2014-07-14, 19:36
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusBeefcake
Har den liggandes i hyllan så kan bli en omtitt under sommaren. Nu är ju VM över så från och med imorgon blir det full fokus på film. Har vart på tok för mycket ute i solen jämfört med förra året då jag plöjde igenom nästan 90 filmer under juli månad, nu har det redan gått halvvägs i månaden och jag ligger på endast 10 sedda plus att jag såg om Djävulens Advokat häromdagen, som jag drog upp från 4:a till 5:a. Älskar verkligen den filmen.

Ja jag känner igen mig, har verkligen inte sett lika mycket film i juli som i juni, men ska bli ändring på det plus att jag måste skaffa nytt Pluskonto på FT! Har inte varit så där jättemycket ute i solen men sett en del fotboll och festat inomhus en del. Sen har jag även sett om en del filmer som jag inte sett på ett tag, därför den låga betygsaktiviteten på FT. Men men, tycker verkligen att du ska se om The Beyond igen, med nya ögon sen tidigare!
Citera
2014-07-14, 21:52
Medlem
Man of Steel (2013) Är väldigt förvånad att den här filmen inte fått mer (bra) uppmärksamhet faktisk. Grymt snygga och välgjorda effekter. Henry cavill var helt perfekt som superman (och sjukt snygg hehe). Var spännande i stort sätt hela filmen igenom nästan.
Till det negativa då. Först och främst tycker jag att amy adams var ett väldigt märkligt val som lois. Hade förväntat mig en mer klassisk lois...mörkhårig och stilrent klädd. Tycker även att det var lite jobbigt att de hoppade så mycket fram och tillbaka i tiden i början. Lite för mycket action efter halva filmen också. Men annars var den grymt bra. 8/10
Citera
2014-07-14, 21:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenEyesCuddles
Man of Steel (2013) Är väldigt förvånad att den här filmen inte fått mer (bra) uppmärksamhet faktisk. Grymt snygga och välgjorda effekter. Henry cavill var helt perfekt som superman (och sjukt snygg hehe).

Kan bero på att alla inte värdesätter snygga och välgjorda effekter eller en snygg huvudperson likt du gör i filmer, därav kritiken plus att filmen suger som allt Snyder rört vid efter Dawn of the Dead.
Citera
2014-07-14, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Kan bero på att alla inte värdesätter snygga och välgjorda effekter eller en snygg huvudperson likt du gör i filmer, därav kritiken plus att filmen suger som allt Snyder rört vid efter Dawn of the Dead.

Hmm det förstås. För mig är det estetiska sjukt viktigt i en film, nästan det viktigaste. Det kan rädda även den sämsta film enligt mig. What kan i say jag gillar vackra saker
Citera
2014-07-14, 22:48
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Hmm det förstås. För mig är det estetiska sjukt viktigt i en film, nästan det viktigaste. Det kan rädda även den sämsta film enligt mig. What kan i say jag gillar vackra saker

Jo jag gillar också estetiskt tilltalande filmer, men en film som enbart har det kan aldrig rädda en helhet för min egen del, och sen är ju hela filmen CGI så har svårt att se det vackra i effekterna och allt jämfört med äldre filmer där det är praktiska effekter och så.
Citera
2014-07-15, 00:21
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jo jag gillar också estetiskt tilltalande filmer, men en film som enbart har det kan aldrig rädda en helhet för min egen del, och sen är ju hela filmen CGI så har svårt att se det vackra i effekterna och allt jämfört med äldre filmer där det är praktiska effekter och så.

Praktiska effekter är alltid bäst. Föredrar ofta helt okej praktiska effekter framför bra CGI.

OnT: What Have You Done to Solange? (1972)

Jävligt bra giallo! Spännande, riktigt bra musik av Morricone, snyggt foto, naket, lite blod. Jag älskar det! Även om jag föredrar giallo med mer blod och snygga mord (Tenebre och Opera har grymt snygga mord och en bra mängd blod) är det inget krav ifrån min sida, så det gör inte så mycket. Missförstå mig rätt; fittmorden är snygga, men man får inte se dem utföras. Vilket är lika bra då jag känner att den här gör sig bättre när den inte visar så mycket.

Det här är helt klart en av de bättre giallosen, kanske den bästa jag har sett hittills!

4/5
Citera
2014-07-15, 00:59
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Man of Steel (2013) Är väldigt förvånad att den här filmen inte fått mer (bra) uppmärksamhet faktisk. Grymt snygga och välgjorda effekter. Henry cavill var helt perfekt som superman (och sjukt snygg hehe). Var spännande i stort sätt hela filmen igenom nästan.
Till det negativa då. Först och främst tycker jag att amy adams var ett väldigt märkligt val som lois. Hade förväntat mig en mer klassisk lois...mörkhårig och stilrent klädd. Tycker även att det var lite jobbigt att de hoppade så mycket fram och tillbaka i tiden i början. Lite för mycket action efter halva filmen också. Men annars var den grymt bra. 8/10

Hatade den när jag såg den på bio, tokgillade den när jag såg om den på bluray... Inte ofta sånt händer för mig! Visst skulle de ha sköt berättandet på ett bättre sätt, istället för att visa flashbacks på passande ställen, men fan, den är en bombastisk och bra superhjälterulle!
Citera
2014-07-15, 01:10
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnage.
Hatade den när jag såg den på bio, tokgillade den när jag såg om den på bluray... Inte ofta sånt händer för mig! Visst skulle de ha sköt berättandet på ett bättre sätt, istället för att visa flashbacks på passande ställen, men fan, den är en bombastisk och bra superhjälterulle!
Vågar inte ens försöka se om den, kanske den sämsta superhjältefilmen som gjorts. Zack Snyder är en sopa som råkade göra EN bra film.
Citera
2014-07-15, 01:10
Bannlyst
Stuck En kvinna är på väg hem och kör på en man som fastnar i bilens framruta. I sitt chocktillstånd ställer hon bilen i garaget med mannen faststucken och blödande. Nästa dag vaknar hon upp och är minst sagt förvirrad. Det finns en del ologiska saker i filmen men den var ändå kul att titta på. Det är konstigt att svarta män alltid ska vara rädda för sina kvinnor i filmer. Så ofta som svarta karaktärer lider av toffelhjältesyndromet undrar jag om många av dem kanske är sådana.

Enligt filmen bygger den på en riktig händelse, men jag undrar om det inte är en skröna den bygger på. Eller också händer denna sortens olyckor rätt ofta. Två exempel nedan av vilka det första kan vara fallet på vilket filmen bygger:

Texas
Wisconsin

4/10
Senast redigerad av pethom 2014-07-15 kl. 01:13.
Citera
2014-07-15, 01:21
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Zack Snyder är en sopa som råkade göra EN bra film.

Jag antar att du syftar på Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole..?

Nej men, jag gillar ingen av hans tidigare filmer. Verkar vara den enda som ogillar Dawn of the Dead - tycker att den är svintrist och seg i jämförelse med originalet (även fast den är betydligt kortare än Romeros). 300 var också trist, och Watchmen var ju obönhörligt snygg, men otroligt tråkig!

Man of Steel dock, den var cool efter en omtitt!
Citera
2014-07-15, 01:31
Medlem
Ockletts avatar
Extraction

Mycket bra
Citera
2014-07-15, 02:47
Medlem
Ella den förtrollade

2/5.

Flickvännen satte igång denna struntiga familjefantasy på netflix.
För sprallig och dyngig i min smak. Någon som sett filmen?
Anne Hathaway är både snygg och talangfull dock, hennes insats till "Somebody to love" är bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in