Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-07, 17:22
  #1117
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monogami
Nja snarare att oavsett hur mycket man diskuterar med din sort, så kommer ni aldrig till sanningen.
Den här är en ganska enkel diskussion. Var Hitler en jude? Det finns en hel del som styrker detta men om du kan motbevisa detta först med dina "bevis" så kan vi gå vidare med andra frågor. INGA FAKTOIDER tack!


Ja, men kom med dina belägg istället för att bara komma med påståenden. Det utgör ingen diskussion överhuvudtaget. Det är liksom elementärt att bevisbördan ligger på den som påstår något. Annars kan väl jag lika gärna påstå att du är en pedofiljude och kräva att du bevisar att du INTE är det.
Citera
2016-05-07, 17:23
  #1118
Medlem
monogamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Hitlers anhängare? Varför inte Napoleons anhängare?

Napoleon var en extremt fruktad despot - sen kom Hitler....och nu ska vi hata hitler

I Frankrike är man tacksamma att era kulturmarxistiska hat nu vänder sig mot Tyskland.

Ja, Hitler anhängare är som Mao, Stalin, Napoleon anhängare, vägrar erkänna folkmorden som dessa ledare startade.
Citera
2016-05-07, 17:25
  #1119
Medlem
monogamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Ja, men kom med dina belägg istället för att bara komma med påståenden. Det utgör ingen diskussion överhuvudtaget. Det är liksom elementärt att bevisbördan ligger på den som påstår något. Annars kan väl jag lika gärna påstå att du är en pedofiljude och kräva att du bevisar att du INTE är det.

Haha jag orkar inte med dig och din incestiösa pedofil ledare :P Hitler är som Muhammed. Isis krigare älskar Muhammed och han ligger med barn. Hitler anhängare är likadana.

Varför svarar du inte bara på en sån enkel fråga. Var Hitler Jude?
__________________
Senast redigerad av monogami 2016-05-07 kl. 17:29.
Citera
2016-05-07, 17:28
  #1120
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monogami
Haha jag orkar inte med dig och din incestiösa pedofil ledare :P Hitler är som Muhammed. Isis krigare älskar Muhammed och han ligger med barn. Hitler anhängare är likadana.


Är du för dum för att förstå det här med vem som har bevisbördan? Eller var det möjligen så att polletten trillade ned när jag bad dig bevisa att du INTE är en pedofiljude? För det är nämligen basalt inom vetenskaplig metodik att det inte går att bevisa icke-existensen av något. Ovetenskapligt således.
Citera
2016-05-07, 17:35
  #1121
Medlem
monogamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Är du för dum för att förstå det här med vem som har bevisbördan? Eller var det möjligen så att polletten trillade ned när jag bad dig bevisa att du INTE är en pedofiljude? För det är nämligen basalt inom vetenskaplig metodik att det inte går att bevisa icke-existensen av något. Ovetenskapligt således.

Okey den här är ganska enkel. Hitler är jude, detta är bevisat, av Hitler själv. Läs boken. Men jag förstår att detta inte godtas i intressegruppen. För att det är sjukt. Som Jackie Arklöv!

Och där ser du, du slingrar dig ur diskussionen som en annan träskalle som saknar grund. Detta är varför man aldrig kan komma vidare i en diskussion med såna som dig.
__________________
Senast redigerad av monogami 2016-05-07 kl. 17:38.
Citera
2016-05-07, 17:38
  #1122
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monogami
Okey den här är ganska enkel. Hitler är jude, detta är bevisat, av Hitler själv. Läs boken. Men jag förstår att detta inte godtas i intressegruppen. För att det är sjukt. Som Jackie Arklöv!


Jag har läst "Mein Kampf", lille vän. Har du? Om du har gjort det så kan du väl peka ut var i boken du anser att det bevisas att Hitler var jude.
Citera
2016-05-07, 19:00
  #1123
Medlem
monogamis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Jag har läst "Mein Kampf", lille vän. Har du? Om du har gjort det så kan du väl peka ut var i boken du anser att det bevisas att Hitler var jude.

Vad märkligt, går inte hitta passagen på nätet. Dessutom så är nätvarianten av boken som cirkulerar runt mycket annorlunda än original boken som jag läste som är på tyska. Antagligen censurerad och omgjord. Får luska ut vidare på detta när jag kommer hem. I boken jag läste nämner han familjeträden där han påpekar sin judiska härkomst. Detta är märkligt
Citera
2016-05-07, 19:29
  #1124
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monogami
Vad märkligt, går inte hitta passagen på nätet. Dessutom så är nätvarianten av boken som cirkulerar runt mycket annorlunda än original boken som jag läste som är på tyska. Antagligen censurerad och omgjord. Får luska ut vidare på detta när jag kommer hem. I boken jag läste nämner han familjeträden där han påpekar sin judiska härkomst. Detta är märkligt


Nu råkar jag ha båda delarna av boken i ursprunglig utgåva och jag kan säga att det finns inget sånt släkträd. Troligen har du gått på en av dessa otaliga desinformationssajter och psy-op filurerier som figurerar på internet.
Citera
2016-05-07, 19:45
  #1125
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensvunnentid
Det är fakta och du kan googla Haavara agreement om du inte tror att Tyskland skeppade judar till Israel.
Nej! inte inga större mängder!!
För det första, England som hade Palestina under kontroll ville inte ha fler judar där. De var rädda för just inbördeskrig, vilket blide också när Israel bildades. Just pågrund denna herre(Haj Mohammed Amin al-Husseini), som hotade med inbördeskrig om judarna "invaderade" Palestina.

För det 2:a, så gillade inte Hitler förslaget och kritserade det hårt under hela 1930 talet. Men när NSDAP kom till makten, så hade det redan tagits beslut om det. Hitler ville hålla en god min låt de vara.

För det 3:e så blide dett bekymmer just med judarna från tyskland. Inga länder ville ta emot dem.
Kan läsa om Eviankonferansen 1938, där kom fram tydligt att judarna hamnade i en rävsax. Alla deltagande länder tyckte synd om judarna, men ingen av de 33 deltagande länderna ville ha dem i sitt land. Det inkl England som hade Palestina kontroll.

Så vad hade Hitler för något val då?? Om han skulle göra det tyska 3:e riket, judefritt???
Citera
2016-11-12, 23:34
  #1126
Medlem
Vill man ha svar på frågan om vad Hitler stod för och hur hans politik var utformad och hur den skulle utformas efter kriget, läs Arto Kerstens bok där hans fars anteckningar över sina samtal med Himmler från 30-talet fram till 1944, det var Felix Kersten som var sambandsperson mellan Himmler och Folke Bernadotte.

I den boken håller Himmler otroligt detaljerade utläggningar om hur den Nazistiska politiken var utformad och där får man alla svar, läser man den kan man inte vara nazist efter det, Himmler är klar och tydlig med vad han och Hitler ville utforma olika befolkningars öde, holländarna som Himmler ansåg vara de renaste germaner efter tyskarna skulle sändas till Sibirien allihopa och bo där i 1000 år.

Dagens nazister kommer inse att Himmler inte var vänlig mot stora delar av Europas befolkning, ingen skulle fått behålla en egen särpräglad nationell identitet, Svenskar som folk skulle utrotas och germaniseras för att bli tyskar punkt slut, den svenska identiteten avskydde Himmler likaså den Norska och finska, dessa skulle bli rena tyskar med tysk identitet.

Så ni nazister som vurmar det svenska, Himmler var er dödsfiende, dessutom hade Himmler levt idag hade han hellre sett muslimer ta över Europa, han kom att högakta muslimer efter 1941, så dagens utveckling är helt i Himmlers anda.
Citera
2016-12-14, 18:55
  #1127
Medlem
rogerbyggs avatar
Hitlers europeiska drömmar om en enad valuta och en huvudstad Germania
Är väll nästan infriade.....

Men eu håller på att falla sönder för det är en demokrati.....

Han ville införa texten "fara rökning dödar" på cigg paket
Det kom det oxå.....
Citera
2016-12-14, 19:10
  #1128
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Vill man ha svar på frågan om vad Hitler stod för och hur hans politik var utformad och hur den skulle utformas efter kriget, läs Arto Kerstens bok där hans fars anteckningar över sina samtal med Himmler från 30-talet fram till 1944, det var Felix Kersten som var sambandsperson mellan Himmler och Folke Bernadotte.

I den boken håller Himmler otroligt detaljerade utläggningar om hur den Nazistiska politiken var utformad och där får man alla svar, läser man den kan man inte vara nazist efter det, Himmler är klar och tydlig med vad han och Hitler ville utforma olika befolkningars öde, holländarna som Himmler ansåg vara de renaste germaner efter tyskarna skulle sändas till Sibirien allihopa och bo där i 1000 år.

Dagens nazister kommer inse att Himmler inte var vänlig mot stora delar av Europas befolkning, ingen skulle fått behålla en egen särpräglad nationell identitet, Svenskar som folk skulle utrotas och germaniseras för att bli tyskar punkt slut, den svenska identiteten avskydde Himmler likaså den Norska och finska, dessa skulle bli rena tyskar med tysk identitet.

Så ni nazister som vurmar det svenska, Himmler var er dödsfiende, dessutom hade Himmler levt idag hade han hellre sett muslimer ta över Europa, han kom att högakta muslimer efter 1941, så dagens utveckling är helt i Himmlers anda.
Bra tankar som jag håller med dig, med det roliga är Felix kersten har också nämnt att Himmler beklagade sig för han, om att han inte ville döda judarna (arbetskraft), utan det låg på Goebbels händer (typ). Sedan var Kersten Himmlers massör, och avslöjande en del om hans inre tankar.

Kul det med muslimer, att de var bästa polare lol.. Amin al-Husseini O Himmler kom nära varandra. Så nära att himmler, fixade SS regementen av muslimer. De skulle gå till judarnas vagga så småningom.
Gissa vad? yes! förinta dem, det eftersom Amin al-Husseini hatade judarna o engelsmännen precis som Hitler o co gjorde. Så där faller nynazisternas ide att Hitler ville skicka judar till Palestina för "rädda" dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback