2013-11-23, 21:42
Medlem
Dimaks avatar
Schindler's list 1993
Skit bra film som alltid, Blev aldrig tråkigt och det är vad jag gillar med filmen!
Citera
2013-11-23, 22:00
Medlem
Lotsos avatar
The Call (2013)

En generellt spännande och underhållande thriller film den första timmen och där de sista 30 minuterna är dåliga.
Till en början gillar jag konceptet med en person som ringer och är i en bil tillfångatagen och hur taktiska och smarta de måste vara för att rädda personen och försöka fly. Visst är det taget en hel del från filmen Buried men det funkar fortfarande. Är det förutsägbart? En del men den tappar fortfarande inte stämningen eller tempot, vilket gör att den första timmen är underhållande.
Däremot så är det den sista 30 minuterna av filmen som verkligen drar ner filmen. Det är efter samtalet avslutas och när filmen är i tredje akten och ska avslutas. Abigail Breslin är inte längre i bilen och Halle Berry tänker personligen gå efter kidnapparen/mördaren Michael. För det första så blir filmen extremt förutsägbar och tempot och stämningen från de två första akterna försvinner totalt och blir en långsammare film som bara känns tråkig och dryg.
Den blir också allt mer skräckrelaterad och följer de klassiska strukturerna ifrån en skräckfilm vilket gör att också det hela känns som en helt annan film jämfört med hur resten av filmen spelas. Sedan så undrade jag varför Halle Berry inte ringde polisen. Jag kan förstå hennes frustration och vilja att gå ner där nere och attackera Michael och försäkra att Abigail Breslin lever. Men att hon inte ringer en enda gång blir bara skrattretande löjligt.
Sist men inte minst allra slutet som var så otroligt klyschigt dåligt att man bara utbrister i skratt över hur jäkla dåligt det hela spelades ut.

I sin helhet var detta en medioker thriller film. Det är den första timmen som gör den sevärd. Den har ett tempo och en stämning som aldrig blir segt och är underhållande.
Dock så blir den sista akten seg, tråkig, förutsägbar och känns totalt som en annan film. Den hade funkat betydligt bättre ifall det hela utspelade sig via samtalet.

2.5 av 5!

http://www.imdb.com/title/tt1911644/?ref_=nv_sr_3

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=PmhyUuLKwa4
Citera
2013-11-23, 22:56
Medlem
The man from the Earth

Mycket bra film. Riktigt mysig. Lite tråkigt dock att killen inte hade några mer detaljerade historier att bjuda på. 4/5.
Citera
2013-11-24, 00:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Schindler's list 1993

Blev aldrig tråkigt och det är vad jag gillar med filmen!

Haha, så det är kriteriet för att du ska gilla en film, att du inte blir uttråkad?
Citera
2013-11-24, 01:29
Medlem
Såg nyss End Of Watch med bl.a. Jake Gyllenhaal. Stark film där vi får följa två poliser från LAPD. Bästa polare, gör pranks på sina arbetskamrater och "tramsar sig", men när det väl kommer till blodigt allvar är de där. Absolut sevärd. Stundtals filmad i dokumentär stil.
Citera
2013-11-24, 03:27
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
A Fish Called Wanda - Charles Crichton
Djurplågeri, pommes-tortyr och språk-fetisher (främst italienska). Det blir knappast roligare än så här.

Yes. Och nu blev jag sugen på pommes frites (eller stripes, har aldrig förstått skillnaden).

Själv har jag precis förut börjat kolla på Inland Empire. Utöver att filmen är lång, så känner jag att det är en typ av film som kommer kräva mycket av mig för att jag skall orka ta mig igenom den samt komma ut på andra sidan med något i behåll, av värde. Känns minst sagt knepig. Kanske Lynchs mest otillmötesgående film?
Citera
2013-11-24, 04:47
Medlem
christerys avatar
G.I. Joe: Retaliation (2013) Action

Lite överdriven är väl att ta i underkant på vad denna filmen är. Men om man nu är sugen på lite G.I Joe så passar den bra.

Handlingen är väl som vanligt underordnad, eller ens intressant. Det är en 100% actionrulle.

Men vafan 3/5 får den i alla fall, nu känns det som att jag börjar bli lite bortskämd med roliga nattrullar.
Citera
2013-11-24, 06:04
Den onda dockan. Kul kultrysare. Det som talar för filmen är att den blir bättre ju längre den pågår. När de flesta filmer börjar starkt, och slutar mindre starkt. Våldsam, rolig, välspelad, kort och underhållande. Har det mesta man kan önska av denna typ av film, utöver det där lilla extra.

Intressant röstskådespel..

Betyg: 3/5
Citera
2013-11-24, 13:17
Medlem
RandolphCaers avatar
Gravity
Såg den på bio igår. Endast för att jag hade gratisbiljetter och folk hade tjatat på mig att man måste se den i 3D.
Visst, det är en jävligt snygg film som jag anser vara det bättre av de två bio-alternativen igår(Det andra var Bad Grandpa).
Helt klart en film som bör ses på en stor skärm och i 3D OM man ska se den, men absolut ingen film som jag någonsin kommer se om eller rekommendera till folk efter att den slutat visas på bio.
I min bok blir inte en film bra bara för att den har snygg cgi.
Den av mina vänner som proklamerat mest för den tyckte även Avatar var den bästa film han någonsin sett(nu är det Gravity). Redan där skulle en varningslampa tänts.

Jag ger den 6 av 10.. bara för effekternas skull
Citera
2013-11-24, 16:50
Medlem
Dimaks avatar
Såg repmånad och Sällskapsresan -79 samt -80
En Svensk klassiker, Fan vad sköna filmer och satt och garvade hela jävla tiden!
!
10/10
Citera
2013-11-24, 17:24
Medlem
Bittersteels avatar
The counsler av Ridley Scott.
Well, det är en Ridley Scott film så självklart kommer den se bra ut.
Tycker själv att filmen var väldigt bra. Skådisarna var utmärka i filmen. Den kunde vara väldig obehaglig ibland, och det man inte ser var det mer skrämmande. Visst ja, Cameron Diaz har sex med en bil i filmen. 0_0 var det uttrycket jag hade under den scenen.
7/10
Citera
2013-11-24, 19:38
Child's Play 2. Bättre än föregångaren. Mer karaktärer, mer karaktärsstudie. Mer våld, mer utnyttjande av olika utrymmen, mer (svart) humor. Den kvinnliga huvudkaraktären gör också ett bra jobb för att lyfta filmen, skådespelar likt en ung Neve Campbell som någon annan skrev. Och Chucky är en underbar antihjälte, som man (jag) knappast håller på, men som är härligt ond. Jag skulle inte vilja säga ikonisk slutbatalj, men klart minnesvärd, fascinerande och väl utförd. Bravo! Och allt däremellan..

Betyg: 3/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in