Tyckte inte om den. Imogen Poots var jävligt trevlig att vila ögonen på dock, en riktigt vacker kvinna!
Själv såg jag nyss The Unnamable II, skriver lite om den imorgon då jag inte orkar nu. Den fick en etta.
Håller med angående Poots.
Höll bokstavligt talat på att dö när Zac Efrons karaktär entrade "the dress-up party"
Vet inte om det är för att jag är jäkligt trött eller om det var förbannat kul. Ville samtidigt bara dra fram en skämskudde.
Senast redigerad av Strobelicious 2014-06-25 kl. 03:55.
The Fault In Our Stars (2014) Otroligt nog så grät jag faktiskt inte. Och trust me jag är en person som lipar åt ALLT när jag sitter ensam och tittar på en film. Det kan ha berott på att jag tittade på filmen med usel bild och ljudkvalité online Hursomhelst så var det en väldigt fin film, absolut. Skådespelarna var bra. Jag läste boken för några månader sen och tycker filmen gav boken rättvisa. Dock kändes det ändå lite för förhastat på nåt vis. Självklart är det svårt att få plats med allt i en film, men jag tycker de kunde ha dragit ner på tempot lite mer.
Framförallt slutet tycker jag kändes väldigt ihopkastat. I boken letade hazel i evigheter efter augustus brev. Tycker även att det var mycket märkligt att det inte nämndes att van houten var så dryg pga hans dotter dog av cancer? Eller missade jag att det nämndes kanske?
En annan detalj jag tycker det var synd att de ändrade från boken till filmen var att hazel bara la cigaretterna på hans kista. I boken var kistan öppen och hon la dem bredvid han i kistan medan hon sa "You can light these, i won't mind" vilket var en av mina absoluta favoritdelar av boken.
Som sagt, jag kommer antagligen gilla filmen mer när jag sett den i bättre kvalité. Men än så länge blir det 7/10
The Magnificent Seven (1960).
En riktigt bra film med några av filmvärldens största namn. Tyvärr är det väl bara Robert Vaughn som fortfarande är i livet av huvudrollsinnehavarna.
En av mina favorit westernfilmer. Lite mer pang-pang och lite mindre prat hade dock varit trevligt.
The Magnificent Seven (1960).
En riktigt bra film med några av filmvärldens största namn. Tyvärr är det väl bara Robert Vaughn som fortfarande är i livet av huvudrollsinnehavarna.
En av mina favorit westernfilmer. Lite mer pang-pang och lite mindre prat hade dock varit trevligt.
9,5/10.
Den är, av vad jag minns av den bättre än Seven Samurai som jag finner otroligt överskattad tillsammans med resten av Kurosawas filmer bortsett ifrån Rashomon!
Den är, av vad jag minns av den bättre än Seven Samurai som jag finner otroligt överskattad tillsammans med resten av Kurosawas filmer bortsett ifrån Rashomon!
Den här var faktiskt riktigt bra. Skådespelarna fungerar bra tillsammans. Inte bara ett gäng stora namn i en och samma film bara för sakens skull.
Har inte sett den på år och dar, så slog på den till minne av Eli Wallachs bortgång.
Fick tipset från en kollega på jobbet gällande denna filmen, och fastnade för den direkt när han beskrev vad den handlade om. Jag tror faktiskt att detta är den bästa insats jag har sett Gosling göra, tillsammans med möjligtvis "Lars and The Real Girl". Filmen var rakt igenom välgjord och trots att jag var helt stört trött efter jobbet så satt jag superkoncentrerad hela filmen.
Rekommenderas!
Betyg: 7/10
Edit: Drog ned betyget till 7 efter lite eftertanke. En åtta kändes aningen för högt.
Senast redigerad av Pennsatucky 2014-06-25 kl. 20:19.
Den är otroligt överskattad och i min bok lever den inte alls upp till sitt rykte trots den väldigt högklassiga castingen.
Senast redigerad av TheManWithNoName 2014-06-25 kl. 20:23.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!