2014-04-06, 00:49
Medlem
MrSvarts avatar
Gav Terror on elm street ett nyss försök nyss.. Nej jag gillar den inte.
Citera
2014-04-06, 02:02
Bannlyst
Blood Ties Det var kul att återigen titta på en film med Clive Owen och det var kul att återigen titta på en gangsterfilm som utspelar sig under 70-talet full med schysst musik. De som har gjort filmen verkar ha velat återskapa känslan som finns i filmer från 70-talet och tidiga 80-talet. Men jag är inte helt nöjd med hur de har klippt filmen. Vissa scener kunde ha fått vara några sekunder längre.

7/10
Citera
2014-04-06, 02:20
Medlem
Urijahs avatar
The Amazing Spider-Man

Första gången jag så denna och jag blev inte besviken. Garfield gjorde ett väldigt bra jobb, betydligt bättre än Maguire. Enligt mig den bästa Spider-Man-filmen. Ser framemot att se uppföljaren på bio.
Citera
2014-04-06, 07:17
Medlem
U-Figs avatar
Braveheart (1995)

Detta var första gången jag såg den här filmen. Fantastisk film, om än inte helt korrekt historiskt sett, om Skottlands kamp för självständighet. Mel Gibson briljerar i rollen som William Wallace. En film som innehåller och väcker mycket känslor. Svag för den skotska naturen med alla dalar och dylikt vilket gör att jag uppskattade fotot extra mycket. Alba gú brath!

9/10
Citera
2014-04-06, 07:53
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysteriousstranger
Helt klart värd en 7a enligt mig. Bra film, men skrämmande hur naiv tjejen är. För att inte tala om managern på stället. Vidrigt svin som inte fattar att det är något fuffens på G.
Japp, det håller jag med om.
Citera
2014-04-06, 09:07
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Projekt: filmer från 2010: 10/60

The Fighter (2010)

Mycket trevlig boxingfilm som hör till en av de mert kvalitetsrullar om boxning som producerats senaste fem åren. Den enda som jag faktiskt tyckte var bättre än The Fighter är Warrior (2012). Skådespelet i The Fighter är briljant - Christian Bale överaskar mig änn u en gång utanför Batman och gör en fantastisk prestation.

Jag gillade denna filmen väldigt mycket, även om jag skulle säga att det är en av David O Russel's sämre. Men då tycker jag även att han är en mycket bra regissör.

En stadig 7/10 blir det för mig, varken mer eller mindre.
Mellan dom två filmerna så vann faktiskt Fighter i min bok pgd Bales utförande i sin nerknarkande roll.
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
The Amazing Spider-Man

Första gången jag så denna och jag blev inte besviken. Garfield gjorde ett väldigt bra jobb, betydligt bättre än Maguire. Enligt mig den bästa Spider-Man-filmen. Ser framemot att se uppföljaren på bio.
Haha, dig hade jag nog inte kunnat se en film med.
Citera
2014-04-06, 10:58
Medlem
Guldtandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
The Amazing Spider-Man

Garfield gör en kass insats, gillar de gamla filmerna mycket mer. Bara min åsikt dock.
Citera
2014-04-06, 11:53
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Mellan dom två filmerna så vann faktiskt Fighter i min bok pgd Bales utförande i sin nerknarkande roll.
Bale gör en riktigt otrolig rollprestation och överglänser det mesta båda filmerna har att erbjuda när det kommer till skådespel. När det kommer till intensivt berättande och rörande historia så vinner Warrior med råge. Så här i efterhand kändes det kanske lite mesigt att fälla en tår framåt slutet, men det var vad jag gjorde just i stunden - och då har en film lyckats enligt mig. I slutet på The Fighter blev jag också något rörd, men bara glatt rörd.

Båda är ju dock riktigt bra filmer och jag skulle rekommendera dem starkt till de flesta jag tror skulle gilla dem. Warrior är en svag åtta hos mig medan The Fighter är en stark sjua.
Citera
2014-04-06, 13:04
Medlem
saggesalivs avatar
Projekt: filmer från 2010: 11/60

True Grit (2010)

Ännu en film som jag sett innan och var mycket bättre än vad jag kom ihåg den. En mycket trevlig film som jag uppskattade stort, Jeff Bridges gör en fin prestation. Av Coen-brödernas filmer tillhör den nog den lägre halvan, även om det är en bra kvalitetsfilm.

Stark men stabil 7/10
Citera
2014-04-06, 13:25
Medlem
upperkatts avatar
Lake Mungo. Ganska kass film. 3/10.
Citera
2014-04-06, 13:29
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Garfield gör en kass insats, gillar de gamla filmerna mycket mer. Bara min åsikt dock.
Håller med, charmen försvann vid remaken. Älskar de första (1 och 2 iaf). Märks speciellt på skurkarna ( Green Goblin och Doc Ock mot nån jävla ödlemänniska?).
Senast redigerad av BigLouie 2014-04-06 kl. 13:36.
Citera
2014-04-06, 13:35
Medlem
BigLouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Projekt: filmer från 2010: 10/60

The Fighter (2010)

Mycket trevlig boxingfilm som hör till en av de mert kvalitetsrullar om boxning som producerats senaste fem åren. Den enda som jag faktiskt tyckte var bättre än The Fighter är Warrior (2012). Skådespelet i The Fighter är briljant - Christian Bale överaskar mig änn u en gång utanför Batman och gör en fantastisk prestation.

Jag gillade denna filmen väldigt mycket, även om jag skulle säga att det är en av David O Russel's sämre. Men då tycker jag även att han är en mycket bra regissör.

En stadig 7/10 blir det för mig, varken mer eller mindre.

Grudge Match då?

Warrior och The Fighter är bra båda två men enligt mig är The Fighter en mycket starkare film, med bättre skådespelarinsatser och story. Rent fightingmässigt är Warrior bäst dock med bra träning på Joel och Toms kroppar. http://the360degreereview.files.word...2011-movie.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in