2013-01-19, 00:58
Medlem
Fargoths avatar
X-Men: First Class. Rätt bra men ganska så splittrad handling. Och vad var grejen med Wolverine-teasen? Jag ger den 6/10.
Citera
2013-01-19, 01:25
Medlem
NirvanAs avatar
"Michael"
En OK film som personligen var ganska obehaglig for obvious reasons. Hade velat se lite annorlunda slut dock. 3/5
Citera
2013-01-19, 08:39
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Oj, jag tycker att Read my Lips är väldigt, väldigt långt ifrån Prophet. Det jag stör mig på i allt jag sett av Audiards filmer förutom just i A Prophet är fotot som är så satans närgånget. Just i Prophet funkar det för att den utspelar sig i ett fängelse, annars är det ett ständigt irritationsobjekt i hans filmer för mig.

Utanför topp 50 till och med? Jag har knappt ens sett 30 filmer från 2012, men jag förstår ifall man inte faller för den lika mycket som jag gjorde. Nästan allting hänger på hur mycket man engagerar sig i huvudkaraktären, men jag gillar också hur kreativt man kombinerar fantasy och skitig realism.

Vilken film håller du högst från 2012?

Så du tycker inte det är motiverat när det handlar om en kvinna som läser läppar?

Jag gillar verkligen magisk realism och diskbänksrealism i både film och litteratur, så jag hade rätt stora förhoppningar på BotSW. För mig handlade det mer om att filmen inte var något vidare snarare än att jag inte kunde köpa premissen och genren.

I sammanhanget om vilken film jag håller högst så förtjänar de två filmer jag har satt femma på att nämnas: Tabu av Miguel Gomes som jag håller som etta från 2012 och The Master av PTA kommer in som god tvåa.

Jag kom också på nu att Tabu ringar faktiskt in det jag skrev ovan med magisk realism och diskbänksrealism; första halvan av filmen är en riktigt långsam realistisk skildring av dagens Lissabon och andra halvan är en halvt magisk romantisk drömsekvens i forna koloniala Afrika.
Citera
2013-01-19, 08:55
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
Django Unchained (2012)

Hyllning

Kul att du gillade den när du varit så maxitaggad i forumet. Tyvärr håller jag ju inte med dig om det mesta du skriver, men skoj att du kunde uppskatta det jag inte gillade.

På tal om skådespelarinsatser i filmen och vem som är bäst mellan Waltz och Leo, så måste jag bara säga att jag tycker banne mig SLJ förtjänas att nämnas i den diskussionen också. Kanske hans bästa roll någonsin?
Citera
2013-01-19, 10:22
Medlem
Kerringracks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldtanden
Gangster Squad på bio!
Tycker filmen var grym! Sean Penn och Ryan Gosling briljerade verkligen!
4/5

Den är inte mer än vad den utger sig för men all comic relief irriterade mig oerhört. Måste dock instämma om Gosling som jag kommit att uppskatta mycket på senaste tiden.
Citera
2013-01-19, 10:40
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Kul att du gillade den när du varit så maxitaggad i forumet. Tyvärr håller jag ju inte med dig om det mesta du skriver, men skoj att du kunde uppskatta det jag inte gillade.

På tal om skådespelarinsatser i filmen och vem som är bäst mellan Waltz och Leo, så måste jag bara säga att jag tycker banne mig SLJ förtjänas att nämnas i den diskussionen också. Kanske hans bästa roll någonsin?

Det är definitivt en av SLJ bästa rollinsatser på år personligen gillar jag honom mer i Pulp Fiction och Jackie Brown.
Citera
2013-01-19, 11:25
Medlem
Man Bites Dog - Mockumentär om seriemördare i Belgien och hans filmteam som dras med i hans livsstil. Oväntat rolig. Den är minst lika bra som alla säger.

4,977/5
Citera
2013-01-19, 13:00
Medlem
Rarrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty
Man Bites Dog - Mockumentär om seriemördare i Belgien och hans filmteam som dras med i hans livsstil. Oväntat rolig. Den är minst lika bra som alla säger.

4,977/5

Vad fattades för att den skulle få en femma?
Citera
2013-01-19, 13:20
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McNutty
4,977/5
Jesus, detta var den värsta betygskalan jag sett! Hur tänkte du, TRE decimaler??
Citera
2013-01-19, 13:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
"Michael"
En OK film som personligen var ganska obehaglig for obvious reasons. Hade velat se lite annorlunda slut dock. 3/5

Det är en typisk film som man måste smälta ett tag och kanske se om den någon gång i framtiden känns det som. Gav den en stark trea av fem i betyg, men kan bli en fyra vid en omtitt någon gång.
Citera
2013-01-19, 13:28
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
"Michael"
Tack för tipset, ska ses!
Citera
2013-01-19, 13:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Tack för tipset, ska ses!

Finns på amerikanska Netflix om du har konto dvs!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in