfekt Arnold rulle om den bara var bra utförd.
Handlingen och tonen skapar en perfekt atmosfär som hade kunnat bli något utöver det vanliga för en Arnold Schwarzenegger rulle. Men istället blev det en tråkfest med usel redigering och hemska dialoger.

Redigeringen är riktigt dålig. Actionscenerna är alldeles för hastigt klippta och jag hann aldrig riktigt uppfatta vad som inträffade eller hände under en actionscen. Närbilderna var för många och hade gärna velat haft lite mer utzoomningar. Även tidsmässigt är filmen förvirrande då den hoppar 6 månader i filmen utan att man märker det.
Dialogerna är också bedrövliga. Gång på gång ska karaktärerna vara "coola" och svär och försöker säga fula ord hela tiden. Just för att verka coola. Men det är också det som blir filmens nedfall. Den försöker för mycket att ha sina karaktärer coola, så varje gång dem ska svära eller bete sig som män eller som dem är ett tufft gäng, blir det bara töntigt och skämskudden vill hellre komma fram.
Jag tror boven i dramat ligger i manuset. Det känns som där var något bra med denna filmen från början. Men någonstans gick det fel och det blev bara smörja i manuset och vi fick en slarvig hanterad film.

Även skådespeleriet i den var inte så bra. Ironiskt nog så var Arnold Schwarzenegger en av de bättre i rollerna och gav faktiskt en ganska så bra insats. Han tog sin roll mer seriösare än de andra och var uppenbart den mest intressanta att kolla på och följa under filmens gång.
Men Olivia Williams var riktgit bedrövlig enligt mig. Hon gav filmens sämsta insats och är en av dem som är med mest under hela filmens gång. Även "gänget" ger inga direkt minnesvärda insatser. Och då är det kända namn i den listan. Sam Worthington, Joe Manganiello och Josh Holloway gjorde okej ifrån sig där resten inte gav något intryck alls.

Det bästa med filmen var såklart Arnold Schwarzenegger. Han gav bäst insats, han var den mest intressanta och det är Arnold Schwarzenegger helt enkelt. Jag har svårt att avsky honom i något, även ifall Batman & Robin samt Junior är skit filmer.
Det är han som räddar denna filmen från att bli en ganska så tråkig film till en åtminstone något underhållande emellanåt och gör filmen okej sevärd.

I sin helhet en medioker actionfilm. Det är främst Arnold Schwarzenegger som räddar filmen från usel redigering, det hemska dialogerna och dåliga insatser. Emellanåt är filmen något underhållande och jag gillar att Arnold Schwarzenegger åtminstone är med i något annorlunda från hans renodlade actionfilmer med hans one-liners.
Jag hade bara önskat att han valt en bättre film att visa sin mer dramatiska sida, men det återstår och se i Maggie som kommer ut senare i år, som verkar riktigt lovande!

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1742334/?ref_=nv_sr_1

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=8HDArXZgrsE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här