2014-03-25, 21:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
saggesaliv skriver ju: Så jag tänkte att "mycket skola" även innebär en massa hemläxor som helst ska göras innan Sagge sätter sig att glo på filmerna.

Oj fan, missade det inlägget helt och trodde att du menade någonting filmrelaterad med läxor till Andersons tidigare filmer.
Citera
2014-03-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upperkatt
Den skriver jag upp i listan!
Även uppföljaren från 94a är bra.
Citera
2014-03-25, 22:02
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
@saggesaliv

Du hade väl gjort hemläxan innan du satte dig att glo på dessa tre filmer?

Hehe, har gjort en del, dock en hel del kvar som jag så duktigt skjuter upp till morgondagen

OnT:
Bottle Rocket (1996)

Det här var den konstigaste Anderson filmen jag sett. Den är bitvis dödligt allvarlig, men på andra ställen skämtsamt tramsig. Jag har sett originalidéen i kortfilmen från 94, och jag kan lätt säga att den har utvecklats till det positiva. Som i alla filmer av Anderson jag hittills sett så har den mycket fina toppar, men även några jobbiga dalar.

På något sett känns den väldigt flyktig och hittar aldrig in på djupet, om den hade gjort det tror jag att jag hade gillat den mycket mer. Nu gillar jag ju den dock redan, då den är så där formalistiskt snygg i bildspråket, samtidigt som historien är annorlunda och utmanande. Den var bra, men jag får nog säga att det är den sämsta av Andersons långfilmer jag sett hittills.

Den gränsar på en sexa, men slutet gjorde mig glad och jag fick ett stort leende på läpparna, därföf blir det en stark 7/10
Citera
2014-03-25, 22:07
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Bottle Rocket (1996)

Det här var den konstigaste Anderson filmen jag sett. Den är bitvis dödligt allvarlig, men på andra ställen skämtsamt tramsig. Jag har sett originalidéen i kortfilmen från 94, och jag kan lätt säga att den har utvecklats till det positiva. Som i alla filmer av Anderson jag hittills sett så har den mycket fina toppar, men även några jobbiga dalar.

På något sett känns den väldigt flyktig och hittar aldrig in på djupet, om den hade gjort det tror jag att jag hade gillat den mycket mer. Nu gillar jag ju den dock redan, då den är så där formalistiskt snygg i bildspråket, samtidigt som historien är annorlunda och utmanande. Den var bra, men jag får nog säga att det är den sämsta av Andersons långfilmer jag sett hittills.

Den gränsar på en sexa, men slutet gjorde mig glad och jag fick ett stort leende på läpparna, därföf blir det en stark 7/10
Så allvarlig minns jag den inte som, var visserligen ett par år sen jag såg den. Bottle Rocket kan nog vara en av de filmerna jag skrattat mest till, allt bara satt klockrent, och med det sagt så har jag bara sett den en gång, så kanske vore tillfälle att återbesöka den
Citera
2014-03-25, 22:11
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Så allvarlig minns jag den inte som, var visserligen ett par år sen jag såg den. Bottle Rocket kan nog vara en av de filmerna jag skrattat mest till, allt bara satt klockrent, och med det sagt så har jag bara sett den en gång, så kanske vore tillfälle att återbesöka den
Jag tänkte mest i kontrast till hans andra filmer, så jätteallvarlig var den inte, men den hade ändå inte den kraftigt skämtsamma och lättsamma tonen som har legat över allt annat jag sett av honom. Skulle nog säga att det är hans "tråkigaste" film också, alltså den var rolig, jag skrattade flera gånger och underhållningsvärdet var enormt och över medelsnittet, men tillskilldnad från hans andra filmer, som jag skrattat ännu mer, hade inte denna lika många finurliga skämt instoppade, enligt mig!
Citera
2014-03-25, 22:26
Medlem
http://www.imdb.com/title/tt0479528/?ref_=nv_sr_2
Den dög men jag hade hoppats på mer. Som vanligt i skräckfilmer var det fullt med korkade människor. 2/5.
Citera
2014-03-26, 06:12
Medlem
Kickexs avatar
Last Vegas.
Klyschig film med uttjatade skämt om ålderdom.
Skrockade två gånger under denna "komedi".

3 av 5, enbart för att den har personliga favoriter till skådisar.
Citera
2014-03-26, 06:17
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Last Vegas.
Klyschig film med uttjatade skämt om ålderdom.
Skrockade två gånger under denna "komedi".

3 av 5, enbart för att den har personliga favoriter till skådisar.
Den här var faktiskt över förväntan för min del. Visst är den klyschig men samtidigt sitter vissa skämt jäkligt bra. Rollistan har ju givetvis stor del i det.
Citera
2014-03-26, 13:01
Medlem
Carnage.s avatar
Sightseers - Ben Wheatley
Känns som en film som jag hade kunnat gjort (om jag hade haft tillgång till.. bra skådespelare)! Mysig humor blandat med sinnessjukt våld. Riktigt härligt! Också ett plus att Soft Cell är med på soundtracket, såklart!

Slår inte Kill List dock!
Citera
2014-03-26, 13:46
Medlem
T.H.F.C.s avatar
The Phantom från 1996 med Billy Zane som "Den vandrande vålnaden". Fantomen gör sig bäst i svartvit serietidningsform. Filmen är riktigt menlös.
Citera
2014-03-26, 14:48
Medlem
z0mgpl0xs avatar
Kände för att skratta så jag såg Horrible Bosses igår ikväll. Den var rolig ibland. Mutherfucker Jones tex. var skitrolig och när de blev förhörda av poliserna.
Men den hade sina dåliga stunder också, och jag blev väldigt besviken på slutet, så det blev bara en 2/5.
Citera
2014-03-26, 15:00
Medlem
zxcvb45s avatar
The usual suspects, för typ 10:e gången..
För er som missat denna så kan jag bara säga, se!
Sjukt spännande film om ett gäng brottslingar som det går lite snett för..

5/5!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in