2014-06-25, 03:53
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Tyckte inte om den. Imogen Poots var jävligt trevlig att vila ögonen på dock, en riktigt vacker kvinna!

Själv såg jag nyss The Unnamable II, skriver lite om den imorgon då jag inte orkar nu. Den fick en etta.

Håller med angående Poots.

Höll bokstavligt talat på att dö när Zac Efrons karaktär entrade "the dress-up party"
Vet inte om det är för att jag är jäkligt trött eller om det var förbannat kul. Ville samtidigt bara dra fram en skämskudde.
Senast redigerad av Strobelicious 2014-06-25 kl. 03:55.
Citera
2014-06-25, 08:29
Medlem
zxcvb45s avatar
The game

http://www.imdb.com/title/tt0119174/?ref_=nv_sr_1

Var ett tag sen jag såg den så blev sugen att se den, riktigt bra thriller.
Michael Douglas gör ett bra jobb som vanligt.

7/10
Citera
2014-06-25, 15:25
Medlem
timoshenkos avatar
Edit: Fel
Citera
2014-06-25, 17:43
Medlem
The Fault In Our Stars (2014) Otroligt nog så grät jag faktiskt inte. Och trust me jag är en person som lipar åt ALLT när jag sitter ensam och tittar på en film. Det kan ha berott på att jag tittade på filmen med usel bild och ljudkvalité online Hursomhelst så var det en väldigt fin film, absolut. Skådespelarna var bra. Jag läste boken för några månader sen och tycker filmen gav boken rättvisa. Dock kändes det ändå lite för förhastat på nåt vis. Självklart är det svårt att få plats med allt i en film, men jag tycker de kunde ha dragit ner på tempot lite mer.
Som sagt, jag kommer antagligen gilla filmen mer när jag sett den i bättre kvalité. Men än så länge blir det 7/10
Citera
2014-06-25, 19:01
Medlem
Ratis avatar
The Magnificent Seven (1960).
En riktigt bra film med några av filmvärldens största namn. Tyvärr är det väl bara Robert Vaughn som fortfarande är i livet av huvudrollsinnehavarna.
En av mina favorit westernfilmer. Lite mer pang-pang och lite mindre prat hade dock varit trevligt.

9,5/10.
Citera
2014-06-25, 19:04
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
The Magnificent Seven (1960).
En riktigt bra film med några av filmvärldens största namn. Tyvärr är det väl bara Robert Vaughn som fortfarande är i livet av huvudrollsinnehavarna.
En av mina favorit westernfilmer. Lite mer pang-pang och lite mindre prat hade dock varit trevligt.

9,5/10.

Den är, av vad jag minns av den bättre än Seven Samurai som jag finner otroligt överskattad tillsammans med resten av Kurosawas filmer bortsett ifrån Rashomon!
Citera
2014-06-25, 19:21
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den är, av vad jag minns av den bättre än Seven Samurai som jag finner otroligt överskattad tillsammans med resten av Kurosawas filmer bortsett ifrån Rashomon!

Den här var faktiskt riktigt bra. Skådespelarna fungerar bra tillsammans. Inte bara ett gäng stora namn i en och samma film bara för sakens skull.
Har inte sett den på år och dar, så slog på den till minne av Eli Wallachs bortgång.
Citera
2014-06-25, 19:51
Medlem
upperkatts avatar
The Devil-Doll. Hyfsad film. 6/10.
Citera
2014-06-25, 20:16
Medlem
Pennsatuckys avatar
The Believer (2001)

Fick tipset från en kollega på jobbet gällande denna filmen, och fastnade för den direkt när han beskrev vad den handlade om. Jag tror faktiskt att detta är den bästa insats jag har sett Gosling göra, tillsammans med möjligtvis "Lars and The Real Girl". Filmen var rakt igenom välgjord och trots att jag var helt stört trött efter jobbet så satt jag superkoncentrerad hela filmen.

Rekommenderas!

Betyg: 7/10

Edit: Drog ned betyget till 7 efter lite eftertanke. En åtta kändes aningen för högt.
Senast redigerad av Pennsatucky 2014-06-25 kl. 20:19.
Citera
2014-06-25, 20:17
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:

Den är otroligt överskattad och i min bok lever den inte alls upp till sitt rykte trots den väldigt högklassiga castingen.
Senast redigerad av TheManWithNoName 2014-06-25 kl. 20:23.
Citera
2014-06-25, 20:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Den är otroligt överskattad och i min bok lever den inte alls upp till sitt rykte trots den väldigt högklassiga castingen.

Vad anser du om Seven Samurai i jämförelse?
Citera
2014-06-25, 20:25
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Vad anser du om Seven Samurai i jämförelse?

Den har jag faktiskt inte sett så kan inte bedöma just nu. Men kan bli något att ta itu med vid tillfälle!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in