2013-03-01, 01:48
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkaan
Förutsatt att du gillar den typen av filmer Jag tycker iallafall att den är klockren. Ungefär som Band of Brothers om du sett serien.

Jag bara älskar krigsfilmer, så jag kommer nog gilla denna också. Kan f.ö. säga att jag ska se Den Gröna Milen snart också. Verkar även den tung
Citera
2013-03-01, 01:55
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Johan Falk - National Target (2009)

Ännu en bra uppföljare. Den är i det stora hela lika bra som Vapenbröder. Lite mer thrillerstämpel på denna dock. Joel Kinnaman är återigen utmärkt i rollen som Frank. Problem efter problem efter problem får han stå ut med. Härligt att se honom agera framför kameran alltså. Bra skurk här också i Samuli Edelmann, finnen känd från Mission Impossible: Ghost Protocol. Han är rentav skrämmande faktiskt. Seth Rydell (Hultén) försvinner relativt snabbt ur handlingen när han tyvärr åker in i finkan ... Men det lilla han är med är han som vanligt coolast och skönast

7,4/10 (alltså bara pyttelite mindre bra än föregångaren)
Citera
2013-03-01, 01:58
Medlem
MartinStLouiss avatar
Dredd från 2012. Något bättre än förväntat faktiskt, tycker att imdb-betyget (7 av 10) stämmer bra överens med mitt tycke om filmen
Citera
2013-03-01, 02:01
Medlem
Linkaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheManWithNoName
Jag bara älskar krigsfilmer, så jag kommer nog gilla denna också. Kan f.ö. säga att jag ska se Den Gröna Milen snart också. Verkar även den tung

Gröna milen är riktigt bra, fällde en tår vid ett tillfälle. Tom Hanks, guld!
Citera
2013-03-01, 03:29
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Jiro Dreams of Sushi (2011)
Intressant dokumentär som fick mig att bli sugen på sushi. Jiro verkade dock inte särskilt sympatisk och det har kanske med japansk kultur att göra men oavsett hans anseende så kändes det som att Jiro hade alltför lite gästfokus och nästan såg ner på gästerna. Ungefär som att det skulle vara en ära att de fick äta hans sushi. Till syverne och sist är det gästernas förtjänst att han stå där och göra sin jäkla sushi. Jiro verkade dessutom vara en rasist som inte låter icke-japaner äta på Ginzarestaurangen såvida de inte kommer med en japansk vän. Restaurangen vid Ropponggi som drevs av den yngste sonen verkade dock ta emot utlänningar.

Den där restaurangkritikern blev bara för mycket i sin beundran av Jiro. Det är liksom bara en människa...
Dokumentären blev lite enformig tillsist och jag hade gärna sett att delen med utfiskningen av haven skulle varit längre, då det var en intressant frågeställning angående utfiskningen kontra ökad sushikonsumtion och fiskens kvalité.
Betyg: 3/5

Things to Do in Denver When You're Dead (1995)
Hade förväntningar på denna och tänkte mig lite av en ny Pulp Ficiton, men fick istället en klichéfylld smörja serverad. Jag förstod inte heller inte riktigt grejen med "den coola dialogen" som inte var något speciellt i mina öron. Handlingen var alltför simpel men hade den fått lite mer djup och hjärna kunde det blivit bättre för skådespelarna var kompetenta.
Betyg: 2/5
Citera
2013-03-01, 03:41
Medlem
Snabba cash 2 . Var så mycket andra språk i filmen än svenska, gick inte att se utan titlar. Annars en välgjord film med mycket sorg. Känns som att man inte kan lita på någon i den här världen. Filmens moral är väl att det inte går att tjäna snabba cash.

En grej varför ska juggar alltid vara de onda och dåliga och alltid hänga i köket och typ laga mat =) Det är ju samma sak i de danska filmerna om maffian Pusher 1,2,3. Juggar och kök går hand i hand??

Diggade filmen dock 9/10
Citera
2013-03-01, 04:13
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Johan Falk - Leo Gaut (2009)

Egentligen en direkt-uppföljare (med 10 års mellanrum) till Noll tolerans från 1999. Riktigt kul att se Peter Andersson igen som fortsätter att vara samma iskalla mördare här. Dock jagad själv istället. Det är tydligt att denna film var tillägnad Falk och Leo. Det var bra att det gjorde den här filmen. Fallet: Leo Gaut "redde" tillslut ut sig och den historien blev helt avslutad och stängd på det viset. Kinnaman är endast med i en scen på 2 minuter. F.ö. en spännande, tät thriller även den här! Dock sämre än de tidigare filmerna. Men ändå bättre än en rad andra polisfilmer för det.

6/10
Citera
2013-03-01, 04:15
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linkaan
Gröna milen är riktigt bra, fällde en tår vid ett tillfälle. Tom Hanks, guld!

Har dessa båda i prydliga bluray-utgåvor. Så blir att se de någon gång under helgen
Citera
2013-03-01, 13:55
Medlem
TheManWithNoNames avatar
Johan Falk - Operation Näktergal (2009)

Av alla Falk-filmer är detta helt klart den sämsta. Och det är jag nog knappast ensam om att tycka. Den är inte alls så spännande som tidigare och kommande filmer och den är helt enkelt en klass nedåt. Tycker inte man behöver säga så mycket mer egentligen. Den går att se på men är inte mycket att ha tyvärr. I klass med en halvdålig Wallander eller Beck skulle jag säga.

5,5/10
Citera
2013-03-01, 16:34
Medlem
ConjureMes avatar
Tokyo Drifter - Kitschigt gangsterraffel av Suzuki där en man försöker frigöra sig från sina plikter gentemot sitt gangsteräng och rivaliserande gäng. Allt går inte som planerat i denna färgsprakande, udda, bitvis tramsiga och bitvis fantastiska film där begreppet "style over substance" definitivt kan användas. Jag är inte helt igenom förtjust i Suzukis filmer men de är tillräckligt unika för att vara värda både en och två tittar. Plus till musiken och en underbar slutscen.

Sister Emanuelle - Emanuelle har gått och blivit nunna i sken av alla erotiska och odydgiga äventyr. I mötet med en kåt tonårstjej dras dock Emanuelle återigen, mot sin vilja, in ett potentiellt syndfullt leverna. Överraskande blek och tam sexploitation där nästintill ingenting fascinerar. Sämsta Emanuelle filmen med Laura Gemser jag sett och det märks att Joe D'Amato inte suttit bakom spakarna.
Citera
2013-03-01, 17:44
Medlem
StonedSwedes avatar
Showgirls - Paul Verhoeven
Påminde om Caligula, i den mån att man satt och halvskämdes när man tittade på skapelsen. Och, likt Caligula, så tycker jag ändå att det finns något i denna film. Vet inte riktigt vad den saken är, men, filmen är i alla fall inte lika genomusel som så många andra säger!
Citera
2013-03-01, 18:16
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Showgirls - Paul Verhoeven
Påminde om Caligula, i den mån att man satt och halvskämdes när man tittade på skapelsen. Och, likt Caligula, så tycker jag ändå att det finns något i denna film. Vet inte riktigt vad den saken är, men, filmen är i alla fall inte lika genomusel som så många andra säger!
Innehåller i alla fall den roligaste sexscenen någonsin, typ. De ska den ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in