Citat:
Ursprungligen postat av
timoshenko
Kul att du tyckte om den. Frances Ha är en av mina absoluta favoriter från förra året, otroligt mysig och trevlig.
Förstår att du tyckte som du gjorde om slutet, men vafan endast 6 av 10? Nu får du ta dig i kragen och iallafall höja till en 7a

Jag gillade den också väldigt mycket. Riktigt rolig. Den ligger och pendlar mellan 7an och 6an. Sista intrycket från en film är oftast viktigare än första, enligt mig. Detta vet jag att många inte håller med om - men några av mina absoluta favoritfilmer har haft ganska fruktansvärda inledningar, för att sedan slå på stort och toppa allting på slutet.
Frances Ha kom in på 2012-listan, mellan Savages och The Sessions på en 43-plats. Savages gav jag en sjua, The Sessions en sexa - så ja, FA kan trilla över. (har ännu inte satt mitt officiella IMDb-betyg då jag fortfarande är osäker).
Ja nu pratar jag bort mig väldigt i diskussionerna.
En sexa är ett bra betyg i min bok. Frances Ha fyller alla kriterier för sexan och nästan alla för sjuan. Ja, jag är osäker. Måste se något annat först så jag får ut Frances Ha som senast sedda film och kan ge en lite mer objektiv bedömning.